• kanien

BF Juni 2015

Mla skrev 2014-11-11 12:14:21 följande:

Tack för all info! Men när får man göra ultraljud? kollar de inte så barnet lever loppan i magen?

I mitt landsting västmanland får man inget ul förens rutin ultraljudet i v.18-20, men jag ringde kvinnokliniken och sa att jag var skit orolig över om det levde eller inte och att jag skulle bryta ihop om jag inte fick veta nått förens runt v.19 så jag fick komma och kolla förra veckan i v.11
  • kanien

Någon här inne i närheten av västerås trakterna som har en doppler den vill sälja?

• kanien
    Hilda07 skrev 2014-11-23 19:35:34 följande:

Har fått låna en Caremaxx doppler och tror inte jag lyckas hitta hjärtljuden...Testade ändå väldigt långt ner på magen och får in hjärtljud men det låter inte sådär snabbt som alla säger att det ska göra, som en galloperande häst...låter nog mer som en normal puls. Är det möjligt att det är mitt egna hjärta jag hör?

Har testat vid två olika tillfällen men inte fått in något annat ljud än det. Någon här inne som testat?

Blir ännu mer nojig nu efter det här!

Jag köpte caremaxx igår och det tog lång tid innan jag hittade hjärtljuden för jag var för högt upp. Hittade ljuden precis vid blygdbenet på vänstersida, nästan i ljumsken.. Här lät det inte heller som en galopperande häst men det slog olikt än när jag jämförde med mitt egna hjärtljud. Det lät som ett hjärta som slog klart och tydligt iaf
  • kanien

Vecka 14 nu (13+2) och idag på posten fick vi hem kallelse till rul den 29 dec!!! ska bli såå spännande! Både sambon & jag tror dotter <3

• kanien

Hjälp!! Hade precis samlag med min sambo (första gången på ca 2 veckor) och när jag gick på toa efter så kom det ut en brun kuagilerad klump på ca 2cm men det var inget blod på pappret när jag torkade mig och jag har inte ont! Är det nått jag borde vara orolig för och har någon annan haft lika?! Är i vecka 14 (13+3) och i onsdags så hörde vi bebisens hjärta hos bm!!

• kanien
    Alvolina skrev 2014-11-29 23:03:43 följande:
    Det är nog något gammalt som passade på att komma ut nu då. Tror inte alls att du behöver oroa dig även om jag förstår obehaget. Har du haft blödningar tidigare?
    Nej jag har inte haft en enda liten blödning sedan plusset. Nu när jag torkade mig var det inget på pappret men jag tröck upp pappret lite mellan benen och då kom det som brunt gamalt blod på, inte mycket men det var blandat med flytningarna..
  • kanien

Har tid på kvinnokliniken kl 9.20, ska lämna cellprov då jag hade cellförändringar för 1år sedan. Tycker det är obehagligt att göra det nu när jag är gravid (v.15 imorgon) men jag vet ju att det inte är farligt. Hade ju små blödningar i helgen så vi ska även passa på att ta ett snabbt ul för att kolla så allt är bra.

• kanien

Allting var fint idag!!! Och wooow vad bebisen har utvecklats! Såg tyyydligt hur den sög på tummen, kliade sig i huvudet, sprattlade m.m!!! Bilden jag fick var väldigt dålig men är sååå glad att allting var så fint! Läkaren blev chockad av alla fina bilder vi såg <3 vecka 15 imorgon!

• kanien

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop

• kanien

Tack för alla tips om bröllop och tack för alla grattis!! Känns underbart jag vill ju gärna gifta mig gravid men det beror ju på om vi hinner allt med planering m.m, föder ju om ca 5 månader så måste ju bli innan det isånafall. Vi får prata ihop oss och se vad vi känner <3

Svar på tråden BF Juni 2015