• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Jenny 285

Insåg när jag sprang ett lopp, 10 km, den 20 september, att den här tröttheten i benen är inte alls normal. Gjorde en sjukt dålig tid, nästa dag kunde jag knappt resa mig ur sängen och mådde illa, så gjorde ett test och plussade. Nu har jag varit EXTREMT trött och illamående varje dag sen dess. Testade att springa 5 km idag och det var lika trögt. Har anmält mig sen jättelänge till ett lopp som går i typ midjehögt vatten och lera i 10 km på söndag. Det ligger inte bra till just nu kan jag säga...

Annars är jag jätteglad! Hade MA i april 2012, var i vecka 16 trodde jag, men fostret hade dött i vecka 6-7. Förmodligen när jag hade en influensa som satt i sex veckor. För att få bort det gick jag igenom inte mindre än TRE cytotec-omgångar. Det var ingen lek. 

Sen hade jag ett utomkvedhavandeskap, fick åka ambulans till sjukhuset på julafton för inre blödningar. Det var ju inte heller kul.

Håller alla tummar nu. BF 7 juni.

Har bara berättat för syrran och mannen. Mitt barn som är sex snart vet inget, men han önskar sig ett syskon.

• Gizza

Åh, förresten! Jag har varit förkyld nu sen i fredags. Bara jäkligt snorig, ingen hosta, halsont osv, inte tagit nån medicin. Det borde väl inte vara nån fara för magen?

• joseeffin
    Gizza skrev 2014-10-01 21:50:14 följande:

Åh, förresten! Jag har varit förkyld nu sen i fredags. Bara jäkligt snorig, ingen hosta, halsont osv, inte tagit nån medicin. Det borde väl inte vara nån fara för magen?

Nej då. Jag var konstant förkyld som gravid :(
  • Fröken1987

[quote=74092349][quote-nick]micra skrev 2014-10-01 18:55:08 följande:[/quote-nick]Är det fler här som haft ett MA tidigare? I vilken vecka? Hur kommer ni göra, kommer ni be om ett tidigt vul?[/

Jag fick det konstaterat i April. Dött i vecka 11 och upptäcktes på RUL vecka 18, så ja, denna gång blir det första vecka 7 ( redan inbokat) och sedan ett vecka 12 skulle jag tro.

Hur ska du göra?

• VioloLaviose

Hej! Hoppar in här (bf 15 juni) . Ligger lågt ett tag .. Plussade tidigt (-6) så, kommer nog inte vara så aktiv än :)

• Isabella89

Vi kommer berätta för våra föräldrar nästa helg. Min mamma fick veta att jag var gravid med dottern när hon var på en resa och då är hon på en resa med. Sen behöver min pappa veta då vi har planerat för en skidsemester i januari och då jag endast åker utför känns det sådär. Vill avvakta med att boka i alla fall. Sen kommer mannens mamma få veta då med. Sist fick hon en chock då mannens bror meddelat att de skulle ha barn veckan före. Så när vi sa att hon skulle bli farmor så sa hon bara 'ja men det vet jag ju' tills vi sa 'igen'. Skiljer nio dagar mellan flickorna :)

Tror jag ska göra ett VUL. Sist fick jag ett då jag inte visste när jag blev gravid (trodde vi hade skyddat oss men var visst lite onyktra den där midsommaraftonen). Men får väl gå privat annars. Skulle kännas skönt att få se hjärtat picka

• Elsa83
    effilant skrev 2014-10-01 21:10:10 följande:
    Men äsch vad jobbigt att läsa! Jag som tyckte det var lugnt om jag drack en kopp eller en latte om dagen :( panik nu.

Jag med, bara att sluta, man får väl gå och vara lite trött. :(

Dock slog europeiska medicinrådet (eller vad de nu heter) fast att det var okej att använda paracetamol (panodil och sånt tror jag). Men hade sett möss påverkas negativt, Men studier har nu fastställt att det inte är någon fara för gravida människor. Så det är skönt nu när man kommer att  få lite ont i huvudet av koffeinbrist. :) 

• Elsa83
    Gizza skrev 2014-10-01 21:16:24 följande:

Vi har berättat för våra föräldrar, syskon och mon bästa vän. Övriga får vänta till efter v 12, precis som förra gången :)

Jag har fått liiiite liiiite molvärk. Inte i mitten av magen som sist, utan långt ute på båda kanterna, nästan i ljumskarna. Typ bara 2-3 sekunder varje gång och bara nån gång varje dag typ. Allt är normalt eller vad brukar man säga?!

Fanns en intressant studie om paracetamol och missfall. Det den läkaren kom fram till var att någon dos (vet inte hur mycket) av paracetamol kan hindra missfall. Läste studien precis, men hittar inte den igen. 

Flera missfall kan tydligen bero på blodproppar hos fostret (eller in till fostret) och då hjälper paracetamol mot detta. Irriterande att jag inte hittar studien. Men studien var ganska liten och ännu inte statistiskt säkerställd. :( 

• micra
    Fröken1987 skrev 2014-10-01 22:07:04 följande:

[quote=74092349][quote-nick]micra skrev 2014-10-01 18:55:08 följande:[/quote-nick]Är det fler här som haft ett MA tidigare? I vilken vecka? Hur kommer ni göra, kommer ni be om ett tidigt vul?[/

Jag fick det konstaterat i April. Dött i vecka 11 och upptäcktes på RUL vecka 18, så ja, denna gång blir det första vecka 7 ( redan inbokat) och sedan ett vecka 12 skulle jag tro.

Hur ska du göra?

Åh vad jobbigt att få veta så sent. :( Då förstår jag verkligen att det redan är bokat.

Jag har inte bestämt mig än, det är intressant att få veta hur ni andra tänker.
Svar på tråden BF Juni 2015