Seniorita skrev 2014-10-23 14:12:35 följande:
Jo det är sant, men arbetssituationen är lite pressad just nu kan man säga ;)
Förra året i september sa jag upp mig från min fasta tjänst för att börja på sjukhuset, trivdes inte så värst och letade mig tillbaka till mitt gamla ställe men fick då komma tillbaka som vikarie, av bemanningspoolen så chefen hade inte så mycket val men märkte att det inte var allt för poppis. Nu fick jag tjänsten pga att hon inte hade så många andra val ;) Börjar den nästa vecka på 75% men nu har jag varit hemma den här veckan pga "kräksjukan" så ja, vi får se hur populärt detta blir.
Lite kinkit här med me jobbet. Började nytt jobb 1 sep som kundtjänstmedarbetare på posten. Den 10 sep blev jag gravid och jag blev sjukskriven mellan 1okt-19okt, kom tillbaka i måndags och jobbade mån-ons och blev hemma idag och förmodligen imorgon. Jag mår så fruktansvärt illa och sover ingenting på nätterna. Chefen vet att jag är gravid och förstår mitt mående, men får se hur länge dom står ut med min frånvaro fram och tillbaka :( hoppas du accepterar att det kommer vara såhär ett par veckor, det kommer ju (förhoppningsvis) gå över om ett par veckor, är i v.9 nu... Livrädd för att förlora jobbet men men, vad ska man göra, ett jobb är alltid ett jobb..