• nygift

Sommarbebisar 2015

SisselSS skrev 2014-11-28 10:35:23 följande:

Vad kul  Vilken vecka är du i? Jag mår bra, väldigt trött och får lite lite halsbränna på kvällen när jag har lagt mig. Man annars så är det toppen 

Jag är i vecka 12 går in i vecka 13 på måndag :) vilken vecka är du i?
  • nygift
    SisselSS skrev 2014-11-28 11:01:50 följande:

Härligt  Jag är i vecka 10 och går in i vecka 11 imorgon. Bara några veckor kvar tills första delmålet som är 12+0 

Helt underbar känsla när man går in i vecka 12 :)

Sen är de bara att vänta på att magen växer (min mage har vuxit ganska mkt) o sen få känna sparkarna de längtar jag efter massa :) min mans syster har bf på lördag lite smått avis ahha
  • nygift

Jag tycker inte min mage har växt så mkt men min man säger de o min mormor haha. Åh vad spännande tre dagar efter miig :)

• nygift

Jag räknar hela veckor alltså att jag går in i vecka 13 (12+0) på måndag men när jag ringer till vården säger jag precis så långt gången jag är ex idag 11+4 :)

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-11-29 10:48:40 följande:

Precis som nygift säger: jag räknar som min app gör (v. 13 idag - yaay), men kontaktar jag mvc är jag mer specifik (12+0) :)

Åh grattis :)

Är de nån mer som känner mkt molvärk i magen? Och att tiden har börjat gå ganska fort? :)
  • nygift

Jag kände de lite i början men nu i vecka 12 känner jag de mer :) jag tycker tiden går fort känns som om de va igår jag plussa :)

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-11-29 14:43:11 följande:

jag har börjat få en del värk igen. hade mycket i början. men för mig går tiden sakta för att jag har varit hemma. men på måndag börjar jag arbeta igen :)

Haha jag är arbetslös så är hemma hela dagarna men ser till att roa mig :)
  • nygift
    Singoalla14 skrev 2014-11-29 19:07:00 följande:

Hej!

Är enligt mina egna uträkningar i v 11 + 0 ...startade nyss tråd "nybörjare"...rätt så nervös, bara varit på hälsosamtal...men allt känns ok i kroppen, hormon-symptom...men inte sett ngt ultra-ljud än....

Kramis

Hej om allt känns bra i kroppen så är de ingen fara med bebben :) vi får inte veta hur bebben mår förrän jag är i vecka 19 så om ca 6 veckor men jag känner att de inte är nån fara har halsbränna titt som tätt. Kissar mer o maten smakar inte lika bra plus massa sug på gottis ( Pringles) :)

Välkommen föresten:) o grattis
  • nygift
    Maria86 skrev 2014-11-29 21:18:26 följande:

Här är en till som helt plötsligt tycker det går så fort =) Jag är i mitten av vecka 12 nu. Fram till nyligen tyckte jag allt gick så långsamt och satt och räknade varenda dag för dag och tyckte aldrig det gick framåt. Nu känner jag mer att "Ojdå, snart är jag i vecka 13 och det känns som jag plussade igår" haha. 

Min kropp är som en klocka just nu, den berättar mycket för mig. Är diabetiker så jag har världens jobb med att jag alltid måste hålla koll på blodsockret men mår jag illa då vet jag att nu är blodsockret bra och lågt (mår inte illa om det är för högt) och så vet jag att nu är det snart dags att äta för nu har det gått 4 timmar sedan jag åt sist. 4 timmar är vad min kropp klarar av. Sedan mår jag så illa att jag går och hulkar och får springa till toaletten titt som tätt och ibland kräks jag till och med men mest är det bara massa tomt hulkande =)

Men den konstanta hungern som jag kände i början är borta. Nu får jag tvinga mig att äta istället. Men bra det för gick upp 4 kg första 8-9 veckorna och hoppas på att inte fortsätta i den takten =(

Spännande jobbigt dock att du måste ha sån koll för mig kan de vara att jag äter frukost men ingen lunch för att sedan äta kvällsmat o inte mkt men jag små äter hela tiden o jag hade gått ned nästan 2 kg de första veckorna ska ta mig till bm o väga mig nån dag o se vad vågen står på haha. Lite nervös för de. Är ju överviktig sen tidigare
  • nygift
    Maria86 skrev 2014-11-29 23:03:51 följande:

Min läkare tyckte inte alls det var bra att jag gått upp så mycket men liksom vad ska man göra? Jag är ju diabetiker så måste ta insulin vilket gör att man går upp i vikt och jag kan aldrig strunta i att äta utan måste äta minst 3 mål om dagen och sådär....Och varje gång sockret sjunker för lågt måste jag äta något sött för att få upp det osv. Så det är svårt när man inte sköter sina "matvanor" själv. Men småäta går ju i alla fall helt bort för mig vilket är tur, hehe. 

Synd att det ska bli sådant vikthets när man e gravid tycker jag men jag tränade typ allt möjligt innan, kunde köra styrka, pilates och hoppa hopprep samma dag 6 dagar i veckan. Nu är det helt kört med träningen, haha, är lat som bara den =( Men man får väl låta sig gå upp när man e gravid tycker jag och försöka att inte må allt för dåligt över det. Man kan alltid försöka gå ner sedan. Så ta det bara lugnt tycker jag, det är normalt att gå upp i vikt när man e gravid och hur mycket verkar vara väldigt individuellt.

Jag kör på den här grejen att jag äter de jag är sugen på o förvisso blir jag illamående av mkt mat även de jag är sugen på haha. Men har sagt att efter graviditeten ska jag gå ner i vikt vill vara "normal" nästa graviditet :) o sen känner jag som du att de här med vikten är skit samma just nu vi väntar små liv o därför går man upp i vikt o min BM var skit noga med att jag inte fick gå upp de 12 första veckorna så ska bli intressant att se vad vågen visar sen haha jag var lat innan graviditeten men har blivit ännu lärare nu haha
Svar på tråden Sommarbebisar 2015