• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa

Hur är det med skidåkning förresten...? Nån som vet? Åker ju gärna både på längden och utför och är rädd för att det blir en låååång vinter utan skidåkning. Törs man åka utför och hur länge isåfall? Har hållit på och fundera på typ sälen i början av dec när det är premiär, men jag är redan då i v 16-17 och det kanske är lite riskabelt eller? Och längd...i bra längdspår ingår alltid backar, och jag känner mig nästan mer osäker på dem än på ett par stadiga slalomskidor i blå/grön pist... Kanske är lika bra att inse att det inte blir nån skidåkning i år, eller hur tänker ni andra (om det finns nån mer skidåkare)?

• Luttanlej

Hej på er!

Jag har ett vul om 2 veckor och ska då vara i vecka 8. Bm bokade in mig då jag är en orolig själ som tror att det är tomt därinne. Detta är mitt första barn.

Annars har symptomen ökat från typ noll till fler. Jag är så gasig. Min sambo blir galen men nu får han igen!

Mina bröst har växt som fan och jag har molvärk mera nu.

Hur mår ni??

Någon från norra stockholm?

• Isabella89
    Fiiaaa skrev 2014-10-01 22:39:56 följande:

Hur är det med skidåkning förresten...? Nån som vet? Åker ju gärna både på längden och utför och är rädd för att det blir en låååång vinter utan skidåkning. Törs man åka utför och hur länge isåfall? Har hållit på och fundera på typ sälen i början av dec när det är premiär, men jag är redan då i v 16-17 och det kanske är lite riskabelt eller? Och längd...i bra längdspår ingår alltid backar, och jag känner mig nästan mer osäker på dem än på ett par stadiga slalomskidor i blå/grön pist... Kanske är lika bra att inse att det inte blir nån skidåkning i år, eller hur tänker ni andra (om det finns nån mer skidåkare)?

Egentligen är det väl ingen fara. Men jag valde att inte åka sist (dottern född feb-12) för jag var rädd för att ramla men ännu mer rädd för att bli påkörd. Även om det är tidigt så...

Längd är ju bättre i så fall. Tyvärr är jag värdelös på det.

Lite surt då vi preliminärbokat en resa till Champoluc i januari. Älskade åkningen sist vi var där men nu känns det inte värt det. Möjligtvis kan jag ha hand om dottern som då nästan är tre i barnbacken men sist mådde jag illa och kräktes nästan fram till v20 och sen kom foglossningen... Så vet inte om jag törs :/
  • enannanmaria

Jag kommer att hoppa över utförsåkningen. Maken blev påkörd sist av en tonåring som körde helt galet. Jag tänker att det är svårt att skydda sig mot sådana händelser. (allt gick visserligen bra för maken)

Angående att berätta för omgivningen så kommer vi att vänta tills efter resultat av prover osv.
  • Sinilam
    Luttanlej skrev 2014-10-01 23:13:00 följande:

Hej på er!

Jag har ett vul om 2 veckor och ska då vara i vecka 8. Bm bokade in mig då jag är en orolig själ som tror att det är tomt därinne. Detta är mitt första barn.

Annars har symptomen ökat från typ noll till fler. Jag är så gasig. Min sambo blir galen men nu får han igen!

Mina bröst har växt som fan och jag har molvärk mera nu.

Hur mår ni??

Någon från norra stockholm?

Hej! Är från norra Stockholm bor i Täby :) vart bor du?mår är illa,extrem trötthet ryggvärk och rejält svullen . Skulle också vilja göra ett tidigt ultraljud då jag fick missfall i juni. .om man ber om ett brukar man få det då?
  • carolinheiner
    Elsa83 skrev 2014-10-01 22:17:56 följande:

Jag med, bara att sluta, man får väl gå och vara lite trött. :(

Dock slog europeiska medicinrådet (eller vad de nu heter) fast att det var okej att använda paracetamol (panodil och sånt tror jag). Men hade sett möss påverkas negativt, Men studier har nu fastställt att det inte är någon fara för gravida människor. Så det är skönt nu när man kommer att  få lite ont i huvudet av koffeinbrist. :) 

Syrran drack kaffe igenom båda graviditeterna å hennes barn är normala.. Ja drack kaffe under min första grav å när han tittade ut i v 22+5 va han fullt normal för att vara i den veckan.. Så ja tänker inte sluta med kaffet..
  • Nolan

Jag hann anmäla mig till en träningsresa v3 innan jag visste jag var gravid. Tors-sön, ländåkning. Jag åkte kristinaloppet 2012 och tyckte det var härligt. I dec kom sonen så 2012-2013 blev det inget och vintras var det ingen snö att tala om. Så jag tänker följa med iaf, åka så mkt jag orkar och kan! :) de andra tränar inför Vasa loppet, men jag skulle bara med för att teknikträna. Så håller tummarna för att foglossningen inte kommer för tidigt (helst inte alls!). :)
  • kanien
    knaappeen skrev 2014-10-01 09:44:37 följande:

Då är vi nästan på samma dag, 4+6 här.

Åh tvillingar. Har en liten dröm om att få tvillingar, är dock tvilling själv så vet inte hur stor chansen är. Men hade varit så mysigt!

Du bor i Västmanland också va?

Plussat med första barnet 24/9 6 månader efter pillerstopp.
    Ja jag bor i västmanland vart bor du?
  • wishing
    Fast den där handlar om acetylsalicylsyra (ASA/NSAID, dvs ibuprofen/Ipren), inte paracetamol. De verkar lätt "blodförtunnande" och rekommenderas inte för den som försöker bli gravid/är gravid rent generellt eftersom den ökar blödningsrisken. För de som har ökad risk för proppar kan det ju således fungera, men inte för alla gravida kvinnor. Helt klart inget man ska mixtra med själv, och definitivt inte innan man fått just upprepade, oförklarade missfall.
Svar på tråden BF Juni 2015