• Jessica 868

BF inom två månader

Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!

• Svar på tråden BF inom två månader
  • BigMami

Tänkt att ni har fullt upp hemma nu med bebisar och allt

Själv har jag varit på RUL och det visar sig vara en lillebror som blev beräknad till 6 april En riktig vilbas! Haha.. Så nu får vi 2 tjejer och 2 pojkar. Men det är lååång väntan dit

Hur går det för er med bebisar och allt?

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-11-10 08:37:58 följande:

Var tar alla vägen ? Länge sedan någon skrev smile1.gif

Haha ojdå! ;) allt rullar på bra hemma nu, eller bättre iaf.

Charlie är fyra veckor på torsdag. Han hade en hel del magont så nätterna var hemska men vi uteslöt ddropparna (oljebaserade) vilket hjälpte jättebra! Sedan ha han tagit flaskan mer o mer för jag är så förbannat trött på att amma hela tiden. Aldrig nöjd ock sov aldrig längre stunder. Men nu med flaska så kan han sova 3-4 h i streck ibland vilket är skönt. Så troligen kommer amningen successivt trappas ner o sedan sluta fungera helt. Men så få det va. Han är så mkt

Nöjdare o då är jag nöjd :)

Och det här eviga bajsandet, 90 blöjor på 5-6 dagar.. Helt otroligt va han "småbajsar" haha, jobbigast på natten då jag få byta 3-4 ggr/natt.

Tyvärr här han också vänt lite på dygnet med, sover som mest och tyngst på dagen och natten är han vaken mkt :/

Men de bli väl bättre snart !

Ska faktiskt dra mig och mina 8 extra kilo till gymmet på torsdag och köra ett pass .. Ska bli såå kul och skönt! Nyttigt för sambon med som kanske låter mig ta liten för mkt bara för jag är mer "säker" som förälder.. Han är ju lite mer osäker som nybliven förälder. Känns som jag ha haft Charlie på armen 24/7 sen han föddes.

Hur är det med lille Ralf? Och dig? :)
  • Pernilla0414
    BigMami skrev 2014-11-10 10:08:21 följande:

Tänkt att ni har fullt upp hemma nu med bebisar och allt smile1.gif

Själv har jag varit på RUL och det visar sig vara en lillebror som blev beräknad till 6 april smile1.gif En riktig vilbas! Haha.. Så nu får vi 2 tjejer och 2 pojkar. Men det är lååång väntan dit smile1.gif

Åh va mysigt med en stor familj :) kul med lillebror! Hur gamla är dina barn ?
  • BigMami
    Pernilla0414 skrev 2014-11-10 11:43:45 följande:

Åh va mysigt med en stor familj :) kul med lillebror! Hur gamla är dina barn ?

Ja det ska bli mysigt! men jag har aldrig sett mig själv ha så många barn

Mina andra är födda 2003pojke, 2004flicka och 2012flicka. Själv är jag 83a
  • Jessica 868

Allt är jätte bra här. Detta är första veckan som vi är ensamma hemma jag och lillebror. Storasyster är på dagis och pappa jobbar. Så rutinerna finns inte riktigt här än.

Ralf är en jätte snäll kille. Fast han är som din pojk och sover bäst och djupast på dagen. Jag tror det beror på alla ljud, på natten är det så tyst.

Känner också igen dom små bajsningarna. Här bytas det blöja hela tiden känns det som. Fast jag har blivit bättre på att vänta en liten stund, massera hans mage och sedan byta. På natten bajsar han inte alls ofta. Så det blir Max tre blöjbyten då.

Jag hade tänkt fortsätta med att amma så länge jag orkar och kan. Just nu är det lite jobbigt ibland för när han väl ätit och vaknar till vill han bara snutta lite för att kunna somna om, och då är det inte alltid man har tid att amma eller slappna av, så vi funderar på napp. Men ska hålla oss från den så länge vi kan. Vi får hitta annat sätt så han somnar om. Än så länge går det rätt bra. Han skriker aldrig hysteriskt , så skönt att ha en lugn och trygg bebis ( ta i trä ).

Hur är din flicka med Charlie? Min börjar vänja sig vid lillebror, fast det är för många pussar och närhet i ansiktet så Ralf blir rasande på henne. Och jag försöker allt jag kan för att inte bli arg på henne hela tiden.

Fyra veckor, min är redan två. Tiden går för fort nu ju.

Vi var på BVC igår och vår lille pojk ligger tre kurvor över det "normala". Han väger 5100g. Stor kille men ändå så liten.

Skönt att börja träna. Jag promenerar till och från dagis. Har redan tappat 10kg så det känns skönt. Kan knappt förstå att magen bara försvann. Nu är det bara en liten mjukismage kvar. Kan sakna den ibland och det är så typiskt att man känner så när man bara ville att det skulle vara slut de dagar man gick över. Hehe..

Ha det jätte bra. Kramar

Pernilla0414 skrev 2014-11-10 11:42:27 följande:

Haha ojdå! ;) allt rullar på bra hemma nu, eller bättre iaf.

Charlie är fyra veckor på torsdag. Han hade en hel del magont så nätterna var hemska men vi uteslöt ddropparna (oljebaserade) vilket hjälpte jättebra! Sedan ha han tagit flaskan mer o mer för jag är så förbannat trött på att amma hela tiden. Aldrig nöjd ock sov aldrig längre stunder. Men nu med flaska så kan han sova 3-4 h i streck ibland vilket är skönt. Så troligen kommer amningen successivt trappas ner o sedan sluta fungera helt. Men så få det va. Han är så mkt

Nöjdare o då är jag nöjd :)

Och det här eviga bajsandet, 90 blöjor på 5-6 dagar.. Helt otroligt va han "småbajsar" haha, jobbigast på natten då jag få byta 3-4 ggr/natt.

Tyvärr här han också vänt lite på dygnet med, sover som mest och tyngst på dagen och natten är han vaken mkt :/

Men de bli väl bättre snart !

Ska faktiskt dra mig och mina 8 extra kilo till gymmet på torsdag och köra ett pass .. Ska bli såå kul och skönt! Nyttigt för sambon med som kanske låter mig ta liten för mkt bara för jag är mer "säker" som förälder.. Han är ju lite mer osäker som nybliven förälder. Känns som jag ha haft Charlie på armen 24/7 sen han föddes.

Hur är det med lille Ralf? Och dig? :)

• Jessica 868

Fullt upp men ändå en liten stund över på kvällen eller på dagen då dottern är på dagis . Grattis, va kul att det är en pojk

Halva tiden kvar.. All lycka.

Skrev lite om min pojk i mitt förra inlägg

BigMami skrev 2014-11-10 10:08:21 följande:

Tänkt att ni har fullt upp hemma nu med bebisar och allt

Själv har jag varit på RUL och det visar sig vara en lillebror som blev beräknad till 6 april En riktig vilbas! Haha.. Så nu får vi 2 tjejer och 2 pojkar. Men det är lååång väntan dit

• BigMami

Det är så roligt att läsa om era bebisar och hur dagarna/ är. Man glömmer det så fort

Jag är inställd på att min minsta tjej kommer att bli hemsk när bebisen kommer.. Hon är så mammig! De övriga i familjen får knappt sitta och kramas med mig fören hon blir tokig och skriker "MIN MAMMAAA" och försöker knuffa bort dem... Som sagt aå är det bäst att vara inställd på det värsta

• Tinanders

Hej!

Med min lilla tjej går allt fint. Hon äter med ca 3 timmars mellanrum dygnet runt och jag har otur om jag behöver byta en blöja per natt. Storebror som är 2,5 år är jätteduktig och vill gärna hjälpa till och mysa med henne.

Gällande nappen. Vi gav henne napp när hon var en dag gammal. Det är super bra och smidigt. Jag vill inte att lina bröst används som napp utan de är till för att ätas med. Nappen gör att hon inte blir lika beroende av mig. Sen rekommenderar socialstyrelsen att små barn sover med napp. Det ska minska risken för plötslig spädbarnsdöd. Vår tjej gillar mam's nappar.

/Tina

• Jessica 868

Tror inte alls på Socialstyrelsens teori om att det skulle förhindra plötslig spädbarnsdöd. Varför ska man behöva ha napp.? Hade det varit så viktigt med napp pga av det skälet skulle väl alla BVC sköterskor tipsa och råda en till att använda napp.! ?

Tinanders skrev 2014-11-12 15:15:20 följande:

Hej!

Med min lilla tjej går allt fint. Hon äter med ca 3 timmars mellanrum dygnet runt och jag har otur om jag behöver byta en blöja per natt. Storebror som är 2,5 år är jätteduktig och vill gärna hjälpa till och mysa med henne.

Gällande nappen. Vi gav henne napp när hon var en dag gammal. Det är super bra och smidigt. Jag vill inte att lina bröst används som napp utan de är till för att ätas med. Nappen gör att hon inte blir lika beroende av mig. Sen rekommenderar socialstyrelsen att små barn sover med napp. Det ska minska risken för plötslig spädbarnsdöd. Vår tjej gillar mam's nappar.

/Tina

• Tinanders

Hej

Det finns delade åsikter om den nya rekommendationen och jag har läst att en del läkare är emot. Men för min del så är det inte därför jag använder napp utan det beror på att jag och min man tycker att det är smidigt. Vår son använder också napp och jar gjort från dag två. Fast då var det inte vi som gav honom den utan personalen på neo.

Alla föräldrar gör som de själva känner men för vår del fungerar det jättebra och nappen har inte förstört amningen.

/ tina

Svar på tråden BF inom två månader