• nygift

Sommarbebisar 2015

Hur går det för alla? Mår ni bra? Har ni berättat för släkt o vänner eller väntar ni? :)

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-10-17 16:53:46 följande:

Imorgon ska vi berätta för mina föräldrar! Ska ta en fotograf som jag ska sätta ett papper I där det ska stå "Grattis farmor och farfar till er nya titel mormor och morfar" och så ska jag dekorera den lite :D

Åh vad roligt. Hur långt är du gången?
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-17 19:02:20 följande:

Det går bra, var på inskrivning på MVC idag :) Är sååå trött hela tiden och sugen på väldigt specifika saker att äta (makrill i tomatsås, nachos med salsa och guacamole) och även illamående till och från.

Imorgon ska vi berätta för alla i vår familj, i samband med förlovnings-middag :)

Åh vad mysigt :) har ni förlovat er? Grattis i sånt fall :)
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-17 20:20:19 följande:

Tack så jättemycket! :) Vi förlovade oss i augusti, men inte kunnat klaffa ihop ett firande förrns nu med alla familjemedlemmar :) Har ni berättat för ngra ännu?

Åh vad mysigt :)

Vi har berättat för min mamma o sen min makes. Bror vi tänkte gå ut med nyheten i slutet av november /början på december
  • nygift

Åh vad tråkigt med jobbiga besked. Jag är beräknad 14 juni har mått illa till o från hela dagen. Extremt kissnödig o sjukt jävla trött hela tiden.

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-19 18:40:49 följande:

Igår berättade vi för alla i våra närmsta familjer.. Det var så jäkla nervöst, men alla tog det verkligen hur bra som helst och blev jätteglada!

Jag mår illa varje liten stund jag är vaken känns det som.. Sover minst 1 timme mitt på dagen, är galet trött. Och boobiesarna är så ömma och svullna att det nästan är läskigt, haha :)

Hur berättade ni ? :) haha har märkt att mina tuttar blir värre o värre för varje dag :)
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-19 20:24:52 följande:

Vi satt och käkade middag med min familj och min sambos familj(er) och hade supertrevligt, jag smygdrack alkoholfritt vin så ingen misstänkte något.. Sedan höll min sambo ett litet tal och sa att det var otroligt roligt att alla villa komma och fira vår förlovning, men att det finns faktiskt en till sak att fira: vi ska bli föräldrar :) 

Först vart alla knäpptysta i några sekunder och då hann man tänka en hel del kan jag säga. Men sen kom allas positiva reaktioner, blev helt överväldigad :)

Haha, min barnmorska sa att det är vanligt att brösten går upp minst 1 kg i vikt under en graviditet och det är ju inte så lite :P

Åh vad roligt vi har inte berättat än förutom för min mor. Och makens bror tänkte hålla det hemligt lite till vill veta att bebisen mår bra först :) haha det förklarar varför brösten gör ont dåhihi
    hemligönskan skrev 2014-10-19 20:55:15 följande:

Vi berättade för mina föräldrar igår :) jag hade köpt en fotoram och satt i en text jag skrev med guldpenna "Grattis farmor och farfar till er nya titel mormor och morfar". När vi kom dit så frågade min pappa vad jag ville dricka, han sa att Det fanns läsk vin sodastreamvatten, jag bad om läsk men då kom min kära mamma och sa "kanske lite viiin? " och jag sa ja tack, gick in på toaletten medan de började hälla upp och höll på att dö av pirrighet, haha. Sedan kom jag ut och sa "älskling ska vi ge dom paketet direkt eller?" Vi har nyligen varit utomlands, så tog ett inslagspapper vi fick där till en annan grej vi köpt. Och så öppnade mamma och började läsa(kisandes) och så gick det upp för henne och hon bara ropade "är det sant? !!!Åååååh!!!! Åh guuuud! Grattis!!!" Haha det var så kul! Och pappa sa att han nog förstod vad som stod i ramen så han Aa Grattis och gav oss kramar :) mamma med såklart. De blev så himla glada!! MEN det visste vi att dom skulle bli också :):)

Åh perfekt :) mysigt jag tror jag vet min pappas reaktion o tror inte han blir så glad :( han lägger sig i vårat liv så mkt tyvärr på fel sätt
  • nygift

Måste ställa en äcklig fråga. Men är det nån som har haft gula flytningar? :$

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-23 13:30:39 följande:

Vad tråkigt att höra om din pappa. Ni är ju ändå vuxna och har rätten att fatta era egna beslut utan att någon lägger sig i på ett negativt sätt.. Men försök strunta i om han reagerar negativt! Huvudsaken är att ni två känner att det är rätt och har stöttning från annat håll.

Ang. flytningar så är mina lite vit/ljusgula för tillfället.. :P

Jag skiter totalt i honom men vill vänta till vecka 13,innan jag berättar gick in i vecka 7 imåndags :)

Mina flytningar var riktigt gula igår kväll men nu har de gott över haha man blir ju lite fundersam haha
  • nygift
    MakeitHappen skrev 2014-10-23 15:34:22 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in i denna tråden med :)

Har BF den 8 juni vad jag vet just nu :)

välkommen :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015