• Jessica 868

BF inom två månader

Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!

• Svar på tråden BF inom två månader
  • Tinanders

Oj låter konstigt att du är öppen så pass mycket och att de enbart vill vänta. Fy vad segt. Men det kommer nog igång när din bm känt runt.

Lycka till!

• Jessica 868

Tänkte samma sak. Hade stora förhoppningar imorse när min bm sa att jag var öppen 4cm, sen bli hemskickad. Var så inställd på att allt skulle starta eller att dom skulle göra någonting på förlossningen.

Hoppas bara det vill sätta igång nu så jag slipper vänta hemma.

Tinanders skrev 2014-10-20 16:18:11 följande:

Oj låter konstigt att du är öppen så pass mycket och att de enbart vill vänta. Fy vad segt. Men det kommer nog igång när din bm känt runt.

Lycka till!

• BigMami

Åh vad spännande! Låter ju verkligen som att det är på gång

Men vadå, för omföderskor kan det ju gå mycket snabbare! Vilken inkompetent BM du fick. .. Hoppas verkligen att bebis kommer nu Om den inte redan har det..

Massa lycka till! Snart har du din klimp i famnen. Blir mega avis. Vill ju också snusa bebis.. Så mysigt!

Kram

• Jessica 868

Åh.! Kan man bli mer tokig. Var så inställd på att föda igår/inatt. Men den där lilla krabaten är minsann en riktigt envis bebis???? det kommer dock fortfarande lite "slempropp" och blod så än är nog inte hoppet helt slut.

• Tinanders

Ja jag säger det, trodde att det var för bekvämt i min mage men din verkar ännu bättre.

Jag tänker att det säkert går snabbt sen när det väl kommer igång. Du är ju redan öppen mer än jag var när jag kom in till förlossningen.

/Tina

• BigMami

Åh jag som hoppades på att du skulle presentera den lilla nu :-/ Fy så tråkigt!

Jag tror också att det kommer gå snabbt när det väl sätter igång

Lycka till!

Kram

• Jessica 868

Tack snälla.

Hoppas verkligen det startar snart och att det går fort. Mös lite med sambon också för att få igång det, om det nu fungerar. Håller tummarna. Annars får jag ställa in mig på att dom iallafall kommer hjälpa bebisen ut nästa vecka och då har vi garanterat bebisen här.

• Tinanders

Jag testade lite olika saker varje dag. I torsdags när det började hade jag varit ute och cyklat en långrunda. Men tror mer att tiden var inne men jag kunde inte sluta försöka.

Var bor du någonstans? Jag bor i halmstad och här sätter de alltid igång 42+0 om mamman nu inte vill vänta någon dag till. Så jag fick datum för igångsättning 25 okt när jag var på mitt sista besök hos barnmorskan innan bf. Men slapp som tur var det.

/Tina

• Jessica 868

Idag har jag myst med sambon, gått promenader mm. Det kommer lite av slemproppen varje gång jag är på toa, fast ingenting annat känns.

Bor i Skåne, Skurup. Här får man tydligen gå 18 dagar över vad man än tycker. Är allt bra så får man vänta. men just nu känner jag bara att dom får göra vad dom vill för att få ut bebisen..

Och nästa vecka är bebisen garanterat här, så det är de jag ser fram emot.

Tinanders skrev 2014-10-21 13:10:12 följande:

Jag testade lite olika saker varje dag. I torsdags när det började hade jag varit ute och cyklat en långrunda. Men tror mer att tiden var inne men jag kunde inte sluta försöka.

Var bor du någonstans? Jag bor i halmstad och här sätter de alltid igång 42+0 om mamman nu inte vill vänta någon dag till. Så jag fick datum för igångsättning 25 okt när jag var på mitt sista besök hos barnmorskan innan bf. Men slapp som tur var det.

/Tina

• BigMami

Tycker så synd om dej Hoppas verkligen att liten tittar ut nu! Jag tyckte att det var hemskt att gå över med två dagar med två av mina barn. Usch!

Håller tummar och tår hårt nu och hoppas på att den kommer i natt

Kram

Svar på tråden BF inom två månader