• Stockholmsmilen

Någon som ruvar i Stockholm?

Nu har två fina 4-celliga ägg flyttat in i min livmoder! Måste erkänna att jag var nervös när vi skulle vara på Sophiahemmet. Samma läkare har följt oss på alla besök denna gång, och det tycker jag är bra. Att inte ha för många olika läkare. Det blev 7 befruktade av 8 ägg, varav 2 var 4-celliga fina. De övriga 5 fortsätter de odla ihop om att de ska bli blastocyster. Inget var fint nog att frysa idag. Det vore roligt om det blev så, en liten liten smula hopp har jag då de odlar vidare så många ägg. Läkaren syntes verka väldigt nöjd med resultatet hittills och det är faktiskt jag också. Sist var december 2012 och då blev det 12 ägg och ett barn.

Någon mer som ruvar och bor i Stockholm?

• Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?
  • Linda8110
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-04 22:55:51 följande:

Jag tyckte KS Huddinge var bra också.

Hur känns det för dig Linda8110?

Ja Huddinge är helt ok. Men såklart märker man att det är landstinget som betalar. Ej öppet på helgen, de är väldigt ensidiga och har en metod. Pratat med dem kring alternativ som embryo glue samt womb scratching men de säger bara nej. Dock så är barnmorskorna fantastiska! Träffade en läkare där som var dum i huvudet, men det finns det väl överallt.

Jag väntar på mens nu. RD8. De små känningar (rörelser) jag känt i magen är helt borta. Samma sak som de tidigare två gångerna. Nya tag efter nästa ÄL. Hoppas på blasto då! Hur mår du?
  • MadArp

Hej!
    Hoppar in här om det är okej?
    Jag är endast på ruvdag 3. För visst räknar man från dagen efter återföringen?
    Detta är vårt 2:a IVF försök, första gången blev inget av våra ägg befruktade, denna gång fick vi 6st, 3 som blev befruktade med ICSI och nu ruvar jag på 1st 3 dagars, och väntar med spänning på att få veta om det gick att frysa ner de andra 2. 
    Fråga jag har haft molande mensvärk sedan dag 1, är det bra eller dåligt? Någon som vet?

• Linda8110
    MadArp skrev 2015-02-05 09:25:42 följande:

Hej!
    Hoppar in här om det är okej?
    Jag är endast på ruvdag 3. För visst räknar man från dagen efter återföringen?
    Detta är vårt 2:a IVF försök, första gången blev inget av våra ägg befruktade, denna gång fick vi 6st, 3 som blev befruktade med ICSI och nu ruvar jag på 1st 3 dagars, och väntar med spänning på att få veta om det gick att frysa ner de andra 2. 
    Fråga jag har haft molande mensvärk sedan dag 1, är det bra eller dåligt? Någon som vet?

Hej och välkommen!

Jag har precis som du, haft molande "mensvärk" efter alla mina återföringar. Tyvärr har det ej lett till något för oss ännu. Är på RD 8 idag och alla känningar är borta så jag tror ej på denna gång heller. Håller tummarna för att ni får embryon till frysen! Det är så skönt för kroppen att få återföring när kroppen ej är påverkad av hormoner.
  • barn2011

Tredje gången gillt i ruvartråden! Fick 2-dagars 4-celligt återfört igår. Hoppas på ett till frysen. Dags för den långa väntan...

• Linda8110

Blir alltid så ledsen när mensen kommer och att gå på toaletten är alltid en pina eftersom man aldrig vet om man kommer få se blod. Funderar på att göra det tvärtom denna gången, att testa INNAN mensen kommer så vet jag i alla fall om den är på väg eller inte. Hur tidigt kan man eventuellt se ett plus med en 2-dagars?

• bullenochgrisen

Jag testade minus på ruvardag 11 men plussade på dag 13 ( dagen innan testdag) med ett två dagars.

Linda8110 skrev 2015-02-05 19:05:07 följande:

Blir alltid så ledsen när mensen kommer och att gå på toaletten är alltid en pina eftersom man aldrig vet om man kommer få se blod. Funderar på att göra det tvärtom denna gången, att testa INNAN mensen kommer så vet jag i alla fall om den är på väg eller inte. Hur tidigt kan man eventuellt se ett plus med en 2-dagars?

• Linda8110
    bullenochgrisen skrev 2015-02-05 19:53:55 följande:

Jag testade minus på ruvardag 11 men plussade på dag 13 ( dagen innan testdag) med ett två dagars.

Åh så sent... Jag som bara är på RD8...
  • Stockholmsmilen

Det har känts tungt de senaste dagarna. Det är alltid tungt att landa i att det förmodligen bara blir ett barn.

Linda8110 skrev 2015-02-05 08:43:32 följande:

Ja Huddinge är helt ok. Men såklart märker man att det är landstinget som betalar. Ej öppet på helgen, de är väldigt ensidiga och har en metod. Pratat med dem kring alternativ som embryo glue samt womb scratching men de säger bara nej. Dock så är barnmorskorna fantastiska! Träffade en läkare där som var dum i huvudet, men det finns det väl överallt.

Jag väntar på mens nu. RD8. De små känningar (rörelser) jag känt i magen är helt borta. Samma sak som de tidigare två gångerna. Nya tag efter nästa ÄL. Hoppas på blasto då! Hur mår du?

• Linda8110
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-05 20:36:16 följande:

Det har känts tungt de senaste dagarna. Det är alltid tungt att landa i att det förmodligen bara blir ett barn.

Jag skulle skratta mig lycklig över ett barn... Men jag kan förstå att man vill ge barnet syskon.
Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?