BF Juni 2015
Rul nr 2 för mig idag, hoppas allt ser Ok ut
Ni i v 20 hur ofta känner ni puffar?

Rul nr 2 för mig idag, hoppas allt ser Ok ut
Ni i v 20 hur ofta känner ni puffar?
Idag köpte vi en vagn på blocket, en brio sing! Följde även med babyskydd och bas, babyskyddet går även att klicka fast på chassit vilket jag tycker är jätte bra känner mig väldigt nöjd med vagnen och priset 1500kr känns ännu bättre <3
Fått sjukskrivning för foglossning nu. Har ni erfarenheter av hur FK brukar ställa sig till det?
Vecka 19 jämfört med vecka 22 (imorgon) <3
Förra bilden jag la ut var fel, den visar vecka 17 jämfört med vecka 22 (imorgon). Detta är vecka 19 jämfört med vecka 22 (imorgon) <3
Jag älskar min bm!
Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden
Jag blev sjukskriven 100% i oktober mellan v.6-8 pga illamående, var sen sjukskriven 50% hela november och december försökte jag jobba fast var tyvärr medt hemma. Den 13 jan blev jag 50% sjukskriven igen men den 21 jan var vi tvigna att utöka till 100% sjukskrivning då min kropp inte pallar mer pga jävulsk foglossning. Min anställning går ut sista februari och jag kommer inte jobba nått mer innan våran dotter kommer. Bf 2 juni och det känns som evigheter kvar
Hej hej,
Vi väntar vårat första barn som är en liten prinsessa. Mycket tankar och funderingar som snurrar men väntar otåligt!
Är idag i 22+5 och alla jag träffar frågar ivrigt "sparkar hon mycket?" och varje gång undrar jag vad som är mycket? Nån gång om dagen kan jag känna något som fladdrar/bubblar till väldigt långt ner i buken. I övrigt känner jag ingenting. Är det "normalt"? Allt ser bra ut på ultraljuden.
I övrigt börjar jag känna av foglossning. Molnande värk och nu börjar det kännas som hugg i ljumskarna. Jag har sedan tidigare roterande bäcken så antar att jag ät extra känslig. Hur långt har det gått innan ni andra sjukskrivits? Vissa nätter kan jag inte sova pga värken.
Jag är i v 21+4 och har hittills inte känt något alls, varken fladder eller sparkar. Så det är skönt att höra att det finns fler som inte känner så mycket från sina bebisar, även fast allt såg fint ut på ultraljudet blir man stundvis lite orolig. Min moderkaka ligger visserligen i framvägg så den dämpar ju en del, hur ligger era?
Oj vad tiden rusar! Redan vecka 26 imorgon:)
Ställde mig på vågen imorse och har gått upp 5,5 kg sen jag blev gravid. Jag vet att det är individuellt och att är man smal från början så går man upp lite mer och tvärtom, om man är överviktig.
Hur ser det ut för er i ungefär samma vecka?
Ha en bra dag:)
Har en massa problem med uvi, någon annan?
Är inne på min 3:e antibiotikakur, ska sedan fortsätta äta profylax i 2 månader (furandatin)
Vad gäller Bf datum, min barnmorska vägrar rätta sig efter fastsatta datumet som gjordes på ultraljudet ( jag byter enligt ultraljudet vecka på måndagar) min BM säger tisdagar..men mitt bf datum är 7 juni. BM kollar på sin snurra och tycker jag ska rätta mig efter hennes datum och inte efter det datum som KUB testet eller RUL fastställde. Är inte detta märkligt?
Min BM kunde inte förklara detta, hon har aldrig varit med om detta. Det ska tilläggas att hennes kollega höll med mig vad gällde datum efter snurran. Jag kommer nog att byta BM, hon känns väldigt arrogant. Någon som vart med om liknande?
igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT <3 <3
TINKYWINKY!!! Snääälla... Kan du lägga till mig i fb gruppen nu?! Jag kan inte PMa dig på familjeliv då jag inte vet hur man gör (har sagt det i flera månader nu) och har skrivit och bett dig lägga till mig förut men ingenting har hänt?! Jag är i v.27 nu och skulle gärna vilja bli med i gruppen innan lilltjejen föds... Siri Alina Karlenius heter jag på facebook!
Hur mkt har ni gått upp i vikt?:)
Hej alla glada!
Vet inte riktigt vem jag ska fråga, men hur gör alla ni här inne med sex? Som vanligt, eller har ni fått hitta på "specialare"?
Jag är i v 28 nu och kör på som vanligt, typ.. Undviker att vara upptill då det ger sammandragningar.. Och magen börjar ju bli liiite i vägen för vissa positioner :P