• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • effilant
    micra skrev 2014-10-01 20:49:26 följande:

I vilken vecka ungefär kommer du att få göra vul? Innan v 8 antar jag att det är meningslöst, att de ser hjärtat slå är väl den största grejen man går på för att se att allt står rätt till?

Hade du märkt någonting innan det upptäcktes att du fått ett MA?

Jag har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra... Mitt upptäcktes i v 13 och den hade dött i v 8, alla symptom var borta hela den tiden. Så försvinner alla symptom kommer jag garanterat kräva det för jag vill inte gå fyra veckor igen och inte veta att den är död, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ligga på om ett vul ändå. Frågar man bara i förbifarten lär man ju inte få något så man lär ju ha bestämt sig för sin sak. :)

Jag vet inte riktigt när det blir, ska dit på måndag så skulle vi boka en tid. Men kan tänka mig det blir v 8-9 som tidigast. Alltså jag hade en dålig känsla liksom (sa flera gånger till mina väninnor nåt var fel) men det kom ändå som en superdupermegachock på ultraljudet. Jag är helt bestämd på att jag vill och ska ha ett VUL men hur du ska göra kan jag såklart inte säga. Du får känna efter om det känns viktigt helt enkelt :)
  • micra
    Lg85 skrev 2014-10-01 20:56:57 följande:

Hur tänker ni kring detta med att "outa" graviditeten? När är rätt läge egentligen?

Har berättat för två vänner och sambon för en av sina (kanske nån mer jag inte vet om). Ena vännen ligger några veckor före mig och därför valde jag prata med henne, lite stöttning så där smile1.gif

De närmaste får nog veta ganska snart. Det brukar synas tidigt på mig och skulle något gå fel vill jag ha deras stöd. Övriga får veta efter v 13 och om jag nu postar något på Facebook eller Instagram blir det efter rul så man först vet att allt är ok.
  • Snöfrid

Ja vi (min fru) fick ma vid förra graviditet, i december. Det hade dött i vecka 6. Det här är första graviditeten efter det. Eftersom vi gjort ivf så görs det alltid ultraljud i v 8 då, iaf där vi går i Uppsala. .

micra skrev 2014-10-01 18:55:08 följande:

Är det fler här som haft ett MA tidigare? I vilken vecka? Hur kommer ni göra, kommer ni be om ett tidigt vul?

• Iida01
    Lg85 skrev 2014-10-01 20:56:57 följande:

Hur tänker ni kring detta med att "outa" graviditeten? När är rätt läge egentligen?

Har berättat för två vänner och sambon för en av sina (kanske nån mer jag inte vet om). Ena vännen ligger några veckor före mig och därför valde jag prata med henne, lite stöttning så där

Jag har berättat för mina tre närmsta vänner och min sambo för en. Ska berätta för mina föräldrar och barnets syskon (min sambos barn) nästa helg eftersom vi då ska hälsa på mina föräldrar. Även min sambos föräldrar kommer få veta i samma veva. Är då i v. 8. Annars väntar vi med att göra det officiellt till v. 12. 
  • micra
    effilant skrev 2014-10-01 21:07:43 följande:
    Jag vet inte riktigt när det blir, ska dit på måndag så skulle vi boka en tid. Men kan tänka mig det blir v 8-9 som tidigast. Alltså jag hade en dålig känsla liksom (sa flera gånger till mina väninnor nåt var fel) men det kom ändå som en superdupermegachock på ultraljudet. Jag är helt bestämd på att jag vill och ska ha ett VUL men hur du ska göra kan jag såklart inte säga. Du får känna efter om det känns viktigt helt enkelt :)
    Är det via landstinget du får göra?

Japp, jag ska känna efter lite till. Först ska jag smälta att det faktiskt ÄR någon där inne! :)
  • micra
    Snöfrid skrev 2014-10-01 21:09:08 följande:

Ja vi (min fru) fick ma vid förra graviditet, i december. Det hade dött i vecka 6. Det här är första graviditeten efter det. Eftersom vi gjort ivf så görs det alltid ultraljud i v 8 då, iaf där vi går i Uppsala. .

Känner ni er oroliga för det denna gång?

Är det samma risk för mf/MA vid ivf som vid naturlig befruktning?
  • Gizza

Vi har berättat för våra föräldrar, syskon och mon bästa vän. Övriga får vänta till efter v 12, precis som förra gången :)

Jag har fått liiiite liiiite molvärk. Inte i mitten av magen som sist, utan långt ute på båda kanterna, nästan i ljumskarna. Typ bara 2-3 sekunder varje gång och bara nån gång varje dag typ. Allt är normalt eller vad brukar man säga?!

• MaHo89

Har haft två MA, ett -09 och ett -11, förlorade en dotter i v 22 -11 också (genetisk sjukdom)

Båda mina MA upptäcktes först några veckor senare pga mindre blödning.

Med sonen (-13) gjorde vi sammanlagt 7 UL tror jag det blev. Blir väl något i stil med det denna gång också.

• Lg85
    Gizza skrev 2014-10-01 21:16:24 följande:

Vi har berättat för våra föräldrar, syskon och mon bästa vän. Övriga får vänta till efter v 12, precis som förra gången :)

Jag har fått liiiite liiiite molvärk. Inte i mitten av magen som sist, utan långt ute på båda kanterna, nästan i ljumskarna. Typ bara 2-3 sekunder varje gång och bara nån gång varje dag typ. Allt är normalt eller vad brukar man säga?!

Jag gissar det är normalt, har oxå så dock mest vä sida. Prata m min gravida kompis om detta och hon kände på samma sätt men på hö sida.

Tänker att livmodern är så långt ned så de är väl därför
Svar på tråden BF Juni 2015