• Bebben84

Bf Maj 2015

Anonym (V 8) skrev 2014-11-06 09:23:08 följande:
    Nej jag har skrivit med dig tidigare, Det var jag som var hos BM imorgon och sa att jag var orolig just för att jag mår så bra och inte känner mig gravid osv. Då hon sa att så länge jag inte blöder är det ingen fara. O så var det över på 10 minuter. Inget Vul, inget lyssna på hjärtljud osv. Två korta besök bara! Sen nästa stopp blir RUL 18 dec.. Långt dit.. Så jag hoppas allt är OK och att jag bara haft tur med mitt mående.
    Jag vill gärna veta kön :) Men inte min sambo... Men jag ska nog övertala han ;) ha ha ... Jag har två döttrar sedan tidigare, och han har en av varje ... Jag vill gärna ha en till tjej, men de spelar ju ingen roll! Men jag hoppas det går att se! O även att min sambo accepterar att vi får veta om det syns.

Jag är så hemlig av mig, Vi ska på Julbord 12 dec med jobbet, känns som jag måste berätta innan.. Men de är ju så jobbigt moment tycker jag! Jag har två stora barn och ingen i vääärlden tror nog att jag skulle skaffa fler barn .. ;) he he

Ja men gud förlåt :( jag som rör ihop lite i kand bara. Tycker ändå att det är trist att din bm inte lyssnar på dig. Min bm tyckte nog säkert att jag var larvig och jobbig som var så rädd, men hon lyssnade på mig ändå och gav mig ett ul. Och det hjälpte mig otroligt mycket! Är betydligt lugnare nu. Även om kub känns läskigt.
  • Bebben84
    Zorro skrev 2014-11-06 09:54:45 följande:

Hej allihop. Jag har nog inte skrivit i denna tråden tidigare. Har skrivit lite i en annan tråd för Maj 2015, men i den händer inte så mycket så jag tänker att jag hoppar in här istället! Verkar vara lite mer fart här. =)

Är idag i vecka 14 (13+3) och har BF 10 maj. Är 30 år, bor i Värmland.
    Fick se vår lilla parvel på KUB i fredags. Allt såg bra ut! (Skönt!)

Har en son sen innan som är född mars 2012 så det kommer bli lite drygt 3 år mellan barnen. Känns lagom. Tror för övrigt att det är en till son i magen. Längtar till RUL då vi får veta!

Är det nån mer än jag som varit på KUB nyligen?

Välkommen :)
  • Bebben84
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-06 09:55:05 följande:
    Jag fick ett sms av min mamma när jag hade berättat för henne.. Hon har reagerat dåligt alla 3 gånger jag varit gravid o blviit typ chockad...

Hon skrev "Ja ha.. Slå mig hårt i ansiktig så jag känner att jag lever"  Ingen glad gubbe inget grattis ingenting.
    Men hon älskar mig, och även sina två barnbarn, men hon blir alltid lika negativ / chockad när jag är gravid o det tar hårt på mig.. Fällt många tårar pga henne
    Men fy vilken elak reaktion :(
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-11-06 18:17:18 följande:
    Siken liten sötnos! :) jag är bombsäker på att jag väntar en kille men sambon tror tjej.. ;)
    Här tror vi också olika :). Jag tror tjej och sambon kille :)
  • Bebben84
    fantasifull skrev 2014-11-06 18:29:12 följande:

Va roligt att vi tror olika i flera familjer, :) ska ni kolla?

Grabben på snart 5, tror tjej för han tyckte det såg ut som att den hade hår, hihi! ;)

Vi ska kolla också :)
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-07 10:23:24 följande:

Har ni fått lyssna på bebisens hjärta på inskrivning hos BM? Jag vill så gärna lyssna på vårt lilla mirakel!

Jag fick lyssna när jag lämnade blodprov inför kub :)
  • Bebben84
    Yonndax skrev 2014-11-07 15:00:16 följande:

Är gravid i v 10+6 och har problem med magen. Den känns väldigt uppblåst och gör ont. Har ont långt ner i magen och det går bak i ryggen. Inte som växtvärk eller sammandragningar. Är väldigt tryck öm och magen börjar bukta ut under brösten. Böjer jag mig ner för att ta på skorna upplever jag ett stort obehag och mår illa. Allt känns som att det stramar åt över magen, t.o.m vanliga trosor, eller lösa mjukisbyxor. Kände mig förstoppad i början på vecka och tog lite medicin för det och det hjälpte. Har inte haft problem med nr 2 efter det.Har sedan dess druckit mycket, ätit fiberrikt, undvikit mat som gör magen trög och uppblåst.Blir mätt väldigt fort och blir sen hungrig igen efter nån timme.Får knappt i mig en macka till frukost tex. Känner ett väldigt sug högt upp i magen precis under revbenen. Har försökt få tag på mvc i 2 dagar utan framgång. Nu har de gått hem för helgen och jag är hänvisad till akuten eller gyn. Känner inte riktigt att jag hör hämma där. Så dåligt mår jag inte. Känner mig bara orolig för att det kanske är nått värre (vad vet jag dock inte) men vill inte ta upp tid på akuten för lite magproblem. Är inte orolig för graviditet i sig då jag känt lite fladder i magen och jag blöder inte. 

Nån som har nått råd eller förslag.

Jag har typ likadant. Kan bara äta lite i taget och får ont högt upp. Men det lägger dig alltid. Tror det har och göra med all ommöblering som sker därinne bara :).
  • Bebben84
    Zorro skrev 2014-11-07 14:38:01 följande:

Får ni ta blodprov hos er barnmorska? Jag önskar att man fick det här. Istället måste man gå till vårdcentralen till lab och göra det. Drygt när MVC och VC inte ligger på samma ställe. =(

Jag fick ta hos min bm. Men jag går provat och märket stor skillnad på hur mycket bättre det är (tyvärr)
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-08 09:09:21 följande:

V15 idag :D Inte långt kvar till RUL nu... Så neeeervös redan nu. Vad ser ni för fördelar och nackdelar med att ta reda på könet? :)

Jag kan bara tala för mig själv men jag ser bara positivt med att veta könet. Dels så tycker jag att syskon/ pappa men även jag knyter ÄNNU mera an till magen när man vet "vem" som bor i magen. Plötsligt kanske den kalkas för det namnet som bebisen ska heta. Vi köper 90% könsneutralt MEN vissa saker vill man ju köpa utefter könet :). Sen är jag lite väl nyfiken för att kunna hålla mig från att veta :D. Många säger att dom vill ha överraskning på förlossningen men det tycker jag att det blir ändå. Man får ju då se hur sin bebis ser ut tex, hur stor den är, vem den är lik osv.
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-08 19:19:15 följande:
    Jo så kan det ju bli :) Men det är väl ganska stor chans att de har rätt har jag fått för mig :)
    Ja är dom osäkra säger dom till :). Oftast zoomar dom in så man tydligt tex ser pillen :D. Könet spelar NOLL roll för oss men vi tycker det är kul att veta :).
Svar på tråden Bf Maj 2015