Inlägg från: Tinanders |Visa alla inlägg
  • Tinanders

BF inom två månader

Stort grattis Pernilla! Har följt dig och Jessica några dagar i DNA tråd. Hade bf 10 okt men inget på g ännu.

Njut av ert underverk,

• Tinanders

Jag hoppas så klart att det kommer igång snart men skulle inte tro det. Gick över 12 dagar med nr 1. Men en kompis Sa att den tiden kan halveras när det är andra graviditeten. Så det hoppas jag på idag

Får se hur jag ska tänka imorgon.

• Tinanders

I natt klockan. 00.25 föddes vår prinsessa. 52 cm och 4045 gr. Allt gick bra. Värkarna började kl 19 med 8 minuters mellanrum. Åkte in runt kl 22 och hade då värkar med 2-3 minuters mellanrum. Var öppen 3 cm. Sen gick det ganska snabbt och hon kom ut efter ca tre krystor.

Nu njuter jag av vårt underverk och väntar på att hennes pappa ska komma hit. Fanns tyvärr inget familjerum.

Jessica din bebis kommer nog i helgen!

• Tinanders

Oj låter konstigt att du är öppen så pass mycket och att de enbart vill vänta. Fy vad segt. Men det kommer nog igång när din bm känt runt.

Lycka till!

• Tinanders

Oj låter konstigt att du är öppen så pass mycket och att de enbart vill vänta. Fy vad segt. Men det kommer nog igång när din bm känt runt.

Lycka till!

• Tinanders

Ja jag säger det, trodde att det var för bekvämt i min mage men din verkar ännu bättre.

Jag tänker att det säkert går snabbt sen när det väl kommer igång. Du är ju redan öppen mer än jag var när jag kom in till förlossningen.

/Tina

• Tinanders

Jag testade lite olika saker varje dag. I torsdags när det började hade jag varit ute och cyklat en långrunda. Men tror mer att tiden var inne men jag kunde inte sluta försöka.

Var bor du någonstans? Jag bor i halmstad och här sätter de alltid igång 42+0 om mamman nu inte vill vänta någon dag till. Så jag fick datum för igångsättning 25 okt när jag var på mitt sista besök hos barnmorskan innan bf. Men slapp som tur var det.

/Tina

• Tinanders

Hej!

Med min lilla tjej går allt fint. Hon äter med ca 3 timmars mellanrum dygnet runt och jag har otur om jag behöver byta en blöja per natt. Storebror som är 2,5 år är jätteduktig och vill gärna hjälpa till och mysa med henne.

Gällande nappen. Vi gav henne napp när hon var en dag gammal. Det är super bra och smidigt. Jag vill inte att lina bröst används som napp utan de är till för att ätas med. Nappen gör att hon inte blir lika beroende av mig. Sen rekommenderar socialstyrelsen att små barn sover med napp. Det ska minska risken för plötslig spädbarnsdöd. Vår tjej gillar mam's nappar.

/Tina

• Tinanders

Hej

Det finns delade åsikter om den nya rekommendationen och jag har läst att en del läkare är emot. Men för min del så är det inte därför jag använder napp utan det beror på att jag och min man tycker att det är smidigt. Vår son använder också napp och jar gjort från dag två. Fast då var det inte vi som gav honom den utan personalen på neo.

Alla föräldrar gör som de själva känner men för vår del fungerar det jättebra och nappen har inte förstört amningen.

/ tina

Svar på tråden BF inom två månader