• kanien

BF Juni 2015

Jag har varit jätte trött samtidigt som jag har svårt att sova på nätterna pga illamående. Blev heltids sjukskriven från vecka 6 till 8, började jobba förra veckan men klarade bara av mån-ons och blev hemma tor-fre, var till läkaren igår och blev sjukskriven på 50% hela november. Är i vecka 10 (9+1)

• kanien
    Fridacorrina skrev 2014-10-31 10:32:23 följande:

Hej! Idag är det 6+2. Jag börjar må illa nu. Jag kräks inte men jag är trött, yr, ont i magen.

Men så fort jag tar det Lungt så mår jag bra. Jätte bra!!

Men när jag är på jobbet så mår jag skit..

Hur gör ni med jobb? Jag får så dåligt samvete att inte jobba. Förlorar pengar och sätter mina kollegor i ännu mer jobb.

Jag blev 100% sjukskriven v. 6-8, nu är jag i v.10 och jobbar 50% och är sjukskriven 50%
  • kanien
    Malinn81 skrev 2014-11-03 18:28:59 följande:

är det någon mer än jag som har bf 3 juni? tror mitt inlägg försvann i mängden

Jag har bf 2 juni
  • kanien

Herregud är det normalt att se ut sågär så tidigt?! Går in i v. 11 imorgon och jag är sååå tacksam att det bara behöver döljas 1 vecka till!

• kanien

Gick ut med det på facebook igår kväll och har hittills fått 180 gilla och 75 kommentarer, haha det känns helt plötsligt så himla verkligt :D <3

• kanien
    TinkyWinky skrev 2014-11-06 18:56:42 följande:
    den är hemlig.,.

kontakta mig om ni vill bli medlemmar där :)
    ? Kewin 9/7-09 ? Theo 9/1-13 ? Bebis BF, 14 Juni 2015 ?
    Lägg till mig Siri Karlenius.
  • kanien
    Malinn81 skrev 2014-11-07 12:01:47 följande:

det var ju nära :) vart i landet bor du?
    3mil ifrån västerås Sala närmare bestämt!
  • kanien
    Manelma skrev 2014-11-08 08:35:09 följande:
    Jag är i vecka 11 nu, BF 1 juni smile1.gif
    Åh jag har bf 2a juni
  • kanien
    Kattungen skrev 2014-11-09 09:53:29 följande:

Apropå olika sätt att berätta att man är gravid:

Berättade för mamma i fredagskväll när vi åt middag och hon ville att vi skulle dricka vin till och vi skulle tillbringa hela helgen tillsammans ensamma i vårt sommarhus:

Jag vill berätta något. Det är lite läskigt och jag kan behöva ditt stöd i frågan. Jag var hos doktorn i måndags och jag har fått en parasit i mig (hon ser lite förvånad/frågande ut). Men det är ingen större fara, det är en sådan som kommer ut av sig själv efter 9 månader. (Hon ser fortfarande ut som ett frågetecken. Jag sträcker fram mobilen med ett foto på ultraljudsbilden) hon säger: nääää jag vet inte vad det är, jag ser inte, jag vågar inte ens gissa! Det ser ju ut som en sån där ultraljudsbild vi fick när hästarna var med föl!

Jag bara log tillbaka.

Är det en bebis????

Jaaaa det är en bebis!!!!

Du sa ju att det var nåt läskigt!

Ja men det är ju läskigt!!! (Min första graviditet)

Nu har vi skrattat och pratat hela helgen smile1.gif

Vad roligt sätt

Jag och min sambo hade slagit in en liten nallebjörn, bebisstrumpor, en liten body och ett trä hjärta där det stod "världens bästa mormor" på i ett stort papphjärta, vi gick hem till min mamma på middag och lämnade presenten vi hade lagt i en stor kartong och slagit in i presentpapper. Sambon smygfilmade mamma hela tiden medans hon öppnade presenten
  • kanien
    knaappeen skrev 2014-11-10 09:43:07 följande:

Hur är era sambon under denna tid?

Min verkar inte riktigt bry sig. Han vill ju ha barn och är glad. Men han visar sällan någrs känslor inför det här . nojjar jag blir han bara sur, pratar jag namn o bebissaker osv så tkr han att jag hypar. Är jag ledsen gnäller han på hormoner, det är liksom aldrig hans fel att jag är/blir ledsen. Känns som att jag går igenom detta själv på nått sätt.

Bokat in privat UL i dec så jag slipper oroa mig för hur allt står till över jul osv innan RUL i mitten jan, men han tkr det är onödigt . istället för att stötta mig o förstå att jag behöver det här..

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
    Här är det tufft! Det känns ibland som att han inte riktigt bryr sig om MIG, det känns som att han bara bryr sig om bebis och glömmer att han faktiskt är tillsammans med mig och ska ha barn ihop med mig!

Kännes lite som att hans känslor för mig har svalnat och att han stannar bara för att bli en familj. Jag påpekade abort fast jag vet att det är det sista vi vill eftersom vi försökte med denna i 1år och då sa han att han blir det inge jävla abort och då påpekade jag att han måste bry sig mer om mig för annars klarar jag inte denna graviditet.

Jag kan ju vara överkänslig också men allting känns plötsligt så otäckt och läskigt. (V.11)
Svar på tråden BF Juni 2015