• Stockholmsmilen

Någon som ruvar i Stockholm?

Nu har två fina 4-celliga ägg flyttat in i min livmoder! Måste erkänna att jag var nervös när vi skulle vara på Sophiahemmet. Samma läkare har följt oss på alla besök denna gång, och det tycker jag är bra. Att inte ha för många olika läkare. Det blev 7 befruktade av 8 ägg, varav 2 var 4-celliga fina. De övriga 5 fortsätter de odla ihop om att de ska bli blastocyster. Inget var fint nog att frysa idag. Det vore roligt om det blev så, en liten liten smula hopp har jag då de odlar vidare så många ägg. Läkaren syntes verka väldigt nöjd med resultatet hittills och det är faktiskt jag också. Sist var december 2012 och då blev det 12 ägg och ett barn.

Någon mer som ruvar och bor i Stockholm?

• Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?
  • Stockholmsmilen

ÄP imorgon, det stod 5 blåsor men det där stämmer aldrig på mig. Är lite spänd.

Håller tummarna att det går vägen för dig!

• Wilmis

JAG PLUSSADE IDAG!!!!!
    Kan inte fatta att det är sant efter alla dessa turer....
    Är det verkligen vår tur nu och kan det vara två????
    Shit jag är helt skakis.

Hur mår du Flaxkatten?
    Och Stockholmsmilen jag håller verkligen alla tummar och tår för att det går lika bra för er.
    Kram

• Flaxkatten
    Wilmis skrev 2015-03-13 10:35:47 följande:

JAG PLUSSADE IDAG!!!!!
    Shit jag är helt skakis.

Hur mår du Flaxkatten?
    Och Stockholmsmilen jag håller verkligen alla tummar och tår för att det går lika bra för er.
    Kram

WOW!!! Helt underbart Wilmis!! Grattis!

Jag har gjort Sophiahemmets två egna tester igårkväll och idag (min riktiga testdag) och det visade starkare tydliga plus, eller rättare sagt streck.

Nu har jag fått ul inbokat den 1/4. Lite lustigt det här, man har testdag fredagen den 13e och ultraljud första april

Det var ett härligt samtal att få ringa imorse.
  • Flaxkatten

JAG PLUSSADE IDAG!!!!!
    Shit jag är helt skakis.

Hur mår du Flaxkatten?
    Kram

Och du, som sagt, är det en eller två?????? Jag kan inte sluta grubbla på det. Så kul att ha någon mer som fått två och går parallellt.
  • Wilmis

Ja helt galet spännande nu om det är en eller två.
    Jag ringde FC i morse för att meddela resultatet men de ringer upp på måndag så jag får en tid för UL först efter helgen....

Verkligen komiskt med fredagen den 13:3 och sen UL 1:a april, får se vilket datum jag får komma dit.

Ja riktigt kul att vi plussade båda två och att vi har fått tillbaka två Glad

Vi måste se till att fortsätta följas åt så att vi vet hur det går!

Hur många ägg blev det för dig Stockholmsmilen?

• barn2011

Hej alla erfarna ivf:are, behöver er hjälp! Ska börja ivf 3 och trodde att jag fick mens igår, fick klartecken för sprutstart idag. Men nu tror jag att mensen eg började idag och lyckades såklart missa samtalet från kliniken Förvånad

Skulle ni börjat spruta idag eller imorgon???

• Stockholmsmilen

Men å vad roligt!

Grattis!

För mig gick det inte så bra. Bara två ägg, jag som brukar få många annars. Så nu vet jag inte vad som händer om det blir någon återföring.

JAG PLUSSADE IDAG!!!!!

Shit jag är helt skakis.

Hur mår du Flaxkatten?

Kram

• Wilmis

Hej!

Som jag har förstått det så kan det va lite olika när man börjar spruta. Jag har börjat på både CD1 och CD2 så du ska se att det nog inte är någon fara om du tar första ikväll eller om du tog första redan igår. Hursomhelst kommer du att göra ett VUL för att se antal äggblåsor samt Strlk och då eventuellt justera dos eller få tid för äggplockningen.

Det kommer gå super ska du se, lycka till!

barn2011 skrev 2015-03-13 19:31:28 följande:

Hej alla erfarna ivf:are, behöver er hjälp! Ska börja ivf 3 och trodde att jag fick mens igår, fick klartecken för sprutstart idag. Men nu tror jag att mensen eg började idag och lyckades såklart missa samtalet från kliniken 

Skulle ni börjat spruta idag eller imorgon???

• barn2011
    Wilmis skrev 2015-03-14 06:24:46 följande:

Hej!

Som jag har förstått det så kan det va lite olika när man börjar spruta. Jag har börjat på både CD1 och CD2 så du ska se att det nog inte är någon fara om du tar första ikväll eller om du tog första redan igår. Hursomhelst kommer du att göra ett VUL för att se antal äggblåsor samt Strlk och då eventuellt justera dos eller få tid för äggplockningen.

Det kommer gå super ska du se, lycka till!

Tack för hjälpen! Började igår, det blir säkert bra!

Stort grattis till plus!

Håller tummen för dig Stockholmsmilen!
Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?