• Stockholmsmilen

Någon som ruvar i Stockholm?

Nu har två fina 4-celliga ägg flyttat in i min livmoder! Måste erkänna att jag var nervös när vi skulle vara på Sophiahemmet. Samma läkare har följt oss på alla besök denna gång, och det tycker jag är bra. Att inte ha för många olika läkare. Det blev 7 befruktade av 8 ägg, varav 2 var 4-celliga fina. De övriga 5 fortsätter de odla ihop om att de ska bli blastocyster. Inget var fint nog att frysa idag. Det vore roligt om det blev så, en liten liten smula hopp har jag då de odlar vidare så många ägg. Läkaren syntes verka väldigt nöjd med resultatet hittills och det är faktiskt jag också. Sist var december 2012 och då blev det 12 ägg och ett barn.

Någon mer som ruvar och bor i Stockholm?

• Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?
  • Stockholmsmilen

Idag är det sprutdag 4.

Jag börjar bli van nu.

Har de kollat att du inte har några polyper, myom eller annat som försvårar i livmodern? Jag har gjort hysteroskopi två ggr. Ena gången smärre sammanväxningar i samband med en skrapning efter ett missfall, andra gången upptäcktes att jag hade hjärtformad livmoder vilket skarps bort.

• Wilmis

Nej de har aldrig kollat polyper, myom el nåt annat som kan försvåra. De har väl bara tagit för givet att min Endo stör samt att mitt låga AMH-värde gör att jag är svårstimulerad och har sämre äggkvalité.

Då är det några dagar kvar innan äggplock för dig, hur många ägg har du fått de andra gångerna?

• Stockholmsmilen

1. KS Huddinge - 4 ägg och 3 befruktade,

2. SH - 6 ägg och 4 befruktade,

3. SH - 11 ägg och 7 befruktade, 1 dotter som idag är 1,5 år.

4. SH - 8 ägg och 7 befruktade.

5. SH - 6 ägg och 2 befruktade.

7. SH - 12 ägg och 7 eller 8 befruktade.

8. SH ?

Aldrig några till frysen, alltid 2-fina 4-celliga tillbaka utom sista gången.

Du då?

• Flaxkatten
    Wilmis skrev 2015-03-01 10:38:12 följande:

Hej på er, hoppar in här också då jag i måndags fick tillbaka 2 embryon. Testdag fredag den 13:e..... Hoppas det blir en turdag.

Tråkigt för er som inte lyckats!

Vi är inne på vår 7:e IVF nu så ge inte upp men det kan va skönt mentalt att ta en paus om det känns för jobbigt att köra på direkt.

Vårt nästa steg blir Äggdonation om inte detta lyckas. Jag har endometrios och lågt AmH-värde vilket tyder på sämre äggkvalité men självklart hoppas vi på att det ska fungera ändå!

Hej Wilmis! Jag har också testdag fredagen den 13e och två embryon! Kul! Dock är det mitt första försök. Går på Sophiahemmet, är 40 år.

Idag känner jag mig så extremt tjock, ser riktigt gravid ut i profil! Och idag har det besvärat och ilat neråt blygdbenet och liksom sugit i magen, samma känsla som om man är döhungrig. Inte gått en stund utan att man är medveten om magen. Är det månne bra eller dåliga tecken? Jag stålsätter mig att inte tjuvtesta... Det borde vara ruvardag 9 nu..
  • Wilmis
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-05 20:30:12 följande:

1. KS Huddinge - 4 ägg och 3 befruktade,

2. SH - 6 ägg och 4 befruktade,

3. SH - 11 ägg och 7 befruktade, 1 dotter som idag är 1,5 år.

4. SH - 8 ägg och 7 befruktade.

5. SH - 6 ägg och 2 befruktade.

7. SH - 12 ägg och 7 eller 8 befruktade.

8. SH ?

Aldrig några till frysen, alltid 2-fina 4-celliga tillbaka utom sista gången.

Du då?

1. Cvl 7 ägg, 2 befruktade

2. Cvl 6 ägg, 2 befruktade

3. Cvl 7 ägg, 4 befruktade

Fick alltid tillbaka ett fint och gjorde även två FET.

4. FC 4 ägg 1 befruktat

5. FC 3 ägg 0 befruktat

6. 7 ägg 4 befruktade.

Ett tillbaka första ggn, två tillbaka sista ggn

Inte det bästa "trackrecord" man kan ha men samtidigt har jag ju fått tillbaka nästan varje gång så snart borde det lyckas kan jag tycka!
  • Wilmis

Hej flaxkatten, kul att vi har TD samtidigt! Hoppas hoppas hoppas att det går bra för er.

Som du har sett så har vi gjort några behandlingar så man blir liksom lite avtrubbad och det känns inte så spännande som jag vet att det gör för dig nu första ggn.

Jag är inne på RD 12 idag då vi fick tillbaka våra embryon den 23/2. Tror dock att de tar i med TD på FC med 18 dagar för att man verkligen ska få ett korrekt resultat!

Hur känns det idag för dig några "nya" symtom?

• Flaxkatten

Halloj Wilmis! Hur mår du? Asså, jag har inte kunnat hålla mig utan tjuvtestade både i lördags och igår - och det var positivt!!! Vågar inte ringa Sophiahemmet innan testdag fredag... Men det känns bra! Så otroligt skönt att slippa ovissheten, den höll på att ta kål på mig. Jag pustar ändå inte ut förhör efter första ul.

Vet inte hur man räknar ruvardagarna, men jag hade ÄP 23/2 och insättning 25/2. Och testade 7/3 alltså. Jag har ju fått två embryon, så nu cirklar tankarna enormt mycket kring om det är en eller två...

• Stockholmsmilen

Har du fått någon förklaring att det inte blivit så många befruktade?

Jag håller tummarna för att det lyckas.

Idag ägglossningssprutan och fredag ÄP?

Wilmis skrev 2015-03-07 09:50:07 följande:

4. FC 4 ägg 1 befruktat

5. FC 3 ägg 0 befruktat

6. 7 ägg 4 befruktade.

Inte det bästa "trackrecord" man kan ha men samtidigt har jag ju fått tillbaka nästan varje gång så snart borde det lyckas kan jag tycka!

• Stockholmsmilen

Har de ändrat dosen på FC eller kör de samma upplägg?

Wilmis skrev 2015-03-07 09:50:07 följande:

4. FC 4 ägg 1 befruktat

5. FC 3 ägg 0 befruktat

6. 7 ägg 4 befruktade.

• Wilmis

GRATTIS Flaxkatten!!!!

Så roligt att höra om att det blev positivt, själv har jag hållit mig från att testa....

Dock har jag ännu inga tecken på mens, tidigare behandlingar har jag börjat blöda redan på dag 14-15 så jag håller hoppet uppe :)

Stockholmsmilen jag har inte fått något direkt bra svar på varför så få ägg har blivit befruktade mer än att de alltid räknar med ett visst bortfall. Jag har alltid fått högsta dosen på FC. Spännande med ÄP imorgon, hur många blåsor har de sett på VUL?

Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?