• kanien

BF Juni 2015

Snöfrid skrev 2014-10-17 21:29:21 följande:

Idag har vi varit till vår klinik Reproduktionscentrum i Uppsala för Vul, som man brukar göra i ca v 8 efter ivf. Allt såg perfekt ut! 9,5 mm lång i vecka 7+2 och ett tickande hjärta såg vi! Underbart! Dr sa att efter att man sett hjärtat slå minskar missfallsrisken med mer än 50% . Kändes skönt att höra!

Grattis! Jag var själv och gjorde vul igår och såg ett tickande hjärta jag var också i 7+2 igår men min va 1,3cm lång?! Kan det stämma?
  • kanien
    humlesurr skrev 2014-10-18 00:08:02 följande:

Hur mår ni alla? 

Själv är jag så fruktansvärt trött... Och allt luktar så mycket! Det är verkligen fantastiskt hur allt förändras... Det absolut godaste i hela världen idag var tydligen dotterns "torskgryta med något jox", en barnmatsburk. I vanliga fall brukar jag tycka att det mesta i barnmatsväg, och särskilt mycket av fisken, är vidrigt men nu var det så sjukt gott...

Är det fler förresten som blivit jättesvullna? På morgonen är jag nästan platt (förutom den där fina extrahuden efter förra <3 <3) men nu på kvällen har jag en stor mage. Det är ju bara tarmar och så, men fasiken vilken skillnad egentligen! 

En gravid kropp beter sig verkligen konstigt. 

Jag är kanon svullen och jag är bara i v. 8! Var och gjorde vul igår för att se om det kunde vara 2 men det var bara en med ett tickande hjärta där inne <3 men barnmorskan sa att jag hade en väldigt svullen livmoder och dessutom var den väldigt framåt lutad så det kan ha med det att göra
  • kanien
    MaHo89 skrev 2014-10-18 08:52:37 följande:

Verkar vara olika hur de räknar!! Jag var i v 7+3 på vul och bebisen var 12 mm

Ja då är det nog väldigt olika hon mätte 2 ggr på mitt vul, och först var det 1,26 cm och då visade det 7+2 som jag själv har räknat ut då jag vet exakt vilken dag jag blev gravid. Sen mätte hon igen och då stod det 1,39cm och det visade på 7+5?! Lite konstigt.. Men jag går på 7+2 igår och är alltså på 7+3 idag bf 2 juni utifrån första mätningen, annars 31 maj beräknat på den andra mätningen.
  • kanien

Hej alla

Jag har skapat en tråd som heter "bild forum för bf 2015", jag tänkte att vi även kan följas åt i bilder på hur våra fina magar växer och blir stora

Hoppas så många som möjligt vill hänga på även där!

Puss

• kanien
    GrönTröja skrev 2014-10-19 11:27:40 följande:
    Hittar inte gruppen även fast jag söker på den :(
    Inte?! Hmm.. Ligger under kategori Gravid och sen under Mammakroppen.. Kolla om du hittar den där
  • kanien
    micra skrev 2014-10-19 13:19:10 följande:
    Jag har läst på lite om tvillingar förut eftersom jag också har anlag för det och det ska tydligen vara en myt att det hoppar över en generation. :)
    Var på vul i fredags då jag har väldigt stor chans för tvillingar. Vi har ÅTTA stycken tvillingpar på mammas sida, alla är tvåäggstvillingar och 7 av paren är pojke/flicka, jag är dessutom väldigt svullen och åt även äggstimulerande tabletter vilket också ökar chansen till 2 st, men i min mage låg det bara en liten bäbis även fast jag hade typ högsta oddsen i världen till 2, mina syskon är tvillingar, min morfar har tvilling syskon, min mammas kusiner är tvillingar, en av dom tvillingarna har själv tvillingar, min kusin fick tvillingar för 3år sedan m.m, min sambo skulle även ha haft tvillingsyskon så visst hade vi alla chanser i världen, ändå var det som sagt 1 knodd det är ju så himla olika vem som får det eller inte
  • kanien
    micra skrev 2014-10-19 14:49:58 följande:
    Ja visst är det olika, annars skulle ju alla i din släkt vara tvillingar. Men detta är ditt första barn, eller hur? Det är väl ganska troligt att du i framtiden vill ha fler och chansen/risken ökar ju med åldern.

Jag har inte så många som åtta tvillingpar men ändå ett flertal, bland annat min mamma. Tror dock att jag bara har en i magen och det är jag tacksam för. Vill inte ha tvillingar.
    Ha det är mitt första barn så visst finns chansen till nästa graviditet. Men jag är otroligt tacksam att det bara var en då jag inte vill ha 2st första graviditeten, kan ta det nästa gång när man har lite mer skinn på benen
  • kanien
    avenell skrev 2014-10-21 10:45:05 följande:

Min gynekolog mätte mitt embryo till 7mm och sa att det motsvarar vecka 7+0... +- 3 dagar.

När jag kollar mina appar nu verkar det vara väldigt litet med 7mm för början av vecka 8.

Ni andra som har varit på VUL, vad fick ni för mått?

13mm 7+2
  • kanien

Går in i v. 9 idag (8+0) och jag har fortfarande i te fattat riktigt att jag är gravid?! Jag har ju varit både på inskrivning hos mvc och gjort ul men ändå känns det dä overkligen.

Missfall är någonting som inte går att få ur min hjärna, är såå rädd för det :( var en tjej på jobbet som berättade för alla att hon var gravid och då i v. 11, 2 dagar senare fick hon missfall.. :(

Den 5 nov ska jag iaf tillbaka till mvc för första "riktiga" mötet med tester m.m, man kanske fattar mer då :)

Svar på tråden BF Juni 2015