• Stockholmsmilen

Någon som ruvar i Stockholm?

Nu har två fina 4-celliga ägg flyttat in i min livmoder! Måste erkänna att jag var nervös när vi skulle vara på Sophiahemmet. Samma läkare har följt oss på alla besök denna gång, och det tycker jag är bra. Att inte ha för många olika läkare. Det blev 7 befruktade av 8 ägg, varav 2 var 4-celliga fina. De övriga 5 fortsätter de odla ihop om att de ska bli blastocyster. Inget var fint nog att frysa idag. Det vore roligt om det blev så, en liten liten smula hopp har jag då de odlar vidare så många ägg. Läkaren syntes verka väldigt nöjd med resultatet hittills och det är faktiskt jag också. Sist var december 2012 och då blev det 12 ägg och ett barn.

Någon mer som ruvar och bor i Stockholm?

• Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?
  • JOHA80

Hej alla!

Hoppas in här om det är ok. Har två ET bakom mig och har då testat negativt. Ruvar nu efter FET med blastocyst (icsi & stimluerat) sedan i måndags och är sjukt nervös. Fick ont i ländryggen, livmodern och ljumskarna på onsdagen och smärtan strålade på baksidan av benen. Mycket konstigt. Är det någon annan som upplevt detta? Smärtan fortsatte igår men har avtagit idag? 

Ni som plussat - hur kände ni?

• Stockholmsmilen

Välkommen !

JOHA80 skrev 2015-02-13 12:18:04 följande:

Hej alla!

Hoppas in här om det är ok. Har två ET bakom mig och har då testat negativt. Ruvar nu efter FET med blastocyst (icsi & stimluerat) sedan i måndags och är sjukt nervös. Fick ont i ländryggen, livmodern och ljumskarna på onsdagen och smärtan strålade på baksidan av benen. Mycket konstigt. Är det någon annan som upplevt detta? Smärtan fortsatte igår men har avtagit idag? 

• Stockholmsmilen

Välkommen !

Hej alla!

• MadArp

RD dag 12, igår kväll när jag skulle ta lutinus, var det lät rosa på pinnen, blev jätte rädd och orolig, hade sen hela förnatten mensvärk somnade och vaknade med mensvärk nu också. Lite rosa som följt med tablettresterna ut..... Blir så orolig och känner att jaha nu kommer mensen...... Har också de senaste 3-4 nätterna sådana nattliga svettningar.... Känns som en väldigt syster start på lördag morgonen skall nu åka iväg till jobbet tyvärr....

• barn2011

Hej alla!

Hej! Jag är också på 3e försöket, gjort ET och FET som inte tog sig och är nu på RD10 efter ET. Jag har känt av äggstockarna/ljumskarna och hade en konstig känsla av att det strålade/ilade i hela underlivet i måndags. Har dock inte plussat, så vem vet vad det betyder... Nu hoppas vi att 3e gången funkar för oss båda!
    MadArp skrev 2015-02-14 05:56:25 följande:

RD dag 12, igår kväll när jag skulle ta lutinus, var det lät rosa på pinnen, blev jätte rädd och orolig, hade sen hela förnatten mensvärk somnade och vaknade med mensvärk nu också. Lite rosa som följt med tablettresterna ut..... Blir så orolig och känner att jaha nu kommer mensen...... Har också de senaste 3-4 nätterna sådana nattliga svettningar.... Känns som en väldigt syster start på lördag morgonen skall nu åka iväg till jobbet tyvärr....

Det är inte kört än! Håll modet uppe! 

Själv har jag inga tecken på mensen som är beräknad idag...får nog bli ett test imorgon om den inte dyker upp innan dess. Är såå nervös!!
  • ljungen78

Hej alla - hoppar in här! Är på RD 7 efter insättning av 5-dagars blastocyst. Dessförinnan körde vi pergo i fyra omgångar, men det visade sig vid utredning under 4:e omgången att min hö äggledare förmodligen saknar passage (efter blindtarmsoperation). Och att alla pergo-stimuleringar givetvis gett ägg just på höger sida. Så nu IVF! Har mild PCO och var i riskzonen för överstimulering, men det gick bra. Blev 21 ägg varav 17 befruktade och 7 blastocyster varav en till mig och 6 till frys. Om detta försök skulle misslyckas så får jag väl glädjas åt det :-/

Känner hur som helst inga symptom som inte mest sannolikt beror på lutinus och progynon - dvs ömma och svullna bröst och ytterst svaga känningar i livmodersregionen. Så stressande tid det här. Tänker inte testa före TD som är 21/2. 

Går det bra för er andra? Känner ni symptom och vilka mediciner tar ni under ruvningen?

• barn2011
    ljungen78 skrev 2015-02-14 12:24:28 följande:

Hej alla - hoppar in här! Är på RD 7 efter insättning av 5-dagars blastocyst. Dessförinnan körde vi pergo i fyra omgångar, men det visade sig vid utredning under 4:e omgången att min hö äggledare förmodligen saknar passage (efter blindtarmsoperation). Och att alla pergo-stimuleringar givetvis gett ägg just på höger sida. Så nu IVF! Har mild PCO och var i riskzonen för överstimulering, men det gick bra. Blev 21 ägg varav 17 befruktade och 7 blastocyster varav en till mig och 6 till frys. Om detta försök skulle misslyckas så får jag väl glädjas åt det :-/

Känner hur som helst inga symptom som inte mest sannolikt beror på lutinus och progynon - dvs ömma och svullna bröst och ytterst svaga känningar i livmodersregionen. Så stressande tid det här. Tänker inte testa före TD som är 21/2. 

Går det bra för er andra? Känner ni symptom och vilka mediciner tar ni under ruvningen?

Hej!
    Grattis till 6 blasto i frysen! Väldigt bra resultat!

Jag har inga direkta symtom måste jag säga, brösten har nästa slutat ömma sedan några dagar vilket gör mig orolig :-/
    Jag har testdag 23/2 efter ET, så vi ligger ganska lika.

Jag tar Lutinus 3 gånger per dag.
  • Stockholmsmilen

Det är svårt med symptom för IVF är så oförutsägbart. Jag har gjort totalt 6 IVF, och har ett barn som blev till på tredje försöket.

Nr 1 kom blödningen på RD 9.

Nr 2 kom blödningen på RD 9 eller 10.

Nr 3 hade jag rosa men ej röda flygningar kring RD 10 när jag normalt skulle haft mens. Har alltid även när jag var ung haft korta cyklar och blöder sällan mer än 3 dgr. De rosa flytningarna avtog när mensen brukar avta.

Nr 4 kom blödningen redan på RD 8.

Nr 5 kom blödningen på RD 14.

Nr 6 kom blödningen på RD 12.

Den gången jag lyckades så kändes det som äggstockarna svullnade upp igen så att de kändes lika stora som vid ÄP. Nr 6 så fick jag också ont i äggstockarna och det började sticka till kring dagarna då ägget inplanterar och har det fortfarande (ont i äggstockarna), så jag trodde verkligen jag hade lyckats. Ändå var det negativt.

Det går dessvärre inte att dra några slutsatser, efter så många försök vet jag. Det varierar ju gång efter gång!

• barn2011

Tack för att du delar med dig Stockholmsmilen!

Jag har börjat blöda på RD 11 vid mina tre försök, vilket var igår i den här cykeln

• MadArp

Nu har jag blött stadigt sedan i lördags, gravtestet på söndagsmorgonen visade negativt.

Väntar på att kliniken ska ringa!

Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?