• Bebben84

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2015-01-06 10:23:42 följande:

Varför ska folk lägga sig i vad bebis ska heta?? Vi har sen första början sagt att namndiskussionen ska vara vår och ingen annans.. (Förutom när jag självklart skriver om namn här ;)

Ändå frågar folk vad vi har för förslag, trots att de vet att det är hemligt.. Och nä, jag vill inte ha en Algot, Alfred, elwin eller en fred!!

Vi sa också att det är VÅRT beslut. Främst gällande efternamnet. Vi tog mitt för det är det min dotter heter och det som min sambo ska ta när vi gifter oss. Vi visste att hans föräldrar skulle bli lite griniga. Men vi förklarade för dom att det är VÅRT beslut och vårt beslut endast. Så efter det blev det ganska snabbt tyst :). Orkar inte behöva försvara vårt beslut. Fick försvara nog varför vi kollade kön. Då höll jag på att explodera. Men det la sig tillslut också. Annars är dom världens bästa svärföräldrar :). Men man har nog mycket åsikter av första barnbarnet.
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2015-01-06 12:20:39 följande:
    Åh, vet precis hur du menar.. Tyvärr är det inte bara svärföräldrarna (som oxå är världens bästa) utan typ alla!!! :(
    Vad trist :/
  • Bebben84
    currelina skrev 2015-01-06 13:57:00 följande:

Hej,

Hittade hit till denna grupp nu :)

Har BF 21 maj och fick reda på igår att vi väntar en liten pojke! Jag är 27 år och det är vårt första barn och bor i Stockholm.

Ska bli spännande att få följa alla!

Välkommen! Vi har bf samma dag :)
  • Bebben84
    Oväsen skrev 2015-01-06 15:48:48 följande:

Skriver inte så ofta här inne men ser att ni pratar namn. Vi har redan bestämt namn åt bebisen i magen och många gillar det inte men jag kan inte bry mig mindre. Vårt barn, vi bestämmer!

Precis som det ska vara :) helt rätt!
  • Bebben84

Måste fråga. Är det fler än jag som känner mig ständigt irriterad på min sambo utan anledning? Har aldrig varit det innan och han ger mig egentliga inga skäl till det heller. Han är jordens bästa och helt fantastisk. Gör allt för mig och graviditeten. Finns verkligen inget att klaga på. Ändå är jag ständigt irriterad. Och det gör mig så ledsen för det är så orättvist mot honom :(

• Bebben84
    currelina skrev 2015-01-06 21:24:21 följande:
    Isabella93 skrev 2015-01-06 16:27:06 följande:Nu är vi tre stycken är med BF den 21 maj, vad kul och välkommen currelina :) 

Nej men så roligt! Och tack så mycket! :)

Vart i Sverige bor ni någonstans och är det ert första barn eller har ni några sen tidigare? :)

Bor i Sthlm :).

Är mitt andra. Har en dotter på 9 år med annan pappa. Så det känns lite som att börja om :)
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-01-06 20:29:00 följande:
    Jag har ju ingen sambo att vara grinig på, men jag märker att jag är mer lättirriterad på jobbet. Som tur är så är det oftast kollegor i andra länder, så man hinner andas några ggr innan man skriver svar tillbaka över mailen. Men jag har en på samma avdelning, som gör att jag måste bita mig i kinden flera ggr per dag för att kunna agera proffessionellt (vilket f ö inte är hennes starka sida).
    Ok "skönt" att höra att det antagligen är hormoner som spökar då. För jag känner inte igen mig riktigt :(.
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-06 22:17:25 följande:
    Bor i Kumla, andra barnet (har en dotter på 10 år som nyligen börjat träffa sin biologiska pappa) och det är som att börja om för mig med. Allt känns väldigt annorlunda och för min del mycket roligare denna gång då jag får dela det med någon och dottern som tjatat hela uppväxten om ett syskon är lycklig :)
    Samma här! Dottern har också tjatat och tjatat efter syskon så hon är så fruktansvärt lycklig över lillasyster som är på väg :).

Tycker också det är mycket roligare denna gång! Min sambo är så engagerad och längtar precis lika mycket som jag. Det är nytt för mig :)
  • Bebben84
    Hallondricka skrev 2015-01-07 21:05:50 följande:

Åh jag vill med veta kön! Blir tokig av nyfikenhet! Ska på UL den 26 Jan igen, för att kolla bra flöde etc i navelsträngen mm. Lär väl inte få veta nåt så Heller då gubben som gör det knappt säger hej ens en gång :/

Trist att ni inte får veta :/. Men kan ni inte boka ett köns-ul?
  • Bebben84
    Hallondricka skrev 2015-01-07 22:02:00 följande:
    Här där jag bor i Blekinge finns ingen privat ultraljudsklinik utan närmsta är Malmö :/ Hade det vart lite närmre hade vi nog åkt.
    Trist :/
Svar på tråden Bf Maj 2015