• Maria86

Sommarbebisar 2015

Hej!
    Hoppar in i denna tråd också då jag har BF 13 juni 2015. Är i vecka 7 nu och mår sanslöst illa mer eller mindre hela dagarna, hela tiden. Ingenting smakar längre direkt och hunger är ett minne blott kan man nästan säga. 
    Men de säger att det är värt det ;)

Förutom detta är man trött hela tiden och brösten värker men som sagt, man är lycklig ändå! Första barnet för mig och min man

• Maria86

Jag har inte några speciella cravings just nu men banan slinker det ner ganska många om dagen. =) Jag gjorde cokladbollar en dag för var så otroligt sugen. Jaha, 2 dagar senare kunde jag inte ens titta på de där chokladbollarna utan att få världens kväljningar. Sedan har jag haft cravings efter äpple, chips, remouladsås (haha), glass m.m. Men det var mest innan illamåendet slog till på allvar...nu är det som sagt banan som funkar men det mesta annars får mig bara att må illa.

• Maria86

Måste bara dela med mig av lyckan =) Är i vecka 8 nu (7+6) och idag var jag och min man på UL och fick både se och höra det lilla hjärtat slå <3 
    Vi bor i Turkiet så här går man på UL titt som tätt, så har redan fått det stora nöjet att se min bebis 3 ggr nu. Fast dock ser man ju inte direkt mycket, haha. Hjärtat hördes inte jättebra heller men lite hörde man och man kunde se en liten prick bulta på ultraljudet. Så häftigt! <3

• Maria86

Jag går  med in i vecka 9...i morrn =) 
    Tycker min trötthet lagt sig ganska mycket. Känner mig inte lika trött längre. Illamåendet är mer eller mindre från dag till dag. 
    Har ett fruktansvärt sug efter kräm med mjölk, haha. Men är i Turkiet så kan inte få tag på kräm, grrrr...

• Maria86
    nygift skrev 2014-11-02 00:09:29 följande:
    Haha oj kräm o mjölk lät gott kanske man ska införskaffa :)
    Haha, gör det! Skulle vräka i mig om jag kunde. Så roligt bara med sådana där konstiga saker man blir sugen på. Jag har inte ätit jordgubbskräm med mjölk sen jag var ett litet barn men oj vad sugen jag är nu =) 
  • Maria86
    Emeeliiee skrev 2014-11-02 13:33:26 följande:

Välkomna :)

Måste bara säga, det är sjukt kul när man upptäcker att andra har samma sug som en själv- jag har ätit hallonkräm m mjölk till frukost i två veckor nu :) Typ det enda jag inte mår illa av.

Övrigt: gick in i v 9 igår, mår illa, tröttheten har gått över (den värsta), tuttarna ömmare än någonsin, extreeemt luktkänslig.

Haha, är så roligt med krämen. Har en kompis som är gravid som också har samma sug efter just kräm, märkligt det där =)

Gick också in i vecka 9 igår, haha. Tycker också att den absolut värsta tröttheten känns som den börjar gå över. Är också enooooormt luktkänslig, usch, allting luktar. Känner mig som en blodhund =)
  • Maria86
    Emeeliiee skrev 2014-11-14 22:20:48 följande:

Välkomna ni som är "nya" :)

Igår och idag är första dagarna på en månad som jag mått bra (!) inte mått lika illa hela tiden och bara kräkts en gång, vore så jäkla skönt om det kunde fortsätta såhär nu! Går in i v 11 imorgon :)

Jag går in i vecka 11 om 2 dagar och mår också mycket bättre. Nästan så man blir orolig för jag mår så bra, känner mig nästan inte gravid längre. Tröttheten har jag inte kännt av alls mycket sista tiden och illamåendet har börjat ge med sig sista dagarna. Men har UL i morgon så håller tummarna för att allt ska se bra ut då. =)
  • Maria86

Ohhh...tiden går bara bakåt för mig, haha. Nu har jag blivit framflyttad två gånger. Först från 5 juni 2015 till 13 juni 2015 och nu till 15 juni istället. Dessa 12 veckor kommer ju aldrig passera =)

• Maria86
    nassu skrev 2014-11-17 19:45:01 följande:

Jo.. man väntar barn och inte missfall. Jag måste påminna mej om det såå ofta. För jag har ju varit orolig eftersom jag haft blödningar. Imorgon ska jag till bm IFALL vi skulle kunna höra hjärtljud. Är i v.9+1... Någon som hört hjärtljuden då hos bm ??

Jag bor i Turkiet och jag hörde hjärtljud redan i vecka 8 =) Det hördes inte JÄTTEBRA då dock men det tickande hjärtat syntes tydligt. Nu var jag tillbaka och är i vecka 10 (11 i morrn) och denna gången fick vi höra ett mycket tydligt hjärta. =) Underbart! 
    Dock har jag hört att barnmorskorna i Sverige kollar mycket senare så vet ej när de kollar där...
  • Maria86

I morgon går jag in i magiska vecka 12, =) woooho, woop wopp, haha.

Mitt illamående är mycket bättre nu, fortfarande mår jag illa ibland men betydligt mer sällan. Ser ut som värsta Dolly Parton med mina bröst, haha och magen är svullen som bara den. =) 

Vid nästa ultraljud blir det KUB test för mig här i Turkiet...håller tummarna för att allt ska se bra ut där....

Svar på tråden Sommarbebisar 2015