• Jessica 868

BF inom två månader

Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!

• Svar på tråden BF inom två månader
  • Jessica 868

Tack så jätte mycket.!

BigMami skrev 2014-10-08 06:35:05 följande:

Håller tummarna att det snart är dags för Er! Jag tycker Ni är så duktiga och kämpar Snart är de små hos er..

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-08 09:42:54 följande:

Haha, usch vilket hemskt inlägg jag skev igår. Bara en massa klagande. Idag har jag inte än så ont i ryggen så som jag hade igår. Så idag är en bra dag. Fortfarande tryck neråt och massa rörelse. Men den lilla/lille trivs bra där inne tyvär.

Då får du se bebisen också? Jag hade nog tyckt det hade varit jobbigt att åka in och sen hem igen, även om det är en bra kontroll förstås. Men när man åker in vill man ha med bebis hem.

Två dagar idag till bf. TVÅ små dagar.

Plus två veckor om bebisarna trivs för bra.

Och nu har dom börjat bygga på ett nytt hus bredvid vårt, så hoppas verkligen inte dom ska väsnas för mycket sen när bebisen är ute, känner ilskan redan när dom väcker bebisen som precis somna. Finns alltid något att vara arg över. Hehe.. Kan säga att igår höll jag på att gå ut och skrika på dom att dom skulle hålla käften för att jag hade så ont. Haha.!!

Dottern mådde bättre idag, så klart. Idag ville hon inte alls till dagis. Hon har fått dom små gummibanden man pysslar ihop armband av och älskar det. Blev så glad igår att hon satt lugnt med mig och pyssla ihop armband utan att vara sur. Det värmde i mamma hjärtat.

Ha en underbar dag, så skrivs vi senare ikväll. Kram

Fick inte se bebis, gjorde bara ctgkurva, såg bra ut. Hade gärna gjort UL, är ju så mysigt.

Jaha, den 8/10 är snart också passerad.. Vill ju inte ha födelsedagarna på barnen så tätt :( dottern fyller år 25/10 så jag tänkte att jag skulle få bebis i början av oktober men de verka ju inte bli så :/ ha med börjat tänka att han verka trivas väldigt bra där inne. Men jag vägra att gå över!?! Jag är riktigt chockad att jag inte fött än. Men när jag kommit så här långt så börja jag tänka att det fan inte är någon omöjlighet att jag går över heller då. Men jag vill inteeeeee!!!! Jag bli bara tjockare o tjockare o lika så bebis! (Nojjig att han ska bli för stor) känner hur psyket tär när man hela tiden känner smärta o gravidkrämpor hela tiden och inget händer.. Inte ens en liten propp, nått tecken???!!! Förvärkar är ju bara lurendrejeri !!

Härligt att ni fick till lite lugn kvalitetstid tillsammans :) sådant kan man leva gott på..

Haha jag ha med tänkt på det fast med hundjäkeln här hemma, skäller så fort hon tror någon kommer.. Riktig skällig hund :/ känner redan nu hur arg jag kommer att bli när hon väcker bebis! Spela ingen roll hur många ggr på en dag jag ryter till på henne, hon ha glömt det till nästa gång hon tro någon kommer.

Ha en bebis som snurrar o sparkar o bökar så in i.... Just nu! Kan nästan bli irriterande oxh obehagligt (fast kanske bättre det än att han inte rör sig alls såklart)

Nahe dags att krypa ner och än en gång hålla tummarna att jag vakna upp i en vattenpöl :)

Godnatt så hörs vi imorgon! Längta till vi få skriva om våra förlossningar :)) inte bara all pip o gnäll som gravida , haha
  • Pernilla0414

Nu tro ju jag du fått bebis eller är inne där du inte skriver :P du bruka alltid skriva innan 10.00 haha

Hoppas du ligger o krystar just nu ;) här händer ingenting :(

• BigMami
    Pernilla0414 skrev 2014-10-09 10:29:14 följande:

Nu tro ju jag du fått bebis eller är inne där du inte skriver :P du bruka alltid skriva innan 10.00 haha

Håller tummarna! Vad spännande... Men jag tycker att ni skulle få på samma dag
  • Oliwersmamma
    Jessica 868 skrev 2014-10-05 23:29:16 följande:

8 veckor. Förstår hur du känner.r det dit första barn? Du kommer bli mer och mer otålig ju närmare du kommer bf

Tack för lyckoönskningarna och detsamma till dig.

Mitt andra barn, men känner mig mer otålig denna gång haha
    Tack själv :D

• Jessica 868

Hehe. Tyvär har jag inte fött barn eller fått några tecken på förlossning.

Tänkte detsamma som du när jag skrolla ner, att jag skulle få läsa att du hade fått din bebis eller att förlossningen startat. Väntade mig en bild på bebis, hehe.

Hade verkligen blivit jätte avundsjuk på dig om du skrivit att din förlossning var igång eller att du fött inatt.

Nä, imorgon är det dags, bf dagen är här. Jag har faktiskt lugnat ner mig lite och bokat in en massa träffar med anhöriga och vänner för att slippa tänka för mycket. Är inställd på två veckor, vi vet ju att vi har våra bebisar i våra famnar inom två veckor och dom två veckorna är egentligen ingenting.

Håller tummarna att vi får våra älsklingar inatt eller imorgon.!

Kram och lycka till om något händer.

Pernilla0414 skrev 2014-10-09 10:29:14 följande:

• Jessica 868

Man är mer otålig andra gången men tiden går så snabbt.

Oliwersmamma skrev 2014-10-09 13:27:14 följande:

Mitt andra barn, men känner mig mer otålig denna gång haha

Tack själv :D

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-09 19:57:22 följande:

Hehe. Tyvär har jag inte fött barn eller fått några tecken på förlossning.

Tänkte detsamma som du när jag skrolla ner, att jag skulle få läsa att du hade fått din bebis eller att förlossningen startat. Väntade mig en bild på bebis, hehe.

Hade verkligen blivit jätte avundsjuk på dig om du skrivit att din förlossning var igång eller att du fött inatt.

Nä, imorgon är det dags, bf dagen är här. Jag har faktiskt lugnat ner mig lite och bokat in en massa träffar med anhöriga och vänner för att slippa tänka för mycket. Är inställd på två veckor, vi vet ju att vi har våra bebisar i våra famnar inom två veckor och dom två veckorna är egentligen ingenting. smile1.gif

Håller tummarna att vi får våra älsklingar inatt eller imorgon.!

Kram och lycka till om något händer.

Nej blir nog ingen bebis idag heller känns det som. Då blir det det tunga klivet till att gå över bfdagen. Men visst för varje timme som går så är vi närmre våra gulleputtar.. Dock är ju ovissheten det som plågar, om jag visste ex den 14/10 så hade det varit så mkt enklare att ta sig igenom dagarna, sluppit bli galen av att känna o leta efter tecken.

Ha en bra fredag och lycka till om du ha turen att föda idag ;) kram
  • Jessica 868

Ingen bebis här heller än så länge. Men dagen är inte slut än. Jag tycker att jag har mer ont efter bm besöket idag. Hon klämde och hade sig och nu gör det mer ont i blygbenet och lite i ryggen. Håller tummarna att vi inte går över helgen iallafall.!!

Tack och lycka till själv. Tror garanterat att du kommer föda innan jag och jag kommer gå över och bli galen. Hehe.

Trevlig fredag.

Pernilla0414 skrev 2014-10-10 08:16:52 följande:

Nej blir nog ingen bebis idag heller känns det som. Då blir det det tunga klivet till att gå över bfdagen. Men visst för varje timme som går så är vi närmre våra gulleputtar.. Dock är ju ovissheten det som plågar, om jag visste ex den 14/10 så hade det varit så mkt enklare att ta sig igenom dagarna, sluppit bli galen av att känna o leta efter tecken.

Ha en bra fredag och lycka till om du ha turen att föda idag ;) kram

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-10 14:00:32 följande:

Ingen bebis här heller än så länge. Men dagen är inte slut än. Jag tycker att jag har mer ont efter bm besöket idag. Hon klämde och hade sig och nu gör det mer ont i blygbenet och lite i ryggen. Håller tummarna att vi inte går över helgen iallafall.!!

Tack och lycka till själv. Tror garanterat att du kommer föda innan jag och jag kommer gå över och bli galen. Hehe.

Trevlig fredag.

Ingen bebis här än :/ tycker det är lite taskigt, här ligger jag med mensvärk igen och sd men ha insett att det inte betyder latensfas för det. Bara onödig smärta, bli lurad. Kan inte vattnet gåå dåå hade jag sett mållinjen, ser ingen mållinje alls. Dottern fyller år 25/10 vill inte ha födelsedagarna så tätt :(

Ja, innan helgens slut låter bra men tyvärr blir det nog inte så. Även om det nu värker i magen men det ha det gjort så många veckor. 14-10-14 är ju ett coolt personnr. Det få jag sikta in mig på :P

Hur går det för dig?
Svar på tråden BF inom två månader