• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Kessika
    Awe83 skrev 2014-09-30 21:37:45 följande:

Hoppar in här med! Är beräknad den 3 juni enligt babyappen (kollade i helgen). Första graviditeten för mig och min sambo och blev gravid på andra försöket! Är så lycklig. Har ont i ryggen idag, kände förra helgen att mitt humör var galet. Mår annars bra. Hur har ni det brudar? Känner ni också att det stramar i nedre delen av magen redan? För mig känns det väldigt mycket på den högra sidan, stramt å ibland som ett litet håll. Känns det igen av någon här?

Grattis! :)

Japp, jag känner igen mig. Hade en vecka av crappy humör här nyligt, men visste inte då att jag var gravid... nu fattar jag ju! :D

Det stramar för mig oxå, just i nedre delen av magen på högra sidan, och ibland som det som du beskriver som ett litet håll, typ som jag kan känna vid ÄL ibland. Jag är beräknad dagen efter dig, så stämmer datumen lär vi ligga rätt lika. :)

• Diamant
    JoyandBaby skrev 2014-09-30 23:08:56 följande:

Har inga symptom

Känner mig knappt gravid längre, glömmer bort det hela tiden.

Och jag har inskrivning 4/11 det är liksom evigheter dit

Oj vad sen inskrivning! När tog du positivt test? 

Jag tog testet i måndags och har fått tid den 13/10! 

Godmorgon tjejer! 
    Vaknade utan symtom, har nu tagit 2 klunkar kaffe och illamåendet sköljer över mig som en tsunami. Undrar hur det ska gå att få i sig frukosten? 

Även om det är supertidigt så måste jag berätta för min närmsta chef idag, har ett ganska fysiskt jobb och vill inte stå och lyfta tunga saker eller göra de farliga bitarna just nu. Eller spelar det ingen roll i såhär tidigt skede? 

Hon har dessutom sagt till mig i flera veckor nu att jag är gravid haha! Undrar hur hon kunde veta och inte jag??
    Hon kommer bli superglad iallafall och det ska bli skönt att få dela detta med någon mer än mannen.
    Önskar att man passerat den värsta osäkra tiden så man kunde berätta för familjen NU! :) 

• micra

Diamant: Det är inte någon särskilt sen inskrivning, den riktiga inskrivningen sker runt v 13. Det du ska på innan är mest lite info och hälsosamtal, ingenting man behöver gå på varje gång man väntar barn. Jag kommer inte ens ringa bm förrän om tidigast en månad.

• Gizza

Jag fick välja om jag ville komma redan nu i v 6 och sen en gåbg senare, eller om jag ville komma bara en gång. Valde en gång. Det är ju bara två år sen sist och dessutom dricker kag varken alkohol eller kaffe och röker inte osv, så just hälsodelen går nog rätt fort den här gången med... :) skönt att behöva åka bara en gång oxå, bor ändå 4 mil från MVC...

• Manelma
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}Gravid BF-Lista Gravid {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 
    24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 
    26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 
    27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 
    28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 
    30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år
    30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!  
    30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 
    30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 
    30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 
    30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 
    31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm
    31 maj: Malin, första barnet, 22 år , Stockholm 
    1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping
    1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 
    2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 
    2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra
    2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala 
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm  
    3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 
    3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 
    3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige
    3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm
    4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen 
    4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.
    5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland.
    7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 
    7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,  
    8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 
    11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
    12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten
    13/6, Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm
  • Manelma

Jag fick tid för inskrivning 27/10 så också en evighet bort. Men som tur är får jag gå på tidig vul redan om 2 veckor. Är så sjukt nervös denna gången. Bara för att jag känner mig helt som vanligt så hjärnan spökar och har svårt att acceptera att jag ÄR gravid. Jag är så insynk med min kropp att det känns helt sjukt att jag tycks varit skengravid under alla månader vi försökt innan och just den månad det tagit sig känner jag knappt av något, förutom då den försenade mensen och små små symptom. Förra gången kändes det lixom som att det accelererade i kroppen och blev mer och mer för var dag som gick som att graviditeten lixom tog över kroppen och det smög sig på med mer kraft för varje dag som gick. Denna gång är allt som vanligt fortfarande. 

Svar på tråden BF Juni 2015