• Bebben84

Bf Maj 2015

Zorro skrev 2014-12-18 08:29:02 följande:

Men det finns en nackdel. Förutom att magen är fin så känner jag mig sååååå ful. Kände samma sak under förra graviditeten också. Min hy är katastrofal, håret är glanslöst, inga kläder sitter som dom ska och jag orkar aldrig sminka mig längre. Och dessutom har jag fruktansvärt stressigt på mitt jobb just nu. Får flera gånger i veckan höra: "Hur mår du egentligen".

Vad ska man göra för att känna sig lite finare egentligen? Jag känner inte alls att jag har den där "utstrålningen" som man ska ha när man är gravid. =(

Känner igen mig i det där! Var ganska nere ett tag pga det. Men jag åkte och köpte nya fina kläder som jag kände mig fin i (och bekväma!) och gick till frissan och slingade och klippte håret. Gjorde faktiskt susen för mitt "glow" :). Min hy är också katastrof nu men jag har accepterat det. Smink tar jag bara på det allra nödvändigaste som mascara och lite rouge typ. Jag brukar annars älska att sminka mig. På helgerna sminkar jag mig oftast inte om vi inte ska iväg förstås. Men en liten renovering är toppen :). Efter jul ska jag satsa på lite behandlingar tänkte jag :).
  • Bebben84
    Pyssilullan skrev 2014-12-18 11:14:06 följande:

Dagen med stort D är Här för mig! om 3.5 timmar befinner jag mig på RUL :)
    Det ska bli så mysigt och spännande.
    Har dock en molande stickande värk i magen idag på vänster sida jag ej känt förr..
    Blir ju lite orolig men jag hoppas att allt ska kännas SÅ Bra ikväll iaf :)
    Min mage syns fortfarande inte (vecka 20 idag) o det är tredje barnet - så lite fundersam blir man ju om varför :)

Men HYN ja - HUA! Jag ser och känner mig hemsk.. Finnar ploppar upp här o där o på bröstet, räda prickar o torrt tråkigt hår som ser skitigt ut. :/ Tråkigt att de ska behöva vara så!

Åååh!! Stort lycka till :). Min tur imorgon bitti :)
  • Bebben84
    Pyssilullan skrev 2014-12-18 16:38:26 följande:

Hej på Er!

Åh nu är det över och vi är hemma igen, Jag blev framflyttad REJÄLT och är inte så långt gången som jag tror. Därav magen inte syns kanske och att jag inte känner puffar.
    Mitt BF är nu 1 Juni, (Hoppas jag får stanna i gruppen ändå) :)
    Så jag ska tillbaka på ett tillväxtultraljud om två veckor, i och med att bebisen var så liten, så vill dom kolla igen i och med att jag flyttades 3 veckor bakåt.. Så allt stämmer! För det stämmer absolut inte då man räknar från sista mensens första dag!

Oj! Men kul att få göra ul snart igen :)
  • Bebben84

Jag börjar bli riktigt nervös nu inför vårt RUL imorgon :/. Det här pyret är så fruktansvärt önskat (som alla andra barn :) ) och jag blir så rädd att något ska vara fel. Har inte varit nervös alla fram tills nu....har ju gjort kub men nu kollar dom alla stora sakerna :S

• Bebben84
    Jenny 314 skrev 2014-12-18 22:17:27 följande:

Idag var vi på rul. jag va så nervös att jag spydde, hade ont i magen och hjärtat gode gud vad de slog hårt och fort. De lugnande sig när jag såg sötnosen på bilden.

Allt såg bra ut. Och vi väntar en flicka. :)

Ska tillbaka på tillväxt ul i v 28

Oj! Du måste ha varit supernervös :(. Jag är nervös men tror det kommer eskalera imorgon bitti. Skönt att vi har tid kl 08 så man slipper gå med knut i magen hela dagen :S

Men skönt att allt gick bra :). Jag tror också att jag har en liten tös i magen :). Hoppas hoppas vi får svar imorgon.
  • Bebben84
    Pyssilullan skrev 2014-12-19 08:49:54 följande:
    Lycka till idag :)
    Jag längtar redan till Ul nr 2 för mig den 9e. januar!

Är nu i vecka 17
    Tack söta du :)

Jag var så sjukt nervös innan att jag nästan spydde. Men allt såg jättebra ut och bf stämde. Och vi väntar precis som jag trott en liten flicka <3
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-12-19 09:38:19 följande:
    Wehoo grattis !! Bra start på helgen:D
    Tack :). Ja men verkligen :)
  • Bebben84
    Jenny 314 skrev 2014-12-19 09:53:31 följande:
    Grattis och va härligt att höra.
    Ja vi hade kl 9 igår men vaknade så tidigt och mådde så dålig så jag spydde och hjärtat slutade slå först när jag såg de lilla livet.
    Grattis till lilla flickan :)
    Tack :).

Ja du vad nervositeten vad jobbig innan. Men den släppte så fort man fick se den lilla sparka där inne <3
  • Bebben84
    livetiettnotskal skrev 2014-12-19 11:12:21 följande:

Var på vårat andra RUL igår och allt såg bra ut. Har BF 11:e maj nu och vi väntar en flicka till :)

Grattis :)
  • Bebben84

Vi har köpt säng, skötbord, vagn, Isofix babyskydd, babygym, byrå, babymonitor, kläder, inredning till rummet och en herrans massa mer. Även en ny systemkamera. Så vi är nästa klara :D. Grejen är den att jag fick höra i v12 att jag skulle bli av med jobbet pga omorganisation så efter kub köpte vi allt medans jag hade jobb så vi kunde slippa tänka på det sen. Men nu erbjöd dom mig en annan tjänst så jag har ju jobbet kvar :). Men men, nu har vi snart allt i alla fall :). Känns skönt att ändå ha det mesta :). Min foglossning är ju katastrof så kommer ändå inte orka gå i affärer till våren.

Svar på tråden Bf Maj 2015