• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Stokke

Hej !

Vill bara säga att det gick bra idag.

Jag tog emot ett glas vin, sa ett 1/2 glas törs jag dricka trots att jag ska köra ikväll.

Kl: var 14 och jag skulle åka vid 20.

Vid en bensträckare så var jag snabb som attan och fyllde på min kollegas tomma glas med mitt vin. Tog ett nytt glas som jag fyllde till mindre än hälften med vin.

Självklart drack jag aldrig något idag. Men kollegorna tror jag drack ett 1/2 glas.

Äntligen är den här dagen över.

Kram på er.

• nygift
    Bubblan2014 skrev 2014-11-20 20:46:31 följande:

Måste bara få dela med mig av min glädje! Gick idag in i vecka 13, och var tidigare idag och gjorde ett ul. Och där fick vi se vår lilla fina bebis :D så liten men så perfekt! <3

Åh vad roligt jag går snart in i vecka 12 :) men får inte se min bebis förrän om typ 6 veckor sååååå lång tid nästa vecka ska jag ringa och boka rul :) till början på januari :)
  • nygift
    Stokke skrev 2014-11-20 21:02:54 följande:

Hej !

Vill bara säga att det gick bra idag.

Jag tog emot ett glas vin, sa ett 1/2 glas törs jag dricka trots att jag ska köra ikväll.

Kl: var 14 och jag skulle åka vid 20.

Vid en bensträckare så var jag snabb som attan och fyllde på min kollegas tomma glas med mitt vin. Tog ett nytt glas som jag fyllde till mindre än hälften med vin.

Självklart drack jag aldrig något idag. Men kollegorna tror jag drack ett 1/2 glas.

Äntligen är den här dagen över.

Kram på er.

Ahaha smart :)
  • LillyAdelia

Tänk vad man får vara påhittig för att inte outa sig :)

Jag är bara i v 8+3 men kan inte använda mina vanliga byxor. Plockade fram mina gravidbyxor från förra gången och njuter av att kunna andas typ. Men, det syns ju vad det är för byxor. Så, döljer med långa tröjor som jag nog vanligtvis inte har, så jag kanske är uppenbar ändå... Min mans familj är tyvärr jättekänsliga med att inte diskutera graviditeter före v 12, det finns en risk att de får veta sist eftersom alla fattar ändå.

• Missyk

Härligt för er som passerat "de magiska" vecka 12 :)

Ni som skriver att ni inte får se förrens rul, ni ska inte göra kub?:)

• nygift
    Missyk skrev 2014-11-21 15:33:02 följande:

Härligt för er som passerat "de magiska" vecka 12 :)

Ni som skriver att ni inte får se förrens rul, ni ska inte göra kub?:)

Vi blir inte erbjudna kub heller suck
  • Hoppasdetärmintur

Hej allihopa,

Jag går in i vecka 10 imorgon och mår bra förutom ömma bröst och en enorm hunger!

Men igår och idag fick jag en liten brun flytning :/ Det har bara kommit en gång per dag, mindre än en 50 öring. Men ändå.

Jag brukar ha min mens omkring den här tiden, kan det ha med det att göra?
    Någon fler som upplevt detta, och att allt gått bra?
  • hemligönskan

Vi fick göra KUB om vi ville men vi tackade nej. Är 25 år och känner inte att vi vill göra det. Det är ju ändå aldrig säkert heller. att det är fel på barnet oavsett vad KUB säger.

Ja nästa vecka är det v12! Eller, på måndag till och med. åh.  Jag har varit sjukskriven typ hela denna månad för att jag har mått så dåligt. Efter den 30:de november ska jag tillbaka till jobbet. Ser fram emot det nu men mår fortfarande dåligt.

Skulle vilja köpa en sån doppler så att man hör hjärtljuden.. var det i denna tråd eller iden andra där jag läste att en sån bara kostade 260kronor..? Superbilligt och bra, fungerar som den ska.

• nassu
    MiaIa90 skrev 2014-11-19 21:57:18 följande:

Nassu: tackar vi fick äntligen hjälp med tabletter letrozol heter dom.

Men när jag gjorde ul så såg Gyn läkaren ingen äl så måste ha haft äl tidigare en vad som vi trodde. Så hoppas de kommer få bra tror jag är i vecka 6 enligt senaste mensen men de digitala testet så är jag i vecka 4-5. Tycker su jag ska räkna efter mensen?

Ja.det får man väl göra tills man gjort ul där man ser exakt! Jag blir alltid lika glad då man hör att folk som försökt länge plussat sedan!
  • nassu

Jag ör i v10+2 och mina byxor påsar inte heller längre. Lite jobbigt! angående doppler så har syrran en. Provade i förra graviditeten och allt var kul tills jag en dag inte hörde hjärtljuden längre!! Åkte in till bm på morgonen därpå och hon fick söka jättelänge tills hon sedan hittade dem! Då bestämde jag mej för att inte prova på egenhabd fler gånger!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015