BF inom två månader
Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!
Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!
Va kul att någon annan läser. Trodde faktiskt vi bara var två i denna grupp. fast jag kan inte förstå hur du tycker det är underhållande att läsa våra gnälliga inlägg, hehe. Iallafall jag känner mig som en gråhårig tjockis som bara klagar över allt..
Tack för lyckoönskningarna.
Hej!
Jag är inte någonstans liknande i er situation (är inte ens gravid), men jag började läsa tråden för några dagar sedan och sedan följer jag varje dag. så nu igårkväll när inget skrevs tänkte jag att gud, nu ligger säkert ni båda två på förlossningen och snart kommer ett kort inlägg om att bebisen är framme :D
Önskar er all lycka i vilket fall!
Kram
Kul att vi har följare
Tack!
Precis så gör jag också
Tycker denna tråd är SÅ spännande att följa! Hoppas att det snart kommer igång för er bägge. Det skulle verkligen vara en lyckträff om ni födde på samma dag
Lycka till, snart är era små guldklimpar här!
Åh så spännande :D råkade ramla in här och började läsa.....har själv ca 8 veckor kvar och det känns som en evighet!
Lycka till, till er och hoppas era små kommer snart!
8 veckor. Förstår hur du känner.r det dit första barn? Du kommer bli mer och mer otålig ju närmare du kommer bf
Tack för lyckoönskningarna och detsamma till dig.
Åh så spännande :D råkade ramla in här och började läsa.....har själv ca 8 veckor kvar och det känns som en evighet!
Lycka till, till er och hoppas era små kommer snart!
Idag tycker jag att jag haft fler sd och kraftigare. Haft ont i ryggen också, mer än vanligt. Har gått och hoppats hela dagen på en förlossning, men ingenting än. Gör dock så ont nu när jag går att jag verkligen bara går det jag verkligen måste. Så inatt vill jag ha en bebis.
Ja, din mage ser ut att ha sjunkit mycket. Sött att man kan se rumpa hoppas allt går bra med våra förlossningar och att det är snart. Blir lite "arg" på dom som får planerat snitt pga trötthet eller något annat trams. Har också en vän som var beräknad efter mig men som redan fått snitt. Men hon ville inte ha ont därav snitt.. Men vem f*n vill ha ont.? Själv är jag livrädd för snitt och vill kämpa ut min bebis själv.
Sov gott inatt och lycka till om något skulle ske.
Kram
Nu är jag oxå inom 2 månadersgränsen
Ska bli kul och få följa er andra här som väntar på era småskruttar.
Mitt Bf är 29/11 enligt RUL.
Nej, inga bebisar denna helg.
Fast mitt spratt på instagram gillade jag lite. Hehe..
Nej, har aldrig blivit opererad. Fast jag är inte rädd för att bli opererad utan vill inte genomgå hela den känslan och ( hittar inget ord ) att inte få hålla sin bebis direkt. På ett ks tar dom bebisen och går ifrån mig, sen ska jag ligga kvar där ensam och bli ihopsydd. Jag vill föda vaginalt och få min bebis direkt och ingen ska ta den från mig. Den känslan får jag av ks, att dom tar bebisen och jag får inte den.
Bebisen ska suga å bröstet när den kommer ut och jag är lite rädd att om det blir ks så blir denförmågan sämre eftersom dom inte kan börja med det direkt. Men så klart är detta bara massa tankar jag har. Men om jag får välja så är det vaginalt. Givetvis om någons liv skulle vara i fara blir det ks. Men tanken gör migmörkrädd..
Jag mår bättre idag, sovit bra också. Så alla dessa tecken har inte varit tecken på förlossning iallafall
Hoppas din dotter och sambo har rätt om idag. Jag vill också.
Kram
Jag kan väl erkänna att jag är lite rädd för smärtan också, men man måste ju genomgå det. Och denna gång är jag ingen rädd hare söm inte vågar stå på mig utan om jag säger att jag ska ha Eda så ska jag banne mig ha det, så det är lite tryggare. Är inte rädd för att snittas om det blir så. Har du opererats någon gång förut?!
Nätterna är verkligen lugna här med sd o förvärkar, känner aldrig någonting i magen mer än att om jag vakna så kan han böka runt en stund.
Så bli nog ingen bebis idag heller :( 7/10 har min dotter och sambo tippat på så de får mer än gärna ha rätt :))
Varje morgon vakna man lite besviken och sedan tänker jag "tänk om Jessicas satts igång" haha
Såååå.. Va säger'u?!! ;)
Its gonna be a looong dayy :( ja som trodde vi skulle ha bebisar efter denna helg :( buhu
Välkommen och lycka till
Nu är jag oxå inom 2 månadersgränsen
Ska bli kul och få följa er andra här som väntar på era småskruttar.
Mitt Bf är 29/11 enligt RUL.
Nej, inga bebisar denna helg.
Fast mitt spratt på instagram gillade jag lite. Hehe..
Nej, har aldrig blivit opererad. Fast jag är inte rädd för att bli opererad utan vill inte genomgå hela den känslan och ( hittar inget ord ) att inte få hålla sin bebis direkt. På ett ks tar dom bebisen och går ifrån mig, sen ska jag ligga kvar där ensam och bli ihopsydd. Jag vill föda vaginalt och få min bebis direkt och ingen ska ta den från mig. Den känslan får jag av ks, att dom tar bebisen och jag får inte den.
Bebisen ska suga å bröstet när den kommer ut och jag är lite rädd att om det blir ks så blir denförmågan sämre eftersom dom inte kan börja med det direkt. Men så klart är detta bara massa tankar jag har. Men om jag får välja så är det vaginalt. Givetvis om någons liv skulle vara i fara blir det ks. Men tanken gör migmörkrädd..
Jag mår bättre idag, sovit bra också. Så alla dessa tecken har inte varit tecken på förlossning iallafall
Hoppas din dotter och sambo har rätt om idag. Jag vill också.
Kram
Jag är rädd för att jag inte kommer tro det är min bebis vi ett ks. Hemsk känsla.
Men en drömförlossning håller vi oss till.
Idag mår jag som jag brukar tycker jag. Tycker att det trycker enormt neråt och har lite mer ont i ryggen. Fick precis en sammandragning/förvärkta och den va ganska jobbig. Puh..!
Hur mår du? Kram
Haha gillade iinte jag, hann bli avis fast samtidigt glad för din skull den sekunden haha
Förstår hur du resonerar kring ks.
Det få bli som det blir, jag satsa på "drömförlossning" haha hur nu den ser ut :)
Jag upplevde tyvärr lite av en förlossningsdepression så jag kände inte så mkt när hon väl kom upp vid mitt bröst. Jag hade sådan märklig känsla, inte alls vad jag trodde. Men denna gång ser mitt liv annorlunda ut och jag tror Jag kommer att uppleva den där kända euforiska lyckan :)
7/10 då sambon o dotten gissat är imorgon så jag hoppas såklart (som vanligt) att något händer kommande natt :)
Så jäkla tråkigt att jag vakna genomförkyld bara, hostig, nysig, snorig :( så drygt !!!
Hur mår du idag??