• Iida01

BF Juni 2015

{#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år! 

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm 

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad.
  • Iida01
    Fiiaaa skrev 2014-09-30 10:19:09 följande:

Vad många vi är nu. Kul!

Denna ständiga hunger alltså...tror jag blir galen. Vaknar och magen skriker, äter stadig frukost vid 7, redan vid 9 så är det dags igen, hankar mig fram till 12 med kex, nötter och frukt, äter lunch, sen tar det typ 2-3 timmar så är det dags igen. Men det är allra värst på förmiddagen, dessutom kommer yrsel och illamående som ett brev på posten tillsammans med hungern. Vad gör man? Är van att klara mig på tom mage länge utan problem, så det här är helt nytt för mig och har lite svårt att vänja mig vid att alltid ha nåt ätbart till hands... Nån som känner igen sej och har nåt tips?

Jag känner så pass lite att det nästan är skrämmande i sig. Har konstant mensvärk och är lite trött men det är de enda. Kanske inte ska säga så för då kanske jag blir dösjuk snart :P Men men, så tipset att äta regelbundet och inte försöka nalla på tiderna. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, ev. kvällsmat beroende på hur lång dagen är. Var annan till var tredje timme ska vara lagom.
  • Iida01
    Lina881 skrev 2014-09-30 21:17:55 följande:

Någon som fått fruktansvärt dålig hy?

Min är katastrof!!!

Det är inte katastrof men har fått betydligt mer finnar än vanligt :/ har annars en någon gång då och då. Nu har jag flera stycken. Det är dock sådana där små finnar så kan leva med dem.
  • Iida01

En intim fråga kanske men till er andra som plussat. När jag och min sambo hade sex och jag fick orgasm fick jag världens kramp i livmodern? Precis efteråt. Som en riktigt illa mensvärkskramp. Det avtog lite lite så vi fortsatte en liten stund men fick avbryta för att det gjorde för ont. Har även innan varit lite känslig vid sex att det gör lite ont. 

Är det någon som känner igen detta eller har upplevt samma sak? Blir ju nojig över allt nu så blir ju orolig att det hände något. 

Idag har dock flutit på precis som vanligt så hände väl inget.

• Iida01
    micra skrev 2014-10-01 18:51:31 följande:
    Nu har jag inte hunnit ha sex sen jag plussade, här finns det sällan tid till det för tillfället. Helt otroligt att det ens lyckades bli en bebis när vi hade sex en gång denna månad. :) Så hur det är denna gång kan jag inte svara på. Men jag känner igen mig precis i det du skriver från tidigare graviditeter. Då har jag haft så till och från hela tiden. Enligt bm är det ingenting som är skadligt och en del får tydligen så då och då även när de inte är gravida. Det känns rejält mot slutet när livmodern är jättestor! Men ingenting som alltså är farligt, varken för bebisen eller för dig. :)
    jemi02 skrev 2014-10-01 19:16:35 följande:
    Känner igen det från förra graviditeten. Det hände ett par gånger, men är säkert inget farligt!
    Tack så mycket för svar!!! Gjorde mig lite lugnare! :) 

• Iida01
    Lg85 skrev 2014-10-01 20:56:57 följande:

Hur tänker ni kring detta med att "outa" graviditeten? När är rätt läge egentligen?

Har berättat för två vänner och sambon för en av sina (kanske nån mer jag inte vet om). Ena vännen ligger några veckor före mig och därför valde jag prata med henne, lite stöttning så där

Jag har berättat för mina tre närmsta vänner och min sambo för en. Ska berätta för mina föräldrar och barnets syskon (min sambos barn) nästa helg eftersom vi då ska hälsa på mina föräldrar. Även min sambos föräldrar kommer få veta i samma veva. Är då i v. 8. Annars väntar vi med att göra det officiellt till v. 12. 
  • Iida01

Jag känner av graviditeten så lite att jag nästan är rädd att det inte är något levande där inne :( hade varit så skönt att få en bekräftelse att det är de. 
    Har lite molvärk någon gång då och då nu. Lite halsbränna (men det har jag vanligtvis också) och är trött. 
    Men känns jobbigt att bara vänta och vänta på att se om det lever där inne eller inte. Är jag bara töntigt nojig?

• Iida01
    thuram skrev 2014-10-04 10:07:20 följande:
    Kände samma för bara några dagar sen. Försök tänk åt andra hållet istället, du är gravid enligt test och symptomen är inget man måste få, många som inte känner någonting i början. Du är ju väldigt tidigt gången så allt är nog bra ska du se :) Är du jätteorolig kan ju säkert få inbokat ett vul så släpper den jobbiga känslan.

Ja försöker så gott det går. Vissa dagar känns det helt jätte bra och "klart det är som det ska" och andra dagar är jag mer orolig. 

Jag ska bli inskriven om två veckor ungefär så är ju inte så långt kvar. Kanske ska hålla ut tills dess. Tack för att du svara! 

Kan man få ett vul om man vill eller är de kinkiga med det?

• Iida01
    HannaFinland skrev 2014-10-04 11:41:46 följande:
    Känner igen mig i vad du skriver.. Har heller inga andra symtom än brösten lite ömma, tidvis hugg/stick i mitten av nedre magen samt lite molvärk som kommer och går. Vill ju förstås vara glad över att må bra (åtminstone ännu) men tillika gör det mig orolig.. Undrar om man skulle säga andra vägen om man mådde illa :P

Skönt att höra att jag inte är ensam i alla fall. Man har ju tänkt hela tiden att oj jag kommer må illa och spy hela tiden och så gör man inte det. Blir en konstig känsla. Hade som sagt varit skönt att ha något "bevis" på att det lever där inne. 

Det hade säkerligen varit tvärtom om man mådde illa :P

• Iida01

Är också väldigt orolig som många skriver. Men försöker intala mig själv att det inte är bra. Man måste ju intala sig själv att det kommer gå bra för annars går det åt skogen direkt. Så tjejer, det kommer gå jätte bra! 

Idag är jag uppsvälld som en ballong, känner mig som en kossa. Till och med sambon såg det idag. Ser ut som en bebiskula fast jag vet att det bara är tarmarna där inne som skojar till det lite. 

Kanske lyfter och flyger iväg snart?! ;)

Svar på tråden BF Juni 2015