Skogsviol skrev 2014-11-17 13:51:22 följande:
Det är ju inte så konstigt att man funderar en massa, precis som du skriver så är det ju en stor omställning. Och såklart extra stor när det är första barnet! :)
Jag är också precis som du, oroar mig mycket över vad andra tycker och tänker och det kan göra att det blir ganska jobbigt. Särskilt nu när hormonerna löper gatlopp och allt är upp och ner mest hela tiden.
Jag oroar mig faktiskt lite över vad folk ska säga om oss också, det här är ju mitt fjärde barn. Så många barn "får" man ju inte ha. Dessutom har de tre andra barnen en annan pappa, extra mycket förbjudet! Men det är ju VÅRT liv och ingen annan har riktigt med det att göra... *peppar mig själv*
Kram! :)
Ja, dessa så kallade normer är inte alltid så tilltalande när det ibland kommer människor med pekpinnar. Man kan vara för "ung", för "gammal", för "många barn", eller för "få barn". Man kan ju bli helt tokig!
Hoppas allt går bra med din graviditet! Och att du har tre barn som delar pappa och att det fjärde barnet kommer ha en annan spelar ju ingen roll. Det handlar om kärlek och att må bra ihop :) Livet blir inte alltid som man har tänkt sig, det är något som man märker mer och mer ju äldre man blir (trots min "låga" ålder, för det har inte alltid med ålder att göra, utan hur man är som person och hur man hanterar saker och ting).
Kram :)