• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2014-11-06 20:19:00 följande:

Hoppar gärna in här!

Bf 29/6-2/7, blir väl klarare efter ul:)

Har redan en 15 mån gammal dotter men det känns pirrigt och nytt ändå!

Har ont i tjejmagen och mår väldigt illa, framförallt när jag tänker på kaffe. Var likadant med ettan och det gick över i v.12.

Roligt att följa fler med sommarbebisar!

Välkommen :)
  • amandamoller
    LillyAdelia skrev 2014-11-06 20:19:00 följande:

Hoppar gärna in här!

Bf 29/6-2/7, blir väl klarare efter ul:)

Har redan en 15 mån gammal dotter men det känns pirrigt och nytt ändå!

Har ont i tjejmagen och mår väldigt illa, framförallt när jag tänker på kaffe. Var likadant med ettan och det gick över i v.12.

Roligt att följa fler med sommarbebisar!

Grattis till pluset!! Har en son på 10 månader och känner också att det är pirrigt och nytt. Nu ska min son bli storebror liksom, känns overkligt. Baby

Kul med en sommarbebis! Min pojke är vinterbebis, hehe :)
  • nassu
    dalin79 skrev 2014-11-06 13:00:05 följande:
    Jag ringde BM i tis och hon sa ju att det kan vara MF eller normalt och att de ej kunde göra så mycket nu. Utan får jag inte jätteont eller blöder mer så får jag avvakta. Var det fortfarande brunt nästa vecka kunde jag ringa en privat gynekolog.

Så får försöka tänka på annat. Sambon ska ta med mig ut lite ikväll sa han sedan ringde han nu och har bokat en kryssning mellan jul och nyår så att vi har något att se fram emot.
    OK..Ja. man kan ju inte göra mycket annat! Men bruna flytningar hade jag oxå med sonen och allt gick bra. Min syster blödde även färskt blod rätt mycket under graviditeten så ALLA blödningar betyder inte missfall. Men man kan ju aldrig vara säker!
  • nygift

Fan jag blöder!! När jag går på toaletten o torkar mig så kommer det blod shit nu är jag väldigt orolig

• dalin79
    nygift skrev 2014-11-07 09:00:02 följande:

Fan jag blöder!! När jag går på toaletten o torkar mig så kommer det blod shit nu är jag väldigt orolig

Åh nej, hoppas bara det är ett blodkärl som blöder. Kram till dig!
  • dalin79

Min status idag är fortfarande bruna flytningar dock i nuläget ljusare än innan. Gjorde ett CB digital på morgonurin idag. Gravid 2-3 visade det och 1-2 på ej morgonurin 26/10. Vad tror ni? Borde det inte visat 3+ nu då jag är på dag 6+1 och det visade 1-2 för 13 dagar sedan?
    Vet ej hur jag ska tolka detta i kombination med att symtomen blivit mindre?!

Hur har ni andra det idag?

• hemligönskan

Nejj :(åk till gynakuten? Hör av dig med hur det går tänker på dig!

• Ellonbellon

Nej! Hoppas det bara är en normalblödning! Är ju tydligen väldigt vanligt att få det i vecka 6 och 7 om jag förstått rätt. Minns inte vilken veckor du är i?
  • nygift

Jag är i vecka 9 ringde bm imorse o hon trodde att det var för att jag var hård i magen ringde även kvinnokliniken o de sa att jag skulle avvakta men nu blöder jag inte

• Ellonbellon
    nygift skrev 2014-11-07 12:35:33 följande:

Jag är i vecka 9 ringde bm imorse o hon trodde att det var för att jag var hård i magen ringde även kvinnokliniken o de sa att jag skulle avvakta men nu blöder jag inte

Okej, puh. Håller alla tummar för dig!
Svar på tråden Sommarbebisar 2015