• dalin79

Sommarbebisar 2015

Hej!

Är 35 och har precis plussat för första gången, känns spännande, roligt och nervöst Datum enligt en gravidapp är 1 juli 2015. Mer information lär vi ju få vid ULJ+KUB som är bokat till slutet av året.

Jag ringde BM i måndags och fick en tid till i tisdags för inskrivning. Den gick väldigt snabbt och det mesta visste man ju redan. Så gav inte speciellt mycket men i alla fall en registrerad vikt.

• dalin79

Tack Emeeliiee :)
    Känns spännande och många tankar som snurrar i huvudet och man börjar redan planera. :)

• dalin79

Jag mådde jätteilla för några veckor sedan, förmodligen precis då det tagit sig. Men det var bara en kväll, hade även frossa då och trodde jag blivit magsjuk. Sedan har jag mest mått lite lätt illa men inte kräkts. Har haft lite ilningar i underlivet och däromkring då och då.
    Sura uppstötningar, ömma lite svullna bröst,svullen och bubblig mage samt som träningsvärk och lätt mensvärk i magen, kissar mycket (med det har jag haft perioder då jag gjort innan med så är van), lite lätt flytning. Förkyld och bihålebesvär nu med men det tror jag jag haft även om jag ej varit gravid. I övrigt mår jag bra

• dalin79

Jag hade grym mensvärk på dagen igår och på kvällen blev det en blöt brun fläck i trosan. Sedan dess fått lite brunt på pappret vid toabesök. Hoppas det ej är mf. Jag är i v.5+3.

• dalin79

Fortfarande ljusbrunt på pappret vid toalettbesök, dock inget eller bara pyttefläck på trosskyddet. Inte någon smärta direkt utan mest molande. Ska försöka vila mycket under dagen idag och hoppas på att pyret där inne mår bra.

• dalin79
    MakeitHappen skrev 2014-11-05 07:21:53 följande:

MF igårkväll så ja lämnar denna tråd för denna gång.. :( hoppas kunna återvända hit!!

Nej, vad tråkigt att höra. Kram
  • dalin79

Väldigt tråkigt att höra att det inte gått bra för en del utav er, stor kram.

Här fortsätter de bruna flytningarna, inne på sjätte dagen, och symtomen som svullen och gasig mage, "drag" i ljumskarna, pirr i underlivet, träningsvärk i magen samt svullna och ömma bröst har försvunnit....Så hoppet överger mig mer och mer tyvärr. Går idag in i dag 6+0.

• dalin79
    nassu skrev 2014-11-06 10:09:18 följande:

dalin: Jag har haft bruna flytningar allt sedan jag plussade tills denna vecka och vårt pyre levde i magen iallafall...

Skönt att höra. Vilken vecka är du i nu? Jag är mest orolig över att symtomen klingat av.
  • dalin79
    nassu skrev 2014-11-06 12:39:58 följande:

Jg är i v. 7+4. Gravsymptomen varierar ju så det är svårt att veta. Jag har fått två VUL p.g.a mina blödningar. Kan du inte ringa din bm eller gyn? Jag äter progesteron p.g a mina blödningar....

Jag ringde BM i tis och hon sa ju att det kan vara MF eller normalt och att de ej kunde göra så mycket nu. Utan får jag inte jätteont eller blöder mer så får jag avvakta. Var det fortfarande brunt nästa vecka kunde jag ringa en privat gynekolog.

Så får försöka tänka på annat. Sambon ska ta med mig ut lite ikväll sa han sedan ringde han nu och har bokat en kryssning mellan jul och nyår så att vi har något att se fram emot.
  • dalin79
    nygift skrev 2014-11-07 09:00:02 följande:

Fan jag blöder!! När jag går på toaletten o torkar mig så kommer det blod shit nu är jag väldigt orolig

Åh nej, hoppas bara det är ett blodkärl som blöder. Kram till dig!
  • dalin79

Min status idag är fortfarande bruna flytningar dock i nuläget ljusare än innan. Gjorde ett CB digital på morgonurin idag. Gravid 2-3 visade det och 1-2 på ej morgonurin 26/10. Vad tror ni? Borde det inte visat 3+ nu då jag är på dag 6+1 och det visade 1-2 för 13 dagar sedan?
    Vet ej hur jag ska tolka detta i kombination med att symtomen blivit mindre?!

Hur har ni andra det idag?

• dalin79
    nygift skrev 2014-11-07 12:35:33 följande:

Jag är i vecka 9 ringde bm imorse o hon trodde att det var för att jag var hård i magen ringde även kvinnokliniken o de sa att jag skulle avvakta men nu blöder jag inte

Håller verkligen alla tummar och tår för att det bara var ett blodkärl som gick sönder. Känns ju ganska logiskt att så skulle kunna vara eftersom du sedan slutade blöda ganska fort. Kram till dig!
  • dalin79
    nygift skrev 2014-11-07 14:27:08 följande:

BM trodde också det o jag har inge ont heller så. O hon sa de om jag får ont måste jag åka in till akuten

Då bestämmer vi att det är så nu!!! :)
  • dalin79
    nygift skrev 2014-11-07 15:09:59 följande:
    Tack håller med ska så fort jag har tillgång till en toa kolla om de kommer nå mer. Har inskrivning hos bm på måndag så ska prata mer med henne då. Nu gör alla i min omgivning så att jag inte får anstränga mig eller bära tunga saker haha så hjälpsamma så :)

Åh, härligt då folk är sådär omtänksamma!!! Njut av helgen och försök vila en del. Kanske läsa en bra bok och se några filmer.

Själva har vi ju inte berättat för någon direkt ännu så....
    Idag var jag ute och gick ca 2h och efter det hade det kommit lite brunt i trosskyddet igen. På morgonen var det lite lugnare än de andra morgnarna. Hoppas det håller på att vända och att det finns något kvar där inne.

• dalin79
    nygift skrev 2014-11-08 11:59:02 följande:

Kan uppdatera lite hur de går. Nu har jag inte blödit på 24 timmar så är ganska säker på att det var ett blodkärl som sprack när jag var på toa.

Å vad skönt!!!
  • dalin79

Hej!

Fick jätteont idag igen och fortsatta bruna flytningar. Brösten är inte alls ömma längre. Varit på akuten. De kunde inte se något foster på VUL men såg en liten prick som kan utvecklas till foster, som kan vara en X graviditet eller så är det så att jag haft ett MF. Så de tog blodprov (hcg) som ska upprepas på måndag. Men verkade som läkaren trodde MA eller X. S inte så skoj just nu!

• dalin79
    hemligönskan skrev 2014-11-08 18:33:57 följande:

Vad jobbigt :( försök hålla hoppet uppe. Tänker på dig.

Tack!
    Ja jag försöker tänka som så att CB bara visade Gravid 1-2 förrförra söndagen och Gravid 2-3 igår. Så kanske var tidigt i v.1 på första och sent i v.2 igår och då är jag kanske bara i v.5-6 något istället för v.7+2 som jag trodde jag skulle vara i i dag. Så därför de ej såg något direkt på VUL. Men tycker att alla säger att de i alla fall sett en hinnsäck tidigt på VUL....
  • dalin79
    Missyk skrev 2014-11-12 12:25:47 följande:
    Hur har det fått för dig?
    Metotrexat injektion idag. Hcg hade gått från 400 något i lördags till 600 något i måndags. Hoppas på att det sjunker fint nu så jag slipper op.

Men är superorolig iom jag egentligen ej vet vart x-et sitter/satt och att jag inte vet konditionen på mina äggstockar och äggledare etc. Är ju nackdelen med injektion. Men samtidigt, är det inget större fel där inne så är det ju dumt att varit där och rotat i onödan så att säga.

Men får väl försöka se det som en gång ingen gång och hoppas på att kunna bli gravid på rätt ställe då vi får försöka igen. Men visst gnager oron!

Mycket tårar här nu.
    Funderar ju även på hur ont jag kommer få och hur mycket blödning jag för efter injektionen.

Nytt hcg på onsdag, jobbig väntan!

Någon som varit med om liknande sak hör gärna av er!

Kram till er!
Svar på tråden Sommarbebisar 2015