• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • nihka
    Svt skrev 2014-11-15 15:56:21 följande:
    Nu får du nog ta och sansa dig och läsa på vad rasism betyder. Du kan hata kristna eller buddhister hur mycket du vill utan att det någonsin kan stämplas som rasism.

Ibland har man otur när man tänker. Eller skriver.
    För tvåhundra år sedan runt Darwins födelse var din definition säkert mer rätt, men otur eller inte så är det var persons skyldighet att försöka hänga med lite i vad som händer i världen utanför:

Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser men rasism har aldrig handlat om enbart genetik och biologi utan även om kultur och religion.[1]

Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

• FDFMGA
    Diktator skrev 2014-11-15 19:13:56 följande:
    inte för att det är smutsigt, men okej
    Tja, det beror nog alldeles på vad man själv befinner sig i synen på människor och på den politiska skalan.

Själv tycker jag mycket illa om personer som använder jude som ett skällsord, men åtskilliga av våra sverigedemokrater här på FL har för vana att göra detta när de kommer upp i varv.

Synnerligen osmakligt, tycker jag.

"Juden Aschelberg" och "judemedia" så typisk för en del av det som har krupit fram i spåren efter SD.

Smutsigt, är ju bara en förskönande omskrivning för beteendet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Elake skrev 2014-11-15 15:56:28 följande:
    Helt riktigt. Än mer skrämmande eftersom de sistnämnda har en väldigt tydlig SD-fientlig agenda. och det bygger "nihka" sin världsbild på. Skrämmande är vad det är
    Då var tin foil hat på modet igen.

Man "vet" vilka tidningar okända personer läser och man "vet" därigenom hur de skaffat sin världsbild. Så bra att du tar allt för sanning bara din "källa" är SD-vänlig. Ja, skrämmande är vad det är.
  • Diktator
    FDFMGA skrev 2014-11-15 19:21:42 följande:
    Tja, det beror nog alldeles på vad man själv befinner sig i synen på människor och på den politiska skalan.

Själv tycker jag mycket illa om personer som använder jude som ett skällsord, men åtskilliga av våra sverigedemokrater här på FL har för vana att göra detta när de kommer upp i varv.

Synnerligen osmakligt, tycker jag.

"Juden Aschelberg" och "judemedia" så typisk för en del av det som har krupit fram i spåren efter SD.

Smutsigt, är ju bara en förskönande omskrivning för beteendet.
    Å andra sidan finns det ju judemedia. dvs all media som ägs av boniers. så det kan lika gärna vara en benämning på det.

det är mer olyckligt att du värderar ordet jude som en skällsord.
  • nihka
    Diktator skrev 2014-11-15 19:27:52 följande:
    Å andra sidan finns det ju judemedia. dvs all media som ägs av boniers. så det kan lika gärna vara en benämning på det.

Nej "judemedia" finns inte, men det är ett populärt uttryck bland nazister. Florerar på Nordfront, Fria tider och även på Avpixlat. Nazisten Emil Hagberg (SMR) uttrycker sig så.
  • Diktator
    nihka skrev 2014-11-15 19:42:31 följande:
    Nej "judemedia" finns inte, men det är ett populärt uttryck bland nazister. Florerar på Nordfront, Fria tider och även på Avpixlat. Nazisten Emil Hagberg (SMR) uttrycker sig så.
    finns visst. det är ju ingen hemlighet att familjen bonniers är judar. är heller ingen hemlighet att bonnier är en stor aktör inom media.
  • FDFMGA
    Diktator skrev 2014-11-15 19:27:52 följande:

Nja, det säger väl rätt mycket om sverigedemokrater att man skriver "juden Aschelberg" och judemedia.

I princip är det väl bara nazister/sverigedemokrater som använder benämningen judemedia. Vad gäller Robert Aschberg så har jag inte en susning om han har judiskt påbrå eller inte, jag har bara noterat att SD-slöddret har för vana att förvränga namn.

Och naturligtvis är det en ynkedom av dig att låtsas som att SD-grisen som bökade runt här i tråden använde "jude" i någon slags neutral bemärkelse.

"Juden Aschelberg" och "judemedia".
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Diktator
    FDFMGA skrev 2014-11-15 19:48:11 följande:
    Nja, det säger väl rätt mycket om sverigedemokrater att man skriver "juden Aschelberg" och judemedia.

I princip är det väl bara nazister/sverigedemokrater som använder benämningen judemedia. Vad gäller Robert Aschberg så har jag inte en susning om han har judiskt påbrå eller inte, jag har bara noterat att SD-slöddret har för vana att förvränga namn.

Och naturligtvis är det en ynkedom av dig att låtsas som att SD-grisen som bökade runt här i tråden använde "jude" i någon slags neutral bemärkelse.

"Juden Aschelberg" och "judemedia".
    jag har inte läst inläggen i den här tråden. trodde det var partiet sd den handlade om.
  • nihka
    Diktator skrev 2014-11-15 19:46:52 följande:
    finns visst. det är ju ingen hemlighet att familjen bonniers är judar. är heller ingen hemlighet att bonnier är en stor aktör inom media.
    Du får hålla isär vad folk sysslar med och vad de har för uppfattning i trosfrågor. Du är inte på Nordfront, Fria tider, Avpixlat eller ens Flashback nu. Människor utanför nazistiska kretsar delar inte den typen av nazistisk syn där man sätter "jude" som epitet framför allt judar gör.
  • Diktator
    nihka skrev 2014-11-15 20:11:53 följande:
    Du får hålla isär vad folk sysslar med och vad de har för uppfattning i trosfrågor. Du är inte på Nordfront, Fria tider, Avpixlat eller ens Flashback nu. Människor utanför nazistiska kretsar delar inte den typen av nazistisk syn där man sätter "jude" som epitet framför allt judar gör.
    nu är förvisso bonniers känd för att vara judar. om du läser något över huvud taget om bonniers så börjar det alltid med att de är judar.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!