BF inom två månader
Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!
Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!
Nu har vi varit en runda till på förlossningen. Hjärtat, fostervatten, UL, hinnsvepning nr 2 gjordes. Allt såg bra ut och bebisen mår bra. Fick en ny tid för kontroll på Måndag 9:30 om inte bebisen kommit innan. Sen är det igångsättning på Tisdag. Så på onsdag har vi vår bebis i vår famn om inte innan känns bra att allt var bra med bebisen. Hoppas nu denna hinnsvepningen vill hjälpa. Denna var jätte snäll och jag var "bara" öppen 3cm, men allt kändes bra sa hon och hon svepte runt huvudet. Nu är det bara att vänta.
Har just nu lite ont i rygg ( mensvärk ) och förvärkarba gör lite mer ont. Men så va det sist jag fick en hinnsvepning också. Så det kan vara falskt alarm denna gång också. Har inga förhoppningar alls. Får se hur kvällen/natten blir. Håller tummarna att jag håller vår son/dotter i famnen innan Måndag.
Nu har vi varit en runda till på förlossningen. Hjärtat, fostervatten, UL, hinnsvepning nr 2 gjordes. Allt såg bra ut och bebisen mår bra. Fick en ny tid för kontroll på Måndag 9:30 om inte bebisen kommit innan. Sen är det igångsättning på Tisdag. Så på onsdag har vi vår bebis i vår famn om inte innan känns bra att allt var bra med bebisen. Hoppas nu denna hinnsvepningen vill hjälpa. Denna var jätte snäll och jag var "bara" öppen 3cm, men allt kändes bra sa hon och hon svepte runt huvudet. Nu är det bara att vänta.
Har just nu lite ont i rygg ( mensvärk ) och förvärkarba gör lite mer ont. Men så va det sist jag fick en hinnsvepning också. Så det kan vara falskt alarm denna gång också. Har inga förhoppningar alls. Får se hur kvällen/natten blir. Håller tummarna att jag håller vår son/dotter i famnen innan Måndag.
Dom sa inget om vikten. Och vi försökte titta på ul om vi kunde se könet, men det var bara ryggraden vi såg och kunde se vad det var.
Hur gammal är er pojk nu? Tiden går så snabbt när dom väl är ute. Längtar enormt tills nästa vecka är över och vår bebis är hos oss.
Kram
Spännande :) så nära nu !! Ska bli kul att snart få se en bild på er lille/lilla skatt :)
Hur mkt beräknades h*n väga nu?!
Vad spännande! Håller tummar och tår att något händer nu
Tack.! Jag är mycket redo för att vakna med värkar inatt
Vad spännande! Håller tummar och tår att något händer nu
Då är säkert din lilla inom normalvikt trots att du gått över mega länge. Min lille är 10 dagar idag :) ja tiden går lite fortare när de är ute ;)
Max 4 dagar till du ha din lilla i famnen :D myys!! Så nära nu...
Kram
Är han 10 dagar redan? Herregud. Det kändes som det var igår du skrev att han kommit. Så jag har alltså gått över 10 dagar mer än du, kan inte fatta det.
Denna hinnsvepningen hjälpte nog inte heller tyvär. Vakna pigg och glad idag. Ingen smärta alls. Ryggsmärtorna försvann som jag misstänkte.
Blir nog en igångsättning, men jag hoppas bara det går bra och att händelseförloppet går fort. Jäkla bebis som vägrar komma ut.
Håller tummarna att bebis kommer idag/inatt. Kram
Då är säkert din lilla inom normalvikt trots att du gått över mega länge. Min lille är 10 dagar idag :) ja tiden går lite fortare när de är ute ;)
Max 4 dagar till du ha din lilla i famnen :D myys!! Så nära nu...
Kram
Ja det går så fort när de väl är ute Denna eviga väntan på bebis och plötsligt är de stora! Min äldsta fyller 12 och det känns som om det var igår han föddes...
Gud så envis liten du väntar på! Hade du barn sedan innan?
Jag har en flicka på 5 och ett haft år hemma. Den förlossningen gick jätte smidigt, snabbt och utan bedövning. Hon kom en dag sent. Var helt inställd att denna gång skulle allt gå så mycket snabbare, var nästan rädd att föda i bilen eller hemma. Men tydligen så vill denna lilla goding inte alls ut lika snabbt och i tid som som syster.
Men på Tisdag vet vi iallafall att vi inte lämnar förlossningen utan att vara igång, så den dagen är jag inställd på att föda.
Kram
Ja det går så fort när de väl är ute Denna eviga väntan på bebis och plötsligt är de stora! Min äldsta fyller 12 och det känns som om det var igår han föddes...
Gud så envis liten du väntar på! Hade du barn sedan innan?
Lycka till imorgon Jessica! Nu är det verkligen inte lång tid kvar.
/Tinanders