• Bebben84

Bf Maj 2015

Titt ut skrev 2015-04-21 08:50:03 följande:

Jag är i vecka 37 nu och känner mig riktigt otymplig och kan knappt gå och handla, jag får sånt tryck nedåt och magen spänner vid minsta rörelse och ryggen ska vi inte prata om, riktigt trött i ryggen. Att vända sig om i sängen på natten känns riktigt obehagligt, känns som att bebis får kämpa för att själv hitta en ny position i magen sen. Jag tror inte bebis har sjunkit ned så långt ned i bäckenet för jag känner sånt tryck upp mot revbenen fortfarande. När jag var hos bm förra veckan så sa hon att bebis ligger med huvudet nedåt men inte fixerat. Den sparkar upp på mina revben och ryggen ligger på min vänstra sida, ibland putar rumpan upp ovanför min navel. Det känns verkligen att det bara är några veckor kvar nu, bebis får gärna stanna inne 2 veckor till men första veckan i maj då får den gärna komma ut smile1.gif Försöker njuta av den sista tiden med magen. 

Går in i v37 på fredag och känner exakt samma sak. Så fort jag rör på mig blir magen hård, tung och lätt tryck nedåt. Mensvärk till och från. Fogarna är katastrof men det är dock ingen nyhet. Fixerad bebis sedan v32 och tror inte hon har sjunkit nåt mer. Ska till bm imorgon, får se vad hon säger då.
  • Bebben84
    akma82 skrev 2015-04-22 10:17:46 följande:

Är det bara jag som inte har nåra förvärkar eller sammandragningar... eller är jag väldigt dålig på att känna efter.

Har ju i för sig inte bf förrän 23maj.

Är ju i för sig glad att slippa så länge som möjligt :)

Jag har bf 21 maj och massa förvärkar och sammandragningar. Jag LOVAR att du skulle känna dom även om du inte kände efter ;). Var glad att du slipper dom. Man blir helt slut av dom kan jag säga :/
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-22 16:48:11 följande:
    Jag har också bf 21 maj och har förvärkar,haft det nu varje dag sen i lördags. Tror du att du kommer få tidigare eller tror du att du kommer ha värkar till slutet av maj? :)
    Med tanke på att lillan fixerade sig tidigt och jag haft förvärkar länge så tror alla i min omgivning att hon kommer tidigare. Men inte jag. Jag tror hon bara jävlas haha :D
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-22 18:55:09 följande:
    Aha okej..min bebis fixerade sig också tidigt, eller jag tror det i alla fall, veckan innan påsk fixerade den sig för mig. :) usch vad jobbigt att du haft förvärkar länge, men hoppas hon kommer tidigare då och inte bara jävlas ;) hehe
    Ja min fixerades typ också då, i v32. Vore ju underbart om hon ville komma tidigare men nä jag tror inte det. Har igångsättning 22 maj om hon inte kommer så slipper gå över i alla fall!
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-23 12:37:18 följande:
    Aa okej. Jaa, förstår det :) gud vad skönt att veta att senast den 22 maj så har ni henne ute :)

Jag va hos bm idag, bebis axlar är vid mina höfter nu så hela huvudet är fixerat, på min bm lät det som att bebis kunde komma vilken dag som helst nu egentligen. Jätte häftigt och spännande :)
    Wow! Häftigt besked :). Vad tror du själv då? Att hon kommer tidigare?

Ja superskönt att veta att jag inte går över! Hinnsvepning om ca 3 veckor :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-24 03:55:26 följande:

Vattenavgång kl 02.20!! Flera liter kändes det som.. Ligger med CTG övervakning på Danderyd nu.. Får se om vi får åka hem och vänta lite längre....

Woooow!! Häftigt!!
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-23 20:13:03 följande:

Hela mitt underliv känns som ett hemskt stort smärtsamt blåmärke!! Att vända sig i sängen på natten är hemskt för det gör så ont! Hoppas det är dags snart....har inga sammandragningar smile4.gif v37+3

Och så gick ditt vatten samba kväll! Du ser ;)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-24 10:34:55 följande:
    Update!

Vi hade sex.. Direkt startade sammandragningarna!

Vi fick åka hem och vänta på riktiga värkar. Men om inget händer så startas allt på lördag.... smile1.gif så spännande!
    Jösses så häftigt!!! Sjukt avis :)
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-24 18:45:38 följande:
    jag har haft lite förvärkar, varje dag lör-tis, sen har det varit lugnt, igår och idag har jag dock haft tryck nedåt och jag har även haft som mensvärk idag. Just nu känner jag av i ländryggen, det ömmar lixom och lite känningar som mensvärk. :) 
    Jag har haft sammandragningar varje dag men det har jag alltid. Men sedan 3-4 dagar tillbaka har jag haft mensvärk. Och idag har den varit väldigt starkt och gjort ont i ländryggen. När vi satt och åt middag fick jag extremt starka förvärkar. Grinade nästan. Tog 2 alvedon och ligger med vetekudde. Dom är kvar men i lugnare form. Vill INTE ha bebis i april!
Svar på tråden Bf Maj 2015