Inlägg från: LillyAdelia |Visa alla inlägg
  • LillyAdelia

Sommarbebisar 2015

Hoppar gärna in här!

Bf 29/6-2/7, blir väl klarare efter ul:)

Har redan en 15 mån gammal dotter men det känns pirrigt och nytt ändå!

Har ont i tjejmagen och mår väldigt illa, framförallt när jag tänker på kaffe. Var likadant med ettan och det gick över i v.12.

Roligt att följa fler med sommarbebisar!

• LillyAdelia

Vad jobbigt för er med blödningar och all ovisshet. Håller tummarna för att allt går bra.

• LillyAdelia

Ringde och skrev in mig på bm-mott. idag. Första besöket om fyra veckor, känns rätt sent. Förra graviditeten var jag på besök i v 8, vilken jag går in i i morgon. Hmm, de kanske ser mig som veteran :)

• LillyAdelia

Hälsosamtalet är det jag ska ha i vecka 12, ska ta en hel timme! Undrar om jag gjorde nåt tokigt förra gången som de reagerat på :D

• LillyAdelia

V 7+4 idag, mår mer illa än nånsin :( kanske beror på att jag är förkyld också. Var ute med hunden och att plocka upp efter den var hysteriskt äckligt. Har haft hund i många år och brukar inte ens tänka på hur äckligt det är. Mannen är bortrest över dagen och jag vill bara sova till v 12! Tycker väldigt synd om mig självdistans som ni hör :)

• LillyAdelia

Jag fick lyssna på hjärtat varje gång jag var hos bm med förra barnet, hann nästan bli tjatigt :) och det räcker ju med ett ultraljud, det är sällan det växer ut en till arm under de månader som är kvar sen.

Dock kan man ju köpa utrustning för att lyssna på hjärtat själv. Tror det var nån som uttalade sig om att det sällan hjälper mot oro ändå eftersom det är svårt att pricka rätt.

• LillyAdelia

Tänk vad man får vara påhittig för att inte outa sig :)

Jag är bara i v 8+3 men kan inte använda mina vanliga byxor. Plockade fram mina gravidbyxor från förra gången och njuter av att kunna andas typ. Men, det syns ju vad det är för byxor. Så, döljer med långa tröjor som jag nog vanligtvis inte har, så jag kanske är uppenbar ändå... Min mans familj är tyvärr jättekänsliga med att inte diskutera graviditeter före v 12, det finns en risk att de får veta sist eftersom alla fattar ändå.

• LillyAdelia

Här är det jämna plågor. Illamående och dålig aptit, varit dunderförkyld i två veckor. Efter allt hostande har jag sträckt ryggen/skuldran och är helt matt. V 11, så snart får jag beklaga mig officiellt i alla fall :)

Min kompis lånade ut en hjärtljudsdoppler till mig, hon vill att jag ska höra hjärtat så jag inte oroar mig ( vilket jag ändå inte gör, men det gör hon) Googlade på det hela och känner att jag gärna undviker att fippla med sånt på egen hand! Verkar läskigt. Nä, lämnar bäbisen ifred till rul så har jag iaf inte skulden om den inte mår bra.

Svar på tråden Sommarbebisar 2015