BF inom två månader
Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!
Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!
Konstigt att du inte fått gå hem precis som dina kollegor.
Jag arbetar som undersköterska i hemtjänsten, så det var inga problem att få gå hem. Har tunga lyft och risken att skada magen är stor.
Jag har också tagit ut föräldradagar 10 dagar innan bf. Annars får man ingenting då och det förstår jag inte alls.
Konstig regel.
[/quote]Ja men jag är nog lite "spokey" när det gäller sånt, hade rätt med förra graviditeten med och ha haft rätt på min systers tre graviditeter. Helt bombsäker på hennes med. Kusligt :)
Vad skönt att du fått gå hem! Vad jobbar du med annars?
Jag jobbar på korttidsboende för ungdomar med funktionshinder och diagnoser. De kollegor som sökt gravpenning ha alltid fått genom alla tider på mitt jobb. Så jag hade semester 29-32 sen var tanken att jag också skulle få beviljad penning men icke... Överklagat två ggr men nix, de tycke jag ska jobba :( jag skrev att jag kände mig diskriminerad då alla mina kollegor fått gå hem men det hjälptes inte.
Så jag ha glatt fått jobba. Doxk är detta sista veckan sen sjukskriver jag mig en vecka, ta lite semesterdagar o lite föräldrardagar. Vilket svider men men.. Orkar inte jobba mera!
Ja vi är redo här med. Ska bara baxa in bilbarnstolar i våra bilar :)
Oj då, ja de förstår jag att de är lite oroligt :/ hade varit tråkigt att inte få ha sin pojkvän vid sin sida när barnet föds. "Bara att knipa" till han är framme isf ;)
Nahe sova nu ja! Passa på att blunda när bebis är lugn i magen ! Natti!!
Måste skriva av mig.
Om jag får gissa då tror jag nästan att min förlossning kommer starta tidigare än bf. Kan knappt sova om natten längre. Får jätte ont i nedre delen av magen, i becknet. Kan inte det vara ett tecken på att bebisen och kroppen snart är redo?? Kan ju vara foglossning också, vet inte hur det känns. Men när jag vaknar om nätterna gör det så ont att jag bara vill ha ut bebisen.
Hoppas det sätter igång snart. Detta är jobbigt.
Hur sover du?
Måste skriva av mig.
Om jag får gissa då tror jag nästan att min förlossning kommer starta tidigare än bf. Kan knappt sova om natten längre. Får jätte ont i nedre delen av magen, i becknet. Kan inte det vara ett tecken på att bebisen och kroppen snart är redo?? Kan ju vara foglossning också, vet inte hur det känns. Men när jag vaknar om nätterna gör det så ont att jag bara vill ha ut bebisen.
Hoppas det sätter igång snart. Detta är jobbigt.
Hur sover du?
Det är inte mensvärk utan mer som "illningar" eller hur man ska beskriva det. I nedre delen av magen. Och bebisen rör sig så otroligt mycket, så mår lite illa pga det.
Denna veckan är sambon i Göteborg så efter denna veckan får bebisen gärna titta ut. Dessa veckor är så tråkiga när man bara väntar.
Vilken läskig upplevelse det måste varit. Jag går och hoppas att vattnet ska gå varje gå jag reser mig upp????
Haha.!
Trevlig kväll
Oj ha inte sett att du skrivit :))
Är det mensvärk-liknande smärta?
Nätterna är jobbiga,, ha haft sådana problem med ligamenten denna graviditet. Sedan är han superlivlig nattetid :/
Man kan ju alltid hoppas det gör nytta, alla sd o förvärkar o smärta !
Igårkväll var jag med om något konstigt, satt i soffan o kände under 10 min ett sånt gnagande tryck ner mellan benen, känslan kan väl beskrivas "som om hans huvud skulle titta ut där" mycket märkligt, vet jag tänkte , nu händer det något, kommer vattnet gå nu?! Men sen lugnade allt sig.
Men jag har väldigt mycket förvärkar, långa med mycket tryck ner. Har du förvärkar?
Tycker bebisarna kan komma nästa lördag när de är "färdig-bakade" eller va tycker du;)
Det är inte mensvärk utan mer som "illningar" eller hur man ska beskriva det. I nedre delen av magen. Och bebisen rör sig så otroligt mycket, så mår lite illa pga det.
Denna veckan är sambon i Göteborg så efter denna veckan får bebisen gärna titta ut. Dessa veckor är så tråkiga när man bara väntar.
Vilken läskig upplevelse det måste varit. Jag går och hoppas att vattnet ska gå varje gå jag reser mig upp????
Haha.!
Trevlig kväll
Hur gick allt idag.? Låg han rätt?
Jag tror min bebis har fixerat sig och det är när den rör huvudet eller hela kroppen som det gör ont.
Usch, jag har också halsbränna som in i.
Jag har gått upp ca 15 kg. Det är från inskrivningen. Men när bebisen är ute ska jag minsann ut och motionera med barnvagnen mycket. Blir extra tungt i snön också, så extra träning.
Beror inte ilningarna på att bebis fixera sig ?! Eller är din redan fixerad? :)
Min bråkstake vet ingen hur han ligger länge, var hos bm igår och hon visste inte om det är huvudet som ligger mot mina revben eller rumpan, hon tillkallade även andra bm som inte kunde känna helt klart. De blev inte kloka på att så hon ringde förlossningen o bokade ultraljud och eventuellt vändningsförsök onsdag (imorgonbitti) :D
Så imorgon få jag se lille knubbisen igen. Och äntligen få reda på hur han ligger, och förmodligen få reda på vad det troligtvis kommer att bli för förlossning.
Nu ska jag försöka somna med halsbränna och hunger och en bråkstake i magen ;)
Hur mycket ha du lagt på dig om man får fråga? Här är det 18 stadiga extra kilo på kroppen nu :S räknat från startvikt och ej inskrivningsvikt ;)
Hur gick allt idag.? Låg han rätt?
Jag tror min bebis har fixerat sig och det är när den rör huvudet eller hela kroppen som det gör ont.
Usch, jag har också halsbränna som in i.
Jag har gått upp ca 15 kg. Det är från inskrivningen. Men när bebisen är ute ska jag minsann ut och motionera med barnvagnen mycket. Blir extra tungt i snön också, så extra träning.
Hej.!
Åh, va skönt för er att han låg rätt så ni slapp gå igenom massa för att få honom rätt eller för att föda honom med ks.
Jag tycker jag mår sämre och sämre för varje dag som går nu. Fick en jätte konstig känsla i magen här om dagen. Kändes som håll längst upp i magen, gjorde rätt ont också. Men efter ett besök på toaletten släppte det. Men den lilla stunden blev jag super nervös.. Ska jag ringa sambon, dottern är på dagis. Usch, många tankar.
Igår och idag har jag haft samma känsla i kroppen. Det ilar och spänner i becknet. När bebisen sparkar upp mot min högra sida ( alltid ) så gör det fruktansvärt ont tycker jag. Så hoppas bebisen trycker sig längre ner och tittar ut tidigare.
20 dagar idag, wiii. Så om 5 veckor har vi garanterat våra små bebisar här hos oss. Känns så långt bort men en månad är ingenting..
Trevlig helg.
Han låg rätt, haha men det känns verkligen inte så :) men det var skönt att få veta hur han ligger ungefär. Så jag ha hans rumpa som trycker på mina revben hela tiden, antagligen för han inte sjunkit ner så mycket ön :(
14kg från inskrivningsvikt här.. Ja det ska bli riktigt skönt att snart bli av ned alla kilona igen :)
Hur mår du idag? Trevlig helg
Nä, glömde ju fråga hur du mår och känner dig.?!
Han låg rätt, haha men det känns verkligen inte så :) men det var skönt att få veta hur han ligger ungefär. Så jag ha hans rumpa som trycker på mina revben hela tiden, antagligen för han inte sjunkit ner så mycket ön :(
14kg från inskrivningsvikt här.. Ja det ska bli riktigt skönt att snart bli av ned alla kilona igen :)
Hur mår du idag? Trevlig helg
Hej.!
Åh, va skönt för er att han låg rätt så ni slapp gå igenom massa för att få honom rätt eller för att föda honom med ks.
Jag tycker jag mår sämre och sämre för varje dag som går nu. Fick en jätte konstig känsla i magen här om dagen. Kändes som håll längst upp i magen, gjorde rätt ont också. Men efter ett besök på toaletten släppte det. Men den lilla stunden blev jag super nervös.. Ska jag ringa sambon, dottern är på dagis. Usch, många tankar.
Igår och idag har jag haft samma känsla i kroppen. Det ilar och spänner i becknet. När bebisen sparkar upp mot min högra sida ( alltid ) så gör det fruktansvärt ont tycker jag. Så hoppas bebisen trycker sig längre ner och tittar ut tidigare.
20 dagar idag, wiii. Så om 5 veckor har vi garanterat våra små bebisar här hos oss. Känns så långt bort men en månad är ingenting..
Trevlig helg.