Sommarbebisar 2015
Hur går de för alla?
Så, färdiggnällt! :)
Hur går de för alla?
Hej, jag är 22 år och gravid i vecka 9 (8+2) och har enligt gravidappen BF den 26 juni 2015.
Allt känns väldigt spännande (trots rädsla för missfall) men något har gnagt i mig de senaste dagarna. Hur kommer mina vänner reagera när jag berättar för dem att jag är gravid?! :( Jag är yngst av alla och ingen annan har eller väntar barn.
Min sambo säger att det inte spelar någon roll vad andra tycker, utan att vi ska fokusera på hur vi själva tycker och tänker. Men jag kan inte låta bli att tänka på eventuell katastrof när jag/vi berättar, fördomar pga min ålder osv.
Så nu i denna glada tid går jag runt och tänker på hur de kommer snackas en massa bakom min rygg :(
Är det någon annan som har upplevt något liknande?
Jättefin mage! :)
Jag använder nästan aldrig byxor på jobbet, utan har bara kjol och klänning. Jag har dock fått sluta använda mina kjolar med hög tajt midja och gått över på mjuka trikåkjolar. I helgen köpte jag mammastrumpbyxor också, så skööönt! Allt klämmer ju mitt på magen och då blir illamåendet sju resor värre.
Har också fått införskaffa en massa löst sittande toppar och tröjor för att dölja kulan på magen. Men på onsdag är det KUB och är allt ok då så tänker jag inte smyga mer. Då blir det tajta toppar igen, ibland iaf. :)