• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-11-16 12:40:59 följande:
    Apropå narkotikabrott har vi två miljöpartister i regeringen som har erkänt att de har brukat narkotika. De är alltså inte dömda, men de har erkänt brottsliga handlingar.

Robert Aschbergs far, Olof Aschberg, var en svensk bankir som var både kommunist och jude. Kanske därför hans son Robert sitter i Expos styrelse som har kopplingar till våldsvänstern.

sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Aschberg
    Brottsdömda, var det. Det blir liksom en rättvisande måttstock.

Var det inte Ashbergs farfar som var bankir och också kallade sig jude.

Ibland glömmer jag hur okunniga sverigedemokrater är. Undrar vad ni sysslade med på religionsundervisningen i skolan. Judendomen ärvs på mödernet, enligt den judiska tron - att nazisterna hade en annan uppfattning är  en annan sak.

Herregud, finns det något okunnigare än en sverigedemokrat.
    Det är helt häpnadsväckande att det finns en grupp "svenskar" som verkar ha en teflonmentalitet gentemot varje tänkbart kunskapsfragment.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Gert skrev 2014-11-16 07:43:51 följande:
    Förutom judarnas fiende nummer 1; muslimerna.
    Det är inte några muslimer som snackar om "judemedia" här i tråden utan det är dina meningsfränder i SD och personer som av någon orsak jag inte vill uttala mig om använder nazisttermer.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-16 12:49:42 följande:
    Brottsdömda, var det. Det blir liksom en rättvisande måttstock.

Var det inte Ashbergs farfar som var bankir och också kallade sig jude.

Ibland glömmer jag hur okunniga sverigedemokrater är. Undrar vad ni sysslade med på religionsundervisningen i skolan. Judendomen ärvs på mödernet, enligt den judiska tron - att nazisterna hade en annan uppfattning är  en annan sak.

Herregud, finns det något okunnigare än en sverigedemokrat.
    Det är helt häpnadsväckande att det finns en grupp "svenskar" som verkar ha en teflonmentalitet gentemot varje tänkbart kunskapsfragment.
    Du kan ju inte gärna kalla dig för jude. Antingen är du judisk, eller inte. Det är inte direkt något dagsformsfenomen. Idag känner jag mig judisk...
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-16 15:04:20 följande:
    Det är inte några muslimer som snackar om "judemedia" här i tråden utan det är dina meningsfränder i SD och personer som av någon orsak jag inte vill uttala mig om använder nazisttermer.
    Vilka termer är det? Finns det någon helig nazistbibel med termer nergrävd på kyrkogården i Uppsala?
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 15:18:35 följande:
    Du kan ju inte gärna kalla dig för jude. Antingen är du judisk, eller inte. Det är inte direkt något dagsformsfenomen. Idag känner jag mig judisk...
    Visst kan man kalla sig jude, jag har till och med för mig att Aschbergs farfar gav ut någon skrift där han kallade sig den vandrande juden - det finns en legend om en sådan, Ahasverus.

Däremot är det tveksamt om man kan kalla Robert Aschberg för jude, såvida man inte har anammat en nazistisk definition av jude, jag betvivlar att Ascberg är jude sett till den judiska definitionen av judendom.

Och dessutom är det intressant att så många sverigedemokrater använder jude som ett invektiv. Hur är det SD-kommunpolitikern med våldtäktsfantasierna brukar skriva - ränderna går aldrig ur.

I detta fall skulle det kunna anspela på den tid när sverigedemokraterna sprang omkring i buskarna och heilade, numer verkar beteendet mest förekomma på fester med likasinnade, som för den SD-politikern i Halmstad som poserade med ett hakkors.

Ser man till domarna mot SD-riksdagspolitiker så ur ju några av brotten som begåtts också tydligt naziinspirerade.

Om ränderna aldrig går ur så är det inte konstigt att sverigedemokrater talar om judemedia eller om juden Aschelberg.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-16 15:43:28 följande:
    Visst kan man kalla sig jude, jag har till och med för mig att Aschbergs farfar gav ut någon skrift där han kallade sig den vandrande juden - det finns en legend om en sådan, Ahasverus.

Däremot är det tveksamt om man kan kalla Robert Aschberg för jude, såvida man inte har anammat en nazistisk definition av jude, jag betvivlar att Ascberg är jude sett till den judiska definitionen av judendom.

Och dessutom är det intressant att så många sverigedemokrater använder jude som ett invektiv. Hur är det SD-kommunpolitikern med våldtäktsfantasierna brukar skriva - ränderna går aldrig ur.

I detta fall skulle det kunna anspela på den tid när sverigedemokraterna sprang omkring i buskarna och heilade, numer verkar beteendet mest förekomma på fester med likasinnade, som för den SD-politikern i Halmstad som poserade med ett hakkors.

Ser man till domarna mot SD-riksdagspolitiker så ur ju några av brotten som begåtts också tydligt naziinspirerade.

Om ränderna aldrig går ur så är det inte konstigt att sverigedemokrater talar om judemedia eller om juden Aschelberg.
    Du har inte så bra koll på det där med judendom, va?
  • Elake

Vad är det som är så svårt att förstå? Det är enkel matematik!
    Om du har en stor grupp människor där nästan alla hatar SD. Och samma grupp dessutom har en oproportionerligt stor summa pengar och resurser att tillgå, till skillnad från SD-anhängarna, så är det självklart att denna stora rika grupp också lyckas kartlägga SD-ledamöterna bättre, än vad SD-anhängarna kan kartlägga 7-klövern för deras dömda brott.
    Så enkelt är det, och du kan inte förneka detta faktum.
    Det är därför det som ni länkar till inte är relevanta undersökningar, eftersom jämförelserna mellan SD och 7-klövern när det gäller brott, bygger på undersökningar som har haft helt olika förutsättningar.
    Förstår du nu Nihka?

• FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-16 16:15:37 följande:

Vad är det som är så svårt att förstå? Det är enkel matematik!
    Om du har en stor grupp människor där nästan alla hatar SD. Och samma grupp dessutom har en oproportionerligt stor summa pengar och resurser att tillgå, till skillnad från SD-anhängarna, så är det självklart att denna stora rika grupp också lyckas kartlägga SD-ledamöterna bättre, än vad SD-anhängarna kan kartlägga 7-klövern för deras dömda brott.
    Så enkelt är det, och du kan inte förneka detta faktum.
    Det är därför det som ni länkar till inte är relevanta undersökningar, eftersom jämförelserna mellan SD och 7-klövern när det gäller brott, bygger på undersökningar som har haft helt olika förutsättningar.
    Förstår du nu Nihka?

Som ni slingrar er.

Ni får nog nöja er med den där domen om tv-licensskolk och göra en liten omtolkning av vilka brott som är mest föraktliga.

Vad är väl tårgas i ögonen på folk, lite misshandel, lite narkotikahandel, lite häleri, lite förtal jämfört med sjuklöverns fallenhet för majestätsbrottet att inte betala tv-licensen.

Vålds- narkotika- och förtalskulturen inom SD är ju bara exempel på svenskhetens innersta värden medan en obetald tv-licens är svenskfientligt, snudd på landsförräderiSkrattande
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 16:07:22 följande:
    Du har inte så bra koll på det där med judendom, va?
    Nej, det har jag inte.

Men allt är relativt - och relativt en sverigedemokrat har jag förstås järnkoll, vilket i och för sig inte säger så mycket.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-16 16:25:28 följande:
    Nej, det har jag inte.

Men allt är relativt - och relativt en sverigedemokrat har jag förstås järnkoll, vilket i och för sig inte säger så mycket.
    Bra, då har vi kommit fram till det. Och då kan du låta judedebatten föras av de som faktiskt har någon koll istället för att fäkta mot väderkvarnar.

Jag gissar dock att det inte är det enda ämnet du inte har aluminiumkoll på.Foten i munnen
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!