• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Iida01

En intim fråga kanske men till er andra som plussat. När jag och min sambo hade sex och jag fick orgasm fick jag världens kramp i livmodern? Precis efteråt. Som en riktigt illa mensvärkskramp. Det avtog lite lite så vi fortsatte en liten stund men fick avbryta för att det gjorde för ont. Har även innan varit lite känslig vid sex att det gör lite ont. 

Är det någon som känner igen detta eller har upplevt samma sak? Blir ju nojig över allt nu så blir ju orolig att det hände något. 

Idag har dock flutit på precis som vanligt så hände väl inget.

• wishing

I omgångar glömmer jag nästan att jag är gravid - har i stort sett inga symtom. Lite sugande hunger från och till men ingen direkt matlust - men inget illamående, ingen yrsel, ingen överdriven trötthet eller kissnödighet... Förra veckan var det en del ont i magen, men det är i stort sett borta nu. Kanske ska vara glad så länge det varar, men jag vill ju ha lite tecken på att allt är som det ska.

Idag ringde jag MVC och fick tid för första möte den 4/11. De bokade in UL direkt också, blir två veckor senare. *Det* kändes i alla fall verkligt när inget annat riktigt gör det.

• knaappeen

Första här också, ja det förstår jag!

Känner precis som dig plus att ja iblsnd är hungrigare än förut.

Kände mer illamående innan BIM .

Ska på inskrivning på fredag kanske lugnar min tankar. Blir lite orolig att symptomen blivit svagare. Bara inbilning säkert

FruGnu skrev 2014-10-01 15:04:45 följande:

Detta är första barnet för oss. Ett väldigt efterlängtat barn, vi har försökt i 14 månader.

Inte jättemycket symptom än. Lite kissenödigare än vanligt, lite Illamående och brösten spänner av och till.

Men det kommer väl gissar jag.

Hur är det för dig? :)

Plussat med första barnet 24/9 6 månader efter pillerstopp.
  • heterSandra
    stayyoung skrev 2014-10-01 12:04:04 följande:

Har gått in i vecka 6 (5+1) och symptomen är inte lika starka. Brösten är lite ömma till skillnad från förra veckan då jag inte stod ut utan BH.

Mensvärken har gått över även om jag känner något vid livmodern, lite som det brukar vara de sista mensdagarna.

Ryggen/svanken gör fortfarande lite ont men inte alla som förra veckan.

Jag börjar bli orolig att mina symptom börjar försvinna, och inga nya dykt upp. Brukar det vara så här?

Ja, jag känner samma sak! Man kanske blir lugnare efter samtalet hos mvc!

Jag vill ha symtom men man kanske ska njuta av att må bra och hoppas att det växer där inne ändå :)

Barnmorskan sa imorse till mig att det var normalt att molvärken försvunnit lite typ! Hon verkade inte ett dugg orolig! Jag tog ett nytt test från testlagret och strecket är starkare än igår så så borde ju det växa där inne! :)
  • JosPhi

Var hos mvc för första gången idag!

Trodde jag skulle få bli lite lugnare pga mina misstankar om missfall, men allt bm sa var att det är normalt och att det förmodligen är helt normalt... Om två veckor ska vi på inskrivningen och ta en massa prover, dessutom ta beslut pm KUB och två veckor efter det vårt första UL!

Hur ställer ni er till KUB? Och fostervattensprov? Kanske tidigt att bestämma sig men spännande med era tankar kring det.

• Lg85
    JosPhi skrev 2014-10-01 15:45:41 följande:

Trodde jag skulle få bli lite lugnare pga mina misstankar om missfall, men allt bm sa var att det är normalt och att det förmodligen är helt normalt... Om två veckor ska vi på inskrivningen och ta en massa prover, dessutom ta beslut pm KUB och två veckor efter det vårt första UL!

Hur ställer ni er till KUB? Och fostervattensprov? Kanske tidigt att bestämma sig men spännande med era tankar kring det. smile1.gif

Funderar redan kring detta med KUB och gjort det innan plusset också.

På ett sätt vill man för att få se att det verkligen finns nåt där inne i magen men vad och hur tänker man om man hamnar i en riskgrupp? Har bekanta som fått högrisk men fått friskt barn och lågrisk vars barn haft Downs.

Jättesvårt tycker jag, men man vill ju gärna se "bebisen" en extra gång. Sen vill man nog heller veta om det är sjuk i v 12 än runt 18-20
  • enannanmaria
    JosPhi skrev 2014-10-01 15:45:41 följande:

Hur ställer ni er till KUB? Och fostervattensprov? Kanske tidigt att bestämma sig men spännande med era tankar kring det. smile1.gif

Vi gjorde KUB förra gången, men den här gången funderar jag på att göra MKP eller FVP pga min ålder. Har förstått det som att MKP kan göras tidigare än FVP. Om moderkakan sitter placerad så att den går att nå.
  • JosPhi

Jaa visst vill man det, det onda har kommit tillbaka lite i min mage nu under eftermiddagen, och jag känner en liten "knöl" om jag känner efter riktigt ordentligt nu (är i vecka 7+2) så visst är man ivrig att få se det lilla livet!

Jac lutar nog åt att göra KUB, just för att få mer tid OM det skulle vara något, och dessutom få se en extra gång.

Det är mycket val som ska göras!!

Fick nästan dåligt samvete över min livsstil idag hos bm, trots att jag slutat med mina stora laster (kaffe & cigaretter), ska försöka komma igång med motionering nu i dagarna, kanske hjälper det lite mot tröttheten.

Lg85 skrev 2014-10-01 16:02:02 följande:

Funderar redan kring detta med KUB och gjort det innan plusset också.

På ett sätt vill man för att få se att det verkligen finns nåt där inne i magen men vad och hur tänker man om man hamnar i en riskgrupp? Har bekanta som fått högrisk men fått friskt barn och lågrisk vars barn haft Downs.

Jättesvårt tycker jag, men man vill ju gärna se "bebisen" en extra gång. Sen vill man nog heller veta om det är sjuk i v 12 än runt 18-20

• Diamant

Nu låter jag kanske dum, men får bara knäppa träffar när jag googlar..

Vad är KUB? Vad letar man efter och hur görs det?

• Lg85
    Diamant skrev 2014-10-01 18:09:26 följande:

Nu låter jag kanske dum, men får bara knäppa träffar när jag googlar..

Vad är KUB? Vad letar man efter och hur görs det?

Kombinerat ultraljud o blodprov. Man letar väl egentligen kromosomförändringar genom att mäta nackspalt och jämföra med blodprover och hamnar i en riskgrupp för att T.ex. Få ett barn m Downs
Svar på tråden BF Juni 2015