• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Maria86

Ohhh...tiden går bara bakåt för mig, haha. Nu har jag blivit framflyttad två gånger. Först från 5 juni 2015 till 13 juni 2015 och nu till 15 juni istället. Dessa 12 veckor kommer ju aldrig passera =)

• Wiesz

Plussade igår. Enligt mina uträkningar bör jag vara 7+3, ungefär. Bör alltså vara beräknad till början av juli?
    Ska boka tid för inskrivning på måndag, som jag längtar!!

• Hoppasdetärmintur
    nygift skrev 2014-11-17 10:37:13 följande:

Hur går de för alla?

Jag gick in i vecka 9 i helgen, och jag mår bra. Blir faktiskt lite orolig över att jag mår så bra. Den värsta tröttheten är borta, och jag har inte sett skymten av något illamående sedan jag blev gravid. Trodde det skulle ha dykt upp nu.

Har fortfarande ont i brösten och har MYCKET flytningar, men thats it :/
    Ska ringa min BM idag och fråga om jag bör oroa mig...

Någon mer som fått mindre symtom?
  • SisselSS

Hej, jag är 22 år och gravid i vecka 9 (8+2) och har enligt gravidappen BF den 26 juni 2015.

Allt känns väldigt spännande (trots rädsla för missfall) men något har gnagt i mig de senaste dagarna. Hur kommer mina vänner reagera när jag berättar för dem att jag är gravid?! :( Jag är yngst av alla och ingen annan har eller väntar barn.

Min sambo säger att det inte spelar någon roll vad andra tycker, utan att vi ska fokusera på hur vi själva tycker och tänker. Men jag kan inte låta bli att tänka på eventuell katastrof när jag/vi berättar, fördomar pga min ålder osv. 

Så nu i denna glada tid går jag runt och tänker på hur de kommer snackas en massa bakom min rygg :( 

Är det någon annan som har upplevt något liknande?

• nygift
    Hoppasdetärmintur skrev 2014-11-17 11:19:20 följande:

Jag gick in i vecka 9 i helgen, och jag mår bra. Blir faktiskt lite orolig över att jag mår så bra. Den värsta tröttheten är borta, och jag har inte sett skymten av något illamående sedan jag blev gravid. Trodde det skulle ha dykt upp nu.

Har fortfarande ont i brösten och har MYCKET flytningar, men thats it :/

Ska ringa min BM idag och fråga om jag bör oroa mig...

Någon mer som fått mindre symtom?

Jag mådde rätt bra i vecka 9 gick in i vecka 11 idag o slutet av vecka 10 så börja illamåendet komma o maten smakar inte alls bra längre. Har du fortfarande ont i brösten ska du nog inte vara orolig när jag pratade med BM i vecka 9 då.jag hade lite blödningar så sa de så länge att man har ex ont i brösten behöver man inte vara orolig :),
  • nygift
    SisselSS skrev 2014-11-17 12:16:19 följande:

Hej, jag är 22 år och gravid i vecka 9 (8+2) och har enligt gravidappen BF den 26 juni 2015.

Allt känns väldigt spännande (trots rädsla för missfall) men något har gnagt i mig de senaste dagarna. Hur kommer mina vänner reagera när jag berättar för dem att jag är gravid?! :( Jag är yngst av alla och ingen annan har eller väntar barn.

Min sambo säger att det inte spelar någon roll vad andra tycker, utan att vi ska fokusera på hur vi själva tycker och tänker. Men jag kan inte låta bli att tänka på eventuell katastrof när jag/vi berättar, fördomar pga min ålder osv. 

Så nu i denna glada tid går jag runt och tänker på hur de kommer snackas en massa bakom min rygg :( 

Är det någon annan som har upplevt något liknande?

Hej jag är 23 år o ingen av mina kompisar ska skaffa barn nu men när jag har berättat för de så är de så otroligt glada för varan skull :) jag tycker inte du ska oroa dig alla är i olika punkter i livet o att ni är på punkten att skaffa familj o dina vänner är i punkten att göra någonting annat så oroa dig inte dina vänner blir nog glad kanske lite avundsjuk ;) lycka till
  • Skogsviol
    nygift skrev 2014-11-17 10:37:13 följande:

Hur går de för alla?

Jag är i v 10 (9+3 idag) och mår illa mest hela tiden. Morgnarna är bäst, så jag är väl lite bakvänd kanske... :) Är jättetrött på kvällarna och har superöverkänsligt luktsinne. Ömma bröst som vuxit två storlekar och känns enorma. Det börjar bli bökigt att dölja magen och jag längtar SÅ efter att kunna berätta för folk och slippa mörka och smyga och hålla på, både på jobbet och inför barnen.

Så, färdiggnällt! :)
  • SisselSS
    nygift skrev 2014-11-17 12:46:09 följande:
    Hej jag är 23 år o ingen av mina kompisar ska skaffa barn nu men när jag har berättat för de så är de så otroligt glada för varan skull :) jag tycker inte du ska oroa dig alla är i olika punkter i livet o att ni är på punkten att skaffa familj o dina vänner är i punkten att göra någonting annat så oroa dig inte dina vänner blir nog glad kanske lite avundsjuk ;) lycka till
    Tack så mycket för ditt svar :) Du har så rätt! Lycka till med din graviditet :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015