• Bebben84

Bf Maj 2015

E88 skrev 2014-09-14 06:31:59 följande:

Jag har typ inga symtom alls 4+4, känns inte ens som jag är gravid. När kom era symtom?

Du ligger 2 dagar före mig och jag känner inte mycket alls heller.
  • Bebben84
    fantasifull skrev 2014-09-14 08:59:22 följande:

Känner mig gravid än... Så hoppet lever än. Förra gången märkte man liksom att något var fel det gör jag inte den här gången. Skönt på något vis. Även om oron alltid finns vid minsta lilla känning.

Härligt! :)

Vad har du för symptom? :)
  • Bebben84

Just det, är det fler som har en helt kass mage plötsligt? Min mage är annars väldigt stabil men nu är deb INTE det kan jag säga :P

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-09-14 09:49:40 följande:

phpizZ3NT99253.jpg

Här är min svullna mage nu på morgonen! Går in i vecka 7 imorgon! På kvällen är magen ännu större :S

Wow börjar bli en liten kula :)
  • Bebben84
    flugsvampis skrev 2014-09-14 10:23:45 följande:

Om man får missfall... Hur länge får man positivt på graviditetstest efteråt?

Tror att jag håller på att få missfall nu. Jag blöder till och ifrån, hormonsvängningarna är borta och jag känner mig helt enkelt inte gravid längre.

Detta är första försöket på första barnet så tar det inte så hårt utan blir mer nyfiken på hur o varför.

Men nej :(
  • Bebben84
    Lollipoppan skrev 2014-09-14 12:43:52 följande:

Blev så nojjig nyss att jag gick och tog ett grav test till. Hade inte hållit mig särskilt länge Max 2 timmar och druckit en del men teststrecket kom fram direkt, innan kontrollstrecket och var superstarkt. Kändes så bra att jag rotade fram ett par gamla mammajeans från vinden och la i tvätten smile1.gif

Härligt :). Vad tog du för test?
  • Bebben84
    Bullen11 skrev 2014-09-14 15:19:27 följande:

Åh slarvigt... glömde namnet, det var jag som skrev det långa inlägget alldeles nyss ;)

Jag ska leta upp mina gamla mammakläder idag men dom är ju 9 år gamla så vi får se vad som är snyggt nog att kunna användas :)

Jag har inga större symptom. Lätt illamående de ibland och enorm trötthet. Och sen lite växvärk då och då. Och andfådd! Men annars inget. Med min dotter hade jag ännu mindre symptom.

Spännande med ditt VUL imorgon! Hoppas du får se hjärtat :)
  • Bebben84

Jag har tagit beslutet att lämna FL fram till v12 då det påverkar mig negativt med all oro osv. Önskar er andra stort lycka till så ses vi här om några veckor igen :)

Bullen, om du vill kan du lägga till mig på Fb så kan vi hålla kontakten där :). Nayra Lindgren heter jag

• Bebben84

Hej hej! Var med i tråden ett tag men mådde så fruktansvärt dåligt av att läsa om alla det gick dåligt för så jag lovade mig själv och min sambo att vara borta från fl fram till v12 i alla fall. Och där är jag nu :).

Illamåendet har gått över för det mesta *lycka* men har jordens foglossning. Så pass att kryckor behövs redan tyvärr :/. Men men. Inte mycket att göra. Har en dotter sedan innan på 8 år med annan pappa. Och även jag har en rejäl mage redan :O

Läste att många av er också känner när ligamenten drar. Jag får också väldigt ont till och från men ser det som "bra" smärta för då vet jag att allt växer som det ska därinne :)

• Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-01 14:49:51 följande:
    Hej hej! Ja man blir väldigt orolig när man inser hur mycket som kan gå tok! Men nu är det mer positivt här i tråden :) Jobbigt med sån hemsk foglossning. Jag har också lite grann men mer så att det irriterar än gör ont. Hur exakt känns det när ligamenten töjs på dig? För mig känns det som stickningar, sveda, ilningar och hugg åt vänster långt ner i magen.
    På min känns det som en dragande känsla ner mot ljumskarna. Och lite som träningsvärk nästan. Känner även växvärk till och från vissa dagar och ibland rätt starkt. Det känns som mensvärk ungefär och håller till precis över blygdbenet. Jag som varit sjukt orolig hela graviditeten so far blir faktiskt lugn av dessa "smärtor" :). Under en vecka kände jag inget alls och DÅ blev jag superorolig och ringde min bm men sen på kvällen fick jag växvärk igen och då blev jag lugn :). Sitter just nu i skrivande stund med växvärk :)
Svar på tråden Bf Maj 2015