• Bebben84

Bf Maj 2015

8barnsmamman skrev 2015-04-14 10:49:09 följande:

Här ville inte bebis stanna längre :) så vi är inlagda på förlossningen & väntar på starkare värkar , ingen som vågar skicka hem mig då de tagit 20 min när de väl får fart!

Wow!! Lycka till!! :)
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2015-04-14 19:02:00 följande:

Vill bara uppdatera er alla om att jag inatt födde en liten son på 2850 g och 49 cm lång. Född i vecka 35 men jätteduktig att äta och alla värden ser finemang ut än så länge :) förlossningen tog 3 intensiva timmar. / lyckligast på jorden

Woooow!! Grattis!!!!
  • Bebben84
    litetmoln skrev 2015-04-14 19:04:32 följande:

Hur har ni tänkt bädda vagnen nu i maj? Filtar? Täcke? Overall?

Är det onödigt att köpa ett täcke till vagnen? Det blir väl inte använt under sommaren, eller? Och till hösten har man väl hellre åkpåse än täcke?

Hur tänker ni?

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Vi har en fleecefilt och en fleeceoverall till nu i maj. Åkpåse till hösten. Och en tunn filt till sommaren.
  • Bebben84
    litetmoln skrev 2015-04-14 23:09:10 följande:

Tack alla för svar angivet täcke. Verkar som att dom flesta tänker ha filt och det blirnog så för mig med. Men det var ju smart också att använda täcket att lägga bebisen på. Hm, kanske skulle sy ett eget litet lapptäcke jag med.

Det är 24 dagar kvar till BF för mig nu. Hur är det med er?

Jag börjar känna mig rätt klar med att vara gravid. Haft en tung graviditet. Foglossning från v8. Haft mycket sammandragningar sedan v20. Sista 5 veckorna har jag haft enormt mycket förvärvar, speciellt sista veckan. Tung som tusan att ta mig fram och rör jag mig mer än 10 meter blir magen stenhård och jag måste stanna och andas. Var inte alls såhär sist.

Nä april ut orkar jag, sen säger jag upp mig som gravid :)

36 (lååååånga) dagar kvar...
  • Bebben84
    Titt ut skrev 2015-04-15 11:13:04 följande:

Grattis Jordgubb90! smile1.gif Sköt att han och du mår bra.

Jag har faktiskt köpt en fleecoverall ifall det blir lite kyligt i maj. Kommer använda vindsyddet till vagnen i maj eller kallare dagar i sommar. Sen blir det tunn filt också om det behövs i sommar. Jag har ett vagnstäcke men kommer inte använda det tillvagnen utan till att lägga bebis på inomhus eller ute.

Jag har 32 dagar kvar och tycker tiden går alldeles för fort, men det är antagligen för att jag redan har två barn här hemma. Hinner knappt tänka på bebis imagen   smile1.gif Men det är klart att jag längtar efter bebis, det gör mina barn också. Men jag känner att jag behöver de här 32 dagarna till att komma in i rätt tänk inför förlossningen. Vill vara mentalt förberedd, så håller på att finna mig själv och bebis i allt smile1.gif

Jag har ond foglossning sedan vecka 9 som har blivit värre senaste veckan, nu är det mer koncentrerar vid blygdbenet, brännande känsla. Kan ibland inte stödja på ena benet. Plus riktigt onda förvärkar som kom igår kväll men sedan försvann. Så något håller på att hända där nere i magen. smile1.gif

Har också mycket förvärkar som kommer och går men tror inte att det händer nåt där nere :( utan bara att kroppen övar sig. Klockade dom till varannan minut här om dagen. Men hoppas självklart innerligt att dom bidrar till att öppna mig en centimer eller två. Vore liksom värt all smärta då och inte bara onödiga pinvärkar.
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-15 18:57:32 följande:
    Bebbeb84, har samma som du nu. Förvärkar? Har inte tidigare haft det. Känner att jag kanske orsakat dom själv då jag imorse testade både hallonbladsté och sex.. Har knappt tagit mig upp ur sängen och att laga mat för en timma sedan var världens pina! Måste andas igenom förvärken/sammandragningen och det känns underbart när man känner att den är påväg bort. Undrar hur länge jag kan få dras med detta? Vågar man testa hallonbladen imorgon också :P Det känns som kraftig mensvärk i nedre delen av magen och i höjd med svanskotan. Dock inget tryck nedåt.

phpPRXg6R45031.jpg
    Japp förvärkar. Mitt började också med sex. Hade så i 8 timmar. Tog 2 alvedon men dom hjälpte inte. Endast sömn hjälpte. Fick också andas igenom mina. Men sedan dess har det varit relativt lugnt i magen. Är väl såhär på slutet nu :/
  • Bebben84
    litetmoln skrev 2015-04-16 20:56:47 följande:
    Fy 12 mil. Tror jag har 7,5 mil till BB och mina förlossningar har gått superfort. Blev födsel i ambulans en gång då vi inte hann in. Och sambon jobbar en timma bort så jag är nervös jag också att inte hinna fram i tid denna gången heller.
    Oj vad långt ni har till bb :O. 17 km har vi. Känns precis lagom. Kör vi lite olagligt kan vi vara där på ca 10-12 min.
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-17 09:40:02 följande:

Kör vi rally tar vi oss till Danderyd på 15 min!

Ska också föda på Danderyd :)
  • Bebben84
    8barnsmamman skrev 2015-04-19 23:20:57 följande:

Äntligen kom lilltösen 3780gr 51 cm snabbt & lätt allt gick på 1 timme, tur vi redan va på plats .

php94YRkv57081.jpg

Stort grattis!!!
Svar på tråden Bf Maj 2015