• Bebben84

Bf Maj 2015

Anonym skrev 2014-09-12 11:00:59 följande:
    Tack!
    Skönt att höra att jag inte är själv!

Jag har faktiskt redan köpt ett par nya byxor... (MammabyxorSkäms)
    St. 36... Mina andra byxor kan jag inte ha! Så tidigt.. Hur kommer man inte se ut om någon vecka...? Skrattande Ne.. lätt att dölja är det ju inte...

Okej, så detta är din andra?
    Precis, har en dotter sedan innan men hon är 8 år (annan pappa).
    Men jag räknas som andragångsföderska så kroppen kommer ihåg allt= allt händer snabbare.

Skönt att jag inte är ensam om att behöva mammabyxor redan Tungan ute. Ska köpa ett par mamma-tights idag. Får bo i dom ett par veckor.

Med min dotter så syntes magen rejält i v10 och det gick inte att dölja längre än så. Folk kom fram och grattade och frågade om jag hade två st i magen haha! Var inställd på att bli stor som ett hus MEN- det blev jag inte! Magen växte i raketfart i början men sen inget mer. Hade knappt mammakläder.

Denna gång räknar jag med att bli större. Ska redan nu börja låna sambons skjortor. Får bli det och tights fram tills efter kub-testet Glad
  • Bebben84

Har ni växtvärk hela tiden eller kommer det och går mer? Jag har inte haft något alls idag men antar att det ska komma o gå hela tiden nu i ett par veckor...

• Bebben84
    Bullen11 skrev 2014-09-12 14:37:34 följande:

I början hade jag nästan hela tiden, men nu kommer det och går istället. Blir oftast värst på kvällen tycker jag, när man varit igång hela dagen... Mina bröst ömmade enormt i början, nu är det inte lika mycket fast de ömmar fortfarande... men å andra sidan kan väl inte allt växa hela tiden tänker jag :)

Mina bröst ömmar nu och illamåendet smyger sig på. Men växtvärken kommer och går lite. Däremot är magen megasvullen och jag fick köpa lite nya pösiga kläder så jag lyckas hålla det hemligt i 2 månader till. Känns som en utmaning just nu om magen ska vara så här :)
  • Bebben84

Min dotter på 8 år börjar fatta vad som händer. Självklart har vi inte sagt något. Men igår såg hon min kvällssvullna mage och stirrade med STORA ögon. Idag var hon med mig och köpte nya kläder. Hon vaktade mig som en hök och iaktog varje steg. Hon brukar annars alltid gå till sin avdelning och titta. Men inte idag. Sen kom det fråga efter fråga om varför jag köper så stora kläder som inte sitter tajt om magen. Nu över middagen säger hon spontant "mamma, bara så du vet så kommer jag bli ÖVERLYCKLIG när jag får ett syskon". Sen frågade hon massor om bebissaker osv. Blir tufft att dölja det här i 2 månader till :/

• Bebben84

Usch min mage är så stor nu på kvällen att jag ser ut att vara i femte månaden. Spänner och gör ont också :(. Hoppas det bara blir så i början och att det lägger sig igen snart. Längtar efter att få mage men detta är ju inte bebis utan bara svullnad

• Bebben84
    Lollipoppan skrev 2014-09-12 22:58:00 följande:
    Känner igen det dör. Kom hem från jobbet nu och magen ser ut att vara i typ 6:e månaden. Kunde inte ena knäppa mina stora jeans. Blir roligare när det är pga bebis smile1.gif
    Skönt att man inte är ensam :)

En annan fråga, hur hanterar man denna helt sinnessjuka oro att allt kanske inte är ok? Sist jag var gravid var jag 21 och inte alls då insatt eller orolig. Tänk om det är ofostrigt? Tänk om den slutar att utvecklas i magen? Tänk om, tänk om, tänk om. Det tar aldrig slut :(. Vi har ett VUL om 2 2/1 veckor. Men det känns som en evighet tills dess. Hur hanterar ni andra denna stress och oro?
  • Bebben84
    kathen skrev 2014-09-12 23:12:19 följande:
    Jag försöker ställa in mig på det värsta så att jag inte blir helt knäckt ifall det slutar med missfall... fast det lär jag bli ändå :( Går nog inte att förbereda sig utan man får försöka ta en dag i taget. Som tur är så går dagarna snabbt förbi när man jobbar osv
    Jag vill inte ställs in mig på det värsta heller för då går jag miste om lyckan man känner också :(. Jag önskar att jag bara kunde vara lika cool som jag var under bebisverkstaden :/
  • Bebben84
    Bullen11 skrev 2014-09-13 06:31:01 följande:

Dumma jag tog ett test nu på morgonen som återigen visade gravid 2-3, precis som det gjorde förra fredagen. TROR att jag är på dag 22-23 efter befruktningen, är det oroande att det inte visade 3+ eller är det bara jag som är nojjig?? :/

Usch förstår din oro men lägg inte för mycket energi åt det testet. Kanske har du låga hormonhalter bara? Du ska väl på VUL snart?

Själv har jag inte haft växtvärk på över ett dygn och börjar tro att det kanske inte är som det ska där inne.... :(
  • Bebben84
    Bullen11 skrev 2014-09-13 08:16:41 följande:
    Tack för peppen! Och visst kan det vara så, hade egentligen tänkt ta det på söndag så det är möjligt att det hade visat 3+ då. VUL på måndag så då får jag förhoppningsvis besked då om hur det står till där inne!

Men man känner ju efter hela tiden, har inte heller lika mycket växtvärk och illamåendet är inte så farligt längre. Blir dock fortfarande yr då och då och brösten ömmar fortfarande.. skulle vilja kunna se in i framtiden!! :)
    Skönt att du får besked om några dagar! Själv måste jag vänta nästan 3 veckor till. Suck.

Jo så sant. Det är så länge sedan jag var gravid med min dotter och jag minns inte början av graviditeten mycket alls. Minns att jag i stort sett inte hade några symptom förutom lite kvällsillamående och enorm trötthet. Men denna gång känner jag typ inget. Inga direkta symptom. Därför blir man lite fundersam. Min sambo är SÅ lycklig över detta och har till och med börjat skriva dagbok om sina känslor till bebisen. Fan, började nästan böla när han berättade. Han sa då att han redan knytit så sjukt starka band till lilla fröet att han inte vet om han skulle ta sig igen ett missfall. Så vi är för närvarande två oroliga själar här hemma :/
  • Bebben84
    Anonym skrev 2014-09-13 08:30:53 följande:

Du är ju några dagsr efter mig, jag hade också så. De kommer och går. Vissa dagar får jag så det gör ont och är obehagligt (kan inte låta bli att tänka på missfall då), andra gånger stramar det och vissa dagar känner jag inget alls. Det är nog fullt normalt.

Jag glömde ett viktigt symptom igår, livliga och verkliga drömmar. Drömde inatt att jag missade en tid jag ska på idag två ggr, att jag spontant blekte mitt hår själv (är jättenoga med mitt hår och färgar bara på salong, så jag var helt förstörd över mitt sönderblekta blond-orangea hår. Kommer ihåg många drömmar, och långa frekvenser. Det har jag inte gjort sen jag var liten.

Igår var jag så trött så jag hade somnat innan jag hann släcka lampan.

Åh tack för att du stillar min oro lite <3
Svar på tråden Bf Maj 2015