• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-11-14 22:17:38 följande:
    Menar du att måla en båt med en olaglig färg inte är ett miljöbrott? Man måste inte vara dömd innan man har gjort något olagligt. Det brukar ju vara att man först gör någonting olagligt och sen blir man dömd.

Men jag antar att du lever i en upp & ner värld.
    Jo, man måste vara dömd innan man anses ha begått ett brått. Det är fundamentalt inom västerländsk rättsskipning. Det är därför du kan läsa den "misstänkte" i så många åtalsreferat, journalister är ju inte sverigedemokrater och hyfsat samhällsinformerade.

Jag kan tänka mig att Sveriges svar på Boko Haram har en annan uppfattning,  men SD är ju fientliga mot nästan allt svenskt, inklusive svenskt rättsmedvetande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-11-14 22:21:52 följande:
    Varför inte göra pinan kort och dra ditt "negerns egenskaper" så kan du checka ut under nuvarande nick innan spöktimmen.
    Brukar komma först efter att hen blivit avstängd. Men det verkar som hen håller på att egga upp sigGlad
  • Biffus
    Gert skrev 2014-11-14 22:17:38 följande:
    Menar du att måla en båt med en olaglig färg inte är ett miljöbrott? Man måste inte vara dömd innan man har gjort något olagligt. Det brukar ju vara att man först gör någonting olagligt och sen blir man dömd.

Men jag antar att du lever i en upp & ner värld.
    Fast man är oskyldig tills motsatsen är bevisad. Det är en del av demokratin. 

" [...] rätt att bli betraktad som oskyldig till dess motsatsen bevisats" länk

"Det innebär vidare att den tilltalade betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisats av åklagaren." länk

SD har 6 gånger fler dömda brottslingar i riksdagen som de andra partierna har tillsammans. Menar du att SD är det enda partiet som inte  har icke-dömda personer som har begått ett brott? 
  • Biffus

Måste svara på detta...

FiaMedFunkk skrev 2014-11-14 21:45:08 följande:
    21 är väl lika tidigt oavsett vilken kväll det är? Eller har du problem med tidsrymden?
    För de som lägger sig samma tid varje kväll, ja. De flesta som jag känner lägger sig senare på fredagar.
    Att folk anmäler inlägg är ju givetvis inte mitt fel, utan anmälarens. Vore konstigt att utesluta konsekvenstänk?
    Hade inte du skrivit saker som bryter mot reglerna så hade inläggen inte tagits bort. Det är givetvis ditt fel att inlägget tas bort, det är inte anmälaren som har skrivit inlägget.
    Tja, hade din nätarmé här på forumet inte känt sig kränkta över ens blotta närvaro, så hade man ju kunnat få ha inlägg ifred, utan klåfingriga kommunisthens som ska styra den lilla verklighet de kan.
    Jag tänker inte ens nämna SD- och nazistarmén här... 

• nihka
    Elake skrev 2014-11-14 20:42:47 följande:
    Men nu gör du det igen, du länkar till något som du tar som fakta. Men som inte säger ett skvatt över huvud taget. LÄS VAD JAG SKRIVER!
    ÅTERIGEN! Hela jäkla mediasverige har grävt lössen ur varenda hårstrå på SDarna, därför missar man inte en enda fälld dom hos desssa ledamöter.
    Men denna djupa granskning har INTE gjorts på de andra ledamöterna.
    Ofattbart att det vägrar gå in i ditt huvud.
    Du menar att den superdigra lista som presenterats här av dina "sverigevänner" på alla "sjuklöverförbrytare"  INTE inkluderade just alla riksdagsledamöter. Så slarvigt! Vem ska vi skylla detta på? Hahahaha.

Du tror på din konspirationsteori så hårt att den blir sann för dig trots att dina "sverigevänner" grävt lössen ur varenda hårstrå på samtliga andra partier i riksdagen.

Slösa inte så med versaler. De är dyra Guld i mun
  • FDFMGA

Man ska nog inte enbart se till det kvantitativa, d v s den enorma överrepresentationen av brottsdomar bland SD-riksdagsledamöter jämfört med de övriga partiernas representanter, med ett kvalitativt synsätt kan man också se hur osvenskt det brottsliga beteendet bland sverigedemokrater är.

Den kvalitativa jämförelsen haltar en smula, eftersom "sjuklövernsw" representanter har så få brottsdomar, den vi har exempel på handlar alltså om att om att strunta i tv-licensen. Alla brottsdomar är väl iofs allvarliga, men jag måste erkänna att jag själv struntade i tv-licensen under en lång period och jag gissar att det är ett beteende som inte är alltför ovanligt bland oss svenskar.

Ser man däremot till SD-representanternas brottsliga beteende så handlar det nästan genomgående  om osvenska brott, exempelvis att man sprutar tårgas i ögonen på folk, narkotikabrott, misshandel, förtal, våld mot tjänsteman och häleri. Förmodligen har många av brotten begåtts under SD:s mer nazistiska period då partiet var mer öppet ligistbetonat, och naturligtvis kan många av SD-representanterna vara mer välintegrerade i det svenska samhället idag jämfört med när de begick brotten.

Hursomhelst, det är liksom inga småbrott SD-riksdagsledamöterna har gjort sig skyldiga till.

.

• nihka
    FDFMGA skrev 2014-11-15 11:22:15 följande:

Man ska nog inte enbart se till det kvantitativa, d v s den enorma överrepresentationen av brottsdomar bland SD-riksdagsledamöter jämfört med de övriga partiernas representanter, med ett kvalitativt synsätt kan man också se hur osvenskt det brottsliga beteendet bland sverigedemokrater är.

Den kvalitativa jämförelsen haltar en smula, eftersom "sjuklövernsw" representanter har så få brottsdomar, den vi har exempel på handlar alltså om att om att strunta i tv-licensen. Alla brottsdomar är väl iofs allvarliga, men jag måste erkänna att jag själv struntade i tv-licensen under en lång period och jag gissar att det är ett beteende som inte är alltför ovanligt bland oss svenskar.

Ser man däremot till SD-representanternas brottsliga beteende så handlar det nästan genomgående  om osvenska brott, exempelvis att man sprutar tårgas i ögonen på folk, narkotikabrott, misshandel, förtal, våld mot tjänsteman och häleri. Förmodligen har många av brotten begåtts under SD:s mer nazistiska period då partiet var mer öppet ligistbetonat, och naturligtvis kan många av SD-representanterna vara mer välintegrerade i det svenska samhället idag jämfört med när de begick brotten.

Hursomhelst, det är liksom inga småbrott SD-riksdagsledamöterna har gjort sig skyldiga till.

.

Just våldsbrotten som SDs riksdagsledamöter blivit fällda för tycker jag är allvarligast och jag tror som du att de kan ha ett samband med att SD  har sina rötter i en våldskultur. Det var väl den våldskulturen som gjorde sig påmind med järnrörsskandalen. Bara tanken att plocka med sig tillhyggen en lördag kväll på stan är så extremt främmande för mig. Däremot har jag också struntat i TV-licensen en period i min ungdom.

Vet du om riksdagsledamöter likt exempelvis vård- och skolpersonal behöver presentera ett utdrag ur brottsbelastningsregistret inför en "anställning"?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-11-15 12:37:06 följande:
    Just våldsbrotten som SDs riksdagsledamöter blivit fällda för tycker jag är allvarligast och jag tror som du att de kan ha ett samband med att SD  har sina rötter i en våldskultur. Det var väl den våldskulturen som gjorde sig påmind med järnrörsskandalen. Bara tanken att plocka med sig tillhyggen en lördag kväll på stan är så extremt främmande för mig. Däremot har jag också struntat i TV-licensen en period i min ungdom.

Vet du om riksdagsledamöter likt exempelvis vård- och skolpersonal behöver presentera ett utdrag ur brottsbelastningsregistret inför en "anställning"?
    Mm, jag associerade också till ledarflockens uppträdande på Kungsgatan. En vanlig svensk beväpnar sig knappast med aluminiumrör tillsammans med likasinnade när de ser ett fyllo. Det var väl tur att polisen kom så de fick möjlighet att lugna ner sig och lägga i från sig rören - annars hade det kunnat bli betydligt allvarligare än med några lögner för att mörka det faktum att SD-ledarna lättade på trycket genom att attackera tjejer eller babba omkring och tala om för ordentliga svenskar vad som ska hända med dem när SD kommer till makten.

Rimligen måste det vara så att ett brott anses sonat när straffet är avtjänat, så någon officiell personkontroll sker knappast, däremot lär väl Säpo ha koll på riksdagsledamöternas förflutna.

Jag såg förresten när jag var inne på SD:s sida att de kräver en redogörelse för eventuell brottslighet för personer som vill bli medlemmar, förmodligen är man bara alltför medveten om partiets och sympatisörernas kopplingar till extrem våldskultur.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-11-15 13:16:23 följande:
    Mm, jag associerade också till ledarflockens uppträdande på Kungsgatan. En vanlig svensk beväpnar sig knappast med aluminiumrör tillsammans med likasinnade när de ser ett fyllo. Det var väl tur att polisen kom så de fick möjlighet att lugna ner sig och lägga i från sig rören - annars hade det kunnat bli betydligt allvarligare än med några lögner för att mörka det faktum att SD-ledarna lättade på trycket genom att attackera tjejer eller babba omkring och tala om för ordentliga svenskar vad som ska hända med dem när SD kommer till makten.

Rimligen måste det vara så att ett brott anses sonat när straffet är avtjänat, så någon officiell personkontroll sker knappast, däremot lär väl Säpo ha koll på riksdagsledamöternas förflutna.

Jag såg förresten när jag var inne på SD:s sida att de kräver en redogörelse för eventuell brottslighet för personer som vill bli medlemmar, förmodligen är man bara alltför medveten om partiets och sympatisörernas kopplingar till extrem våldskultur.
    Hur kommet det sig att du och dina likar alltid tar upp "järnrörsincidentet"?

Nyligen skrev du att man måste vara dömd för att anses ha begått ett brott, och dessa tre sverigedemokrater har inte blivit dömda för "brottet". Alltså är de lika oskyldiga som Åsa Romson är, om du är konsekvent.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-11-15 13:21:32 följande:
    Hur kommet det sig att du och dina likar alltid tar upp "järnrörsincidentet"?

Nyligen skrev du att man måste vara dömd för att anses ha begått ett brott, och dessa tre sverigedemokrater har inte blivit dömda för "brottet". Alltså är de lika oskyldiga som Åsa Romson är, om du är konsekvent.
    Har nog med läsförståelse att göra. Jag har inte påstått att Ekeroth och de andra i flocken blev dömda för Kungsgatsbataljen.

När någon inom SD-klanen lämnade över Ekeroths film till Expresssen och åklagare utredde eventuell brottslighet så lades utredningen ner eftersom eventuellt brott redan var preskriberat.

Däremot är väl SD-ligisternas uppträdande ett gott exempel på den våldsfixering som existerar inom SD-klanen, liksom en del av domarna mot SD-riksdagsmän är.

Det är ju inga småsaker som SD-representarna gjort sig skyldiga till: Grova våldsbrott, narkotikabrott och förtal. Jämför gärna med en obetald tv-licens.

Det är hursomhelst bra att partiet försöker komma tillrätta med vissa av de typiska SD-företeelserna - frågan är bara vad som blir kvar av partiet om det skulle bli hårdare tag mot brottslighet i praktiken, om nolltoleransen mot rasism blev en realitet samt om svenskfientliga organisationer förbjöds.

Bara det sista måste ju vara ett utmärkt exempel på att gräva där man står såtillvida att de gräver en grop åt andra men raglar själva däri. En mer svenskfientilg organisation än SD har jag svårt att tänka mg, det skulle i så fall vara själsfränderna inom SVP och SMR.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!