• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Ellonbellon

Blir så ledsen för er som fått missfall, och lever själv med tankarna om att det kan ske. 17 försök tog det innan +:et kom så jag vågar inte tänka tanken på vad jag gör om det blir mf! Lider så med er!!

Själv går jag imorgon in i vecka 6, och i helgen ska alltså hjärtat börja slå och det är väl en av dom tuffaste delarna, så jag är väldigt nervös, vill bara att helgen ska gå fort.

Styrkekramar till alla!!

• nassu

dalin: Jag har haft bruna flytningar allt sedan jag plussade tills denna vecka och vårt pyre levde i magen iallafall...

• dalin79
    nassu skrev 2014-11-06 10:09:18 följande:

dalin: Jag har haft bruna flytningar allt sedan jag plussade tills denna vecka och vårt pyre levde i magen iallafall...

Skönt att höra. Vilken vecka är du i nu? Jag är mest orolig över att symtomen klingat av.
  • nassu

Jg är i v. 7+4. Gravsymptomen varierar ju så det är svårt att veta. Jag har fått två VUL p.g.a mina blödningar. Kan du inte ringa din bm eller gyn? Jag äter progesteron p.g a mina blödningar....

• dalin79
    nassu skrev 2014-11-06 12:39:58 följande:

Jg är i v. 7+4. Gravsymptomen varierar ju så det är svårt att veta. Jag har fått två VUL p.g.a mina blödningar. Kan du inte ringa din bm eller gyn? Jag äter progesteron p.g a mina blödningar....

Jag ringde BM i tis och hon sa ju att det kan vara MF eller normalt och att de ej kunde göra så mycket nu. Utan får jag inte jätteont eller blöder mer så får jag avvakta. Var det fortfarande brunt nästa vecka kunde jag ringa en privat gynekolog.

Så får försöka tänka på annat. Sambon ska ta med mig ut lite ikväll sa han sedan ringde han nu och har bokat en kryssning mellan jul och nyår så att vi har något att se fram emot.
  • Annalouise

Det är tur att man kan läsa och skriva av sig här. Skulle jag inte göra det, skulle nog hela världen fatta att jag är gravid! Haha men jag ska hålla mig. Har kub 19/12. :)

• nygift

Idag har jag haft molvärk hela dagen strålar ut i höften när jag ligger ner. Vet inte hur många ggr jag gått på toa bara för att kolla att jag inte blöder haha

• Thisisme84
    nygift skrev 2014-11-06 19:02:36 följande:

Idag har jag haft molvärk hela dagen strålar ut i höften när jag ligger ner. Vet inte hur många ggr jag gått på toa bara för att kolla att jag inte blöder haha

Haha, precis så har min dag också varit! Vill spika fram långt in i graviditeten nu så oron kan släppa lite.
  • nygift
    Thisisme84 skrev 2014-11-06 19:27:59 följande:

Haha, precis så har min dag också varit! Vill spika fram långt in i graviditeten nu så oron kan släppa lite.

Haha coolt håller med helt ska bli så skönt när man ska få göra ul o när man kan känna sparkarna :)
  • LillyAdelia

Hoppar gärna in här!

Bf 29/6-2/7, blir väl klarare efter ul:)

Har redan en 15 mån gammal dotter men det känns pirrigt och nytt ändå!

Har ont i tjejmagen och mår väldigt illa, framförallt när jag tänker på kaffe. Var likadant med ettan och det gick över i v.12.

Roligt att följa fler med sommarbebisar!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015