Bf Maj 2015
Hur lång tid efter att eran slempropp gått började förlossningen? :)
Hur lång tid efter att eran slempropp gått började förlossningen? :)
Jag har aldrig med mina två tidigare förlossningar ens märkt att slemproppen släppt, tror min gjorde det i samband med förlossningen. Jag kollar varje dag efter slemproppen nu men jag är näst intill snustorr där nere. Letar tecken på att förlossning ska strata men inget än. Jag är så redo att föda nu! Vecka 38+1 idag. Mitt första barn föddes i 38+4 andra barnet 39+2
BF+5 valde vår lilla flicka att titta ut. 16.49, 3740 gram och 50 cm lång <3
Bf +7 kom lillsessan, 3150g och 49cm lång
Är imponerad att min kropp ville starta fl av sig själv denna gång, hade verkligen ställt in mig på att bli igångsatt i nästa vecka.
Det blev en majbebis och det är super, maj är en riktigt härlig månad
GRATTIS till alla som fått
och All pepp till er som väntar på att få träffa era små
Slänger in en liten bild :)
Nu börjar det mola i min magen igen och ryggen! Det har hållit i sig i 2 timmar nu, så nu hoppas jag att det inte är falskt alarm igen! Det här är tredje gången jag tror att det är på gång. Jag fick plötsligt panik här hemma och började tvätta, städa och fixa för bebben. Den känslan hade jag inte de andra gångerna detta hände.
Hej hej hur går det för er?
Här har vi fortfarande inte fått åka hem då lillan fortsatte gå ner i vikt så idag på dag 5 har det börjat vända, dock med ersättning. Dessutom har hon solat här nu ett tag o ligger där än då gulsoten inte går ner, suck!
Inatt en vecka för tidigt kom vår lilla Lea i raketfart! 3170 gr och 48 cm lång. Hon är perfekt <3
Har BF idag :):):) (16/5)gjorde hinnsvepning i onsdags så vi får se om något händer. Hoppas verkligen för nu vill jag bara ha min bebis.. :(
Inatt födde jag äntligen min son. 3360 g och 52 cm lång på bf dagen. Värkarna satte fart ordentligt runt 20:00, då hade jag haft förvärkar i 18 timmar och slemproppen gick däremellan blandat med ljusrosa blod, då åkte vi in till förlossningen. Klockan 02:00 började jag krysta och kort därefter gick vattnet och han föddes 1 min senare. Helt underbart. Han har sovit i 10 timmar nu och jag har bara sovit 3 av de timmarna, kan inte sluta titta på honom
MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)
Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm
S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm
Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm
Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)
Bebben84 14:e maj 02:07 flicka 3170 g 48 cm
Själv kämpar jag o bebis på med att få rätt grepp vid amning. Hon suger inte rätt/får inte rätt tag utan bröstvårtorna blir tillplattade på ena sidan o nu även lite såriga. Mina två andra har fungerat från dag ett så är ovan att det inte löper smärtfritt denna gång. Försöker justera henne rätt o hoppas få till det snart... Vill inte få värre sår
Fy idag kom mensen, buhu!
När det är såhär varmt har lillan endast blöja
Jag måste vara den ända som två månader efter förlossningen googlar gulliga bebisnamn som skulle funka till syskon ???? :D
Idag kom jag att tänka på att man måste ställa sig i kö för förskoleplats. När är det dags att tänka på det? Bor i en förort till Stockholm. Går man runt till olika förskolor och kollar in hur det fungerar där eller?