• Jessica 868

BF inom två månader

Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!

• Svar på tråden BF inom två månader
  • Jessica 868

Ska se om jag minns alla dina frågor

Väska till vagnen har jag skötväskan. Alltså bara en. Ska vi åka iväg med bil tar jag bara av skötväskan som annars hänger på vagnen, så har en väska.

Jag ammade min dotter i närmare ett år, så allt fungerade jätte bra för oss. Hon var en jätte snäll bebis och verka nöjd med det hon fick från mig.

Jag kan trycka ut lite nu och ibland kan jag se att det kommit i bh toppen och blivit hårt. Så mjölk är där, men de kommer ihåg sen när bebisen suger. Så hoppas verkligen det fungerar denna gång också. Det är så smidigt att ha med sig allt och det är gratis.

Känner samma som du, den där känslan skitsamma när känslan. Men Gud vad sambon tjatar nu hela tiden. Får se om jag vågar mig på oljan imorgon vill egentligen inte ha diaree, men bebis vill jag få ut. Det positiva med oljan är ju också att du slipper bajsa ner dig i bilen eller på förlossningen. Du tömmer tarmen hemma, hehe..

Ja, frågan om vagnen. Jag har en tunn overall, en åkpåse och massa filtar. Vet inte vad som är bra eller värmer bäst. Tror vi får testa oss fram. Vi hade sittdelen på vintern sist och då hade vi en rejäl åkpåse till tjejen som då också hade en tjock overall.

Hörs imorgon. Lycka till inatt om något sker. Kramar

Pernilla0414 skrev 2014-10-12 19:54:34 följande:

Hehe nä han bara luras hela tiden :) sambo tro han kommer denna natten till den 13:e, kul att han somna med förhoppningar nu varje natt iaf som jag gjort i tre veckor ;) man kan bli rätt trött av all spänning, ena stunden är jag jätte pirrigt glad och nervös och andra sekunden uppgiven och typ"skitsamma"-sur.

Dottern tro inte det kommer någon bebis längre, jag hade ju "lovat" henne senast den 10/10 haha. Nu lämnade jag henne till sin pappa, lika tungt varenda gång! dock förenkla det om det sker på natten, slipper vi ringa o härja mitt i natten, nu är det bara lilla vovven vi måste köra o lämna :)

En liknande dag som igår, mkt mensvärk o förvärkar på fm, sedan en hel del hugg mellan benen och på kvällen är det många sd.

Men å då vill ja me ta sån olja :P haha

Du få prova först om de funka denna gången med så kommer ja med ta de ;)

Ja det ska bli kul o se om du få en liten flicka till, om jag ha rätt :)

En sak jag undrar, kunde du amma, hur länge?

Jag hade en bra teknik men ändå så dålig mjölkproduktion, hon var aldrig mätt. Slutade efter två mån. Nu, när jag är gravid ha ja lyckats klämma fram nån droppe men ikväll när jag prova gick det inte ?! Hur mkt jag än mosade brösten :(

Har man en väska till barnvagn o en skötväska ?! Trodde de va samma?! Haha.. Va så många år sen ja gick med barnvagn så ha noll koll! Likadant hur "klär" du din barnvagn? Köpt både lammskinn o "åkpåse" ?

• Pernilla0414

Ingen bebis! Faaan! Detta är ju så jävla drygt nu!!! Vill inget annat än att lära känna mitt barn, ge all kärlek till lille nykomlingen. Bara gå en i en lyckobubbla och glömma allt runt om. Få se min dotters lycka att äntligen, efter så många år av längtan äntligen få träffa sitt syskon. Nä denna väntan suger.

Få försöka hitta på saker idag så den går liiite fortare, baka till kalas står på schemat här.

Ska du ta oljan idag?!!! :D

• BigMami

Usch vad jag lider med Er i denna väntan! De sista veckorna/dagarna är hemska! Men helt plötsligt, som en blixt från en klar himmel, så är de små <3 hos Er.

• Jessica 868

Ingen bebis här heller.

Jag mådde sämre imorse och trodde det var igång. Köpte faktiskt oljan så den finns, men är osäker på om jag ska ta eller inte.

Ska hålla det hemligt och ta en sked när jag kommer hem. Tråkigt bara om jag nu bara skulle få diaree och ingen bebis.

Hur mår du idag? Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-13 09:20:14 följande:

Ingen bebis! Faaan! Detta är ju så jävla drygt nu!!! Vill inget annat än att lära känna mitt barn, ge all kärlek till lille nykomlingen. Bara gå en i en lyckobubbla och glömma allt runt om. Få se min dotters lycka att äntligen, efter så många år av längtan äntligen få träffa sitt syskon. Nä denna väntan suger.

Få försöka hitta på saker idag så den går liiite fortare, baka till kalas står på schemat här.

Ska du ta oljan idag?!!! :D

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-13 15:42:33 följande:

Ingen bebis här heller.

Jag mådde sämre imorse och trodde det var igång. Köpte faktiskt oljan så den finns, men är osäker på om jag ska ta eller inte.

Ska hålla det hemligt och ta en sked när jag kommer hem. Tråkigt bara om jag nu bara skulle få diaree och ingen bebis.

Hur mår du idag? Kram

Ja fy, man vill nästan vara garanterad bebis när man måste sitta o skita löst :P du måste uppdatera om du bestämmer dig för att ta oljan samt hur det går därefter! :)

Min dag ha varit ok. Tillbringat massa timmar hos syrran o är nu hemma igen. Skönt att komma iväg lite. Har haft förvärkar hela dagen dock inga täta !! Det går minst 20 min emellan men ganska kraftiga iaf.. Men jag blir bara less på det för även om jag försöker att inte få förhoppningar så tänds det varenda gång :/ det tär.. Men jag vill verkligen ha bebis inatt ååååå snälla låt det hända inatt! Är inte 14-10-14 coolt datum ;) haha

Hoppas hoppas hoppas !! Men lär väl skriva imorgon som vanligt "ingen bebis"

Önska dig en trevlig måndagskväll! Kram!!
  • Jessica 868

Jag DRACK olja. Två matskedar och sitter nu två timmar efter i soffan med kurrande mage och en massa sammandragningar. Vet inte om det kommer starta något, men jag kommer garanterat spendera någon timme på toaletten snart. Bebisen lever loppan som vanligt i magen, så den mår bra.

Men det är hemligt att jag tagit oljan. Så ingen tycker man är knäpp för att man gjort det. Hoppas på en bebis inatt. Har varnat sambon att natten kan bli häftig

Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-13 19:02:13 följande:

Ja fy, man vill nästan vara garanterad bebis när man måste sitta o skita löst :P du måste uppdatera om du bestämmer dig för att ta oljan samt hur det går därefter! :)

Min dag ha varit ok. Tillbringat massa timmar hos syrran o är nu hemma igen. Skönt att komma iväg lite. Har haft förvärkar hela dagen dock inga täta !! Det går minst 20 min emellan men ganska kraftiga iaf.. Men jag blir bara less på det för även om jag försöker att inte få förhoppningar så tänds det varenda gång :/ det tär.. Men jag vill verkligen ha bebis inatt ååååå snälla låt det hända inatt! Är inte 14-10-14 coolt datum ;) haha

Hoppas hoppas hoppas !! Men lär väl skriva imorgon som vanligt "ingen bebis"

Önska dig en trevlig måndagskväll! Kram!!

• Jessica 868

Ingen bebis än. Var uppe på toaletten flera gånger inatt, men det hjälpte inte utan jag hade istället lite ont i magen och massa förvärkar.. Tömde mig rejält nu på morgonen så hoppas vattnet vill gå snart. Trodde oljan skulle funka denna gången också, men det gjorde den nog inte. Så nu får vi vänta.. Försöker inte en gång till utan nu hoppas jag bebis vill ut snart av sig själv. Kan vara på G idag eftersom jag nu retat upp tarm och livmoder. Har kraftiga förvärkar, så nu håller vi tummarna.

Hur går det för dig? Kramar

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-14 08:29:32 följande:

Ingen bebis än. Var uppe på toaletten flera gånger inatt, men det hjälpte inte utan jag hade istället lite ont i magen och massa förvärkar.. Tömde mig rejält nu på morgonen så hoppas vattnet vill gå snart. Trodde oljan skulle funka denna gången också, men det gjorde den nog inte. Så nu får vi vänta.. Försöker inte en gång till utan nu hoppas jag bebis vill ut snart av sig själv. Kan vara på G idag eftersom jag nu retat upp tarm och livmoder. Har kraftiga förvärkar, så nu håller vi tummarna.

Hur går det för dig? Kramar

Klockade mina förvärkar som vanligt på kvällen, kom inte så tätt cirka var 30 min men intensiva. Dock är det precis som allt lägger av så fort jag somnar. Jag blir så jävla less på det här. Detta är bara så onödigt! Han kommer bara bli tjock o säkerligen fastna och sedan bli det akut-ks efter ex antal förlossningstimmar, negativ jag är men så onödigt att jag går över när han redan är tjock. Hoppas de tar min rädsla på allvar imorgon på UL så de kan mäta honom igen.

Usch ja lider med dig, hoppad verkligen det ger resultat nu på dagen så du inte tog det i onödan. Håller tummarna att du snart skriver att du är på väg in till förlossningen ;)kramar
  • M39

Själv fick vi tipset att ta en färdknäpp...men vem fan har lust m d i det sista??!. Dock hjälpte det, på em var ja tillbaka på förlossningen...

Håller tummarna för att era gryn kommer snart

• Pernilla0414
    M39 skrev 2014-10-14 10:41:00 följande:

Själv fick vi tipset att ta en färdknäpp...men vem fan har lust m d i det sista??!. Dock hjälpte det, på em var ja tillbaka på förlossningen... smile2.gif

Håller tummarna för att era gryn kommer snart smile1.gif

"Upprepade samlag i tät följd är kanske inte det vi suktar mest efter i slutet av graviditeten, och speciellt inte när det bara handlar om att få ut en liten envis bebis.

Det är inte så konstigt att många tror att det skulle kunna finnas ett samband mellan sex och förlossningsstart eftersom ämnet prostaglandin, som används när man sätter i gång förlossningar på kemisk väg, även finns i liten dos i mannens spermier. Men mängden i mannens spermier är så otroligt liten att det inte ens skulle hjälpa om man så höll på som kaniner i 24 timmar, än mindre de 2-3 utlösningar som myten talar om.

Retningar på livmodertappen och/eller sammandragningar utav orgasm kan ju iofs tänkas dra igång förlossningen men bara om bebisen är mogen för att födas"

Läste det här för någon vecka sedan och tänkte äsch, ingen mening då ju. Men är man desperat nu så ska jag fan prova detta med, även om jag känner mig som en fet flodhäst och inte känner spec mkt sug efter sex när jag ser ut så här och när bebis är hyperaktiv hela tiden.
Svar på tråden BF inom två månader