BF inom två månader
Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!
Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!
Fick världens bästa nyhet av sambon idag när han kom hem. Han ska inte åka till Småland och arbeta utan har bestämt sig för att arbeta här nere i Skåne, han kan vara på kontoret här hemma istället om han vill. Så det beslutet gjorde mig lite mer lugn. Nu finns det ingen risk att han missar något. Hemma varje natt och har ca 30/20 min hem. Underbart..!
Haha, hoppas bitterfittan försvinner inatt men jag förstår dig. Humöret går inte att styra.
Jag har en vän som bygger fransar så får kompis pris. Tack och lov för det nu när man inte får lika mycket pengar.
Trevlig kväll
O lycka till hos bm :) hoppas hon ligger rätt och är fixerad o värdena är bra :D
Hon? Jag vet inte könet hehe
Vaknade inatt och hade jätte ont vid blygbenet, trodde det var dags men icke. Det avtog och idag är jag lite öm.
Min tjej är "bara" 5 och jag fasar för när hon blir äldre. Hon kan mycket väl vara smått snutig redan. Fast jag hoppas det blir bättre med åren. Haha, kan jag tro.? Eller..?!
Trevlig dag.
O lycka till hos bm :) hoppas hon ligger rätt och är fixerad o värdena är bra :D
Besöket hos bm gick bra. Hon sa att bebisen var fixerad och redo att komma ut. Så det känns ju bra har fortfarande ont i/under blygbenet pga trycket. Jag hoppas verkligen att det betyder att bebisen kommer tidigare än bf. Varje gång jag reser mig trycker det på och gör ont.. Kanske ska ta en promenad och få igång allt.? Puh, nu är det så nära att jag snart spricker. Är så redo NU..!
Hon? Jag vet inte könet hehe
Vaknade inatt och hade jätte ont vid blygbenet, trodde det var dags men icke. Det avtog och idag är jag lite öm.
Min tjej är "bara" 5 och jag fasar för när hon blir äldre. Hon kan mycket väl vara smått snutig redan. Fast jag hoppas det blir bättre med åren. Haha, kan jag tro.? Eller..?!
Trevlig dag.
Det är förmodligen foglossning, men också pga trycket. Jag hoppas min också startar varje dag.
Kudde mellan benen har jag redan om nätterna
Träffade en bebis idag som är två veckor och herregud så liten hon var trotts att hon vägde 3700. Tycker bebisarna ser så otroligt små ut.
Min tjej på fem frågade idag hur många veckor det är kvar tills bebisen kommer och sen frågade hon om det gör ont när bebisen ska ut. Jag svarade ärligt och sa arter gör ont, det är därför man måste vara på sjukhus så man kan få hjälp. Hon är så söt ibland så hon säger till mig och sambon att när hon blir stor ska hon aldrig bli gravid för det gör ju så ont när bebisen ska ut. Så klart ska du bli gravid sa vi, men inte allt för tidigt.. Haha. Sambon sa, minst 30 år. Hehe.
Godnatt. Ps: har du instagram?
Haha vet inte varför jag skrev hon?! Antagligen en undermedveten känsla jag jag då :)
Men ont i blygdbenet? Jag tänker på foglossning då?! Jag hade jätteont i vänstra blygdben för några veckor sen o det var foglossning.. Började sova med en kudde mellan knäna, förebygger smärta :)
Ha din bebis mkt hicka?! Här hickas det MINST 3 ggr per dag. Hela magen hoppar :)
Åh, jag är med SÅ redo. Hoppas det bli förlossning inatt ;) hoppas iofs varje natt.
Sov gott!
Det är förmodligen foglossning, men också pga trycket. Jag hoppas min också startar varje dag.
Kudde mellan benen har jag redan om nätterna
Träffade en bebis idag som är två veckor och herregud så liten hon var trotts att hon vägde 3700. Tycker bebisarna ser så otroligt små ut.
Min tjej på fem frågade idag hur många veckor det är kvar tills bebisen kommer och sen frågade hon om det gör ont när bebisen ska ut. Jag svarade ärligt och sa arter gör ont, det är därför man måste vara på sjukhus så man kan få hjälp. Hon är så söt ibland så hon säger till mig och sambon att när hon blir stor ska hon aldrig bli gravid för det gör ju så ont när bebisen ska ut. Så klart ska du bli gravid sa vi, men inte allt för tidigt.. Haha. Sambon sa, minst 30 år. Hehe.
Godnatt. Ps: har du instagram?
Dom är så underbar ibland våra barn.
Min dotter chockade mig imorse. Hon hoppa upp ur sängen, gjorde allt hon skulle. Sen sa hon, vilken hjälpsam mamma du är. Hon ändrade sig dock snabbt och sa att jag var en envis mamma istället. Haha.!
Dom stunderna är så viktiga tycker jag och man skiner upp som en sol när barnen är snälla. Det gjorde min dag imorse så denna dagen blir nog bra.
Ingen förlossning inatt heller fast jag går som en tjock pingvin och det trycker på. Så det måste nästan vara dags snart..
Lägger till dig på instagram om det är okej.? Så får vi lite mer inblick i varandras vardag
Antog att du redan hade kudde där, men lika bra ifall du missat det tipset :)
Jaa jag är så nyfiken på hur stor min är. Tro han väger runt 4000 när han kommer ut..
Ja min lilla tioåring fråga nästan varje dag "hur många dagar är det kvar?!" :)
Och när jag hämta henne från skolan, "å mamma, jag hoppas alltid att du åkt till förlossningen när jag är i skolan och att du ringer till mig i skolan och berättar att jag blivit storasyster!"
Och igårkväll när hon skulle sova berättade hon att hon skrivit en dikt om hennes syskon i magen. Rubrik "I längtans tider" haha så gulligt :))
Haha ja den frågan ha dykt upp några ggr, om det gör ont. Och jag hymlar aldrig heller utan säger hur det är och hon ha med sagt "jag ska aaaldrig skaffa barn, isf kaaanske ett bara" ja ikväll frågade jag henne, när tror du att du kommer få barn då?! Hennes svar "tror nog 18 eller 20" jag kommenterade "så tidigt?!" Dottern "vadå tidigt, du var ju 17"
Haha Nää, (fyfanken för att bli mormor vid 35 års ålder) men de kan jag inte säga till henne men ska nog tala henne tillrätta sinom tid, tidigast 25 ;)
Instagram : P3rni11a
Nu ska jag blunda också, godnatt !
Dom är så underbar ibland våra barn.
Min dotter chockade mig imorse. Hon hoppa upp ur sängen, gjorde allt hon skulle. Sen sa hon, vilken hjälpsam mamma du är. Hon ändrade sig dock snabbt och sa att jag var en envis mamma istället. Haha.!
Dom stunderna är så viktiga tycker jag och man skiner upp som en sol när barnen är snälla. Det gjorde min dag imorse så denna dagen blir nog bra.
Ingen förlossning inatt heller fast jag går som en tjock pingvin och det trycker på. Så det måste nästan vara dags snart..
Lägger till dig på instagram om det är okej.? Så får vi lite mer inblick i varandras vardag
Haha, så får du inte skriva igen.. Jag fick ett stort leende på läpparna och tänkte äntligen fick hon sin bebis. Så skönt för dig att det gick så fort, men sen när jag läste att du skoja blev jag lite besviken. Hehe..!! Och jag önska att det var jag som skrivit det.
Träffade två bebisar idag, en på tre v och en på tre månader. Dom är så jäkla små och pluttiga. Jag kan inte förstå att jag har en så liten bebis i magen. Förstår nog inte förrän bebisen är ute. Dom är ju så små.
Det bästa var att se hur underbar min dotter var med dom små. Hon är så kär. Tar hand om dom och vill jätte gärna vara med på allt. Tror hon kommer älska att få ett syskon
Sjukt, 14 dagar imorgon.. Fast jag har ställt in mig själv på 4 veckor. Hehe
Haha ja de är allt goa även om de kan vara såå krävande(framförallt är min ofta provocerande) men man få njuta av ljusglimtarna och gotta sig i de härliga stunderna.
Jag åkte in till förlossningen inatt, vattnet gick 02.50 o födde Charlie 06.53.
Skooojaaaa önskedröm. Ligger som en tjock padda på soffan i vanlig ordning ;) haha inga känningar inatt heller.
15 dagar kvar !!!!! :))