• Bebben84

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2015-01-03 17:39:44 följande:
    *29 december
    Vad trist :/. Min bm är nog raka motsatsen. Jag hade bytt om jag vore dig. Jag bytte med dottern när jag var i v18 minns jag. Bästa beslutet jag kunde ta!
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2015-01-04 10:05:19 följande:
    Min lille är rätt lugn av sig.. Brukar röra lite på sig vid 22.00 och under dagarna om jag sitter still.. Annars känner jag den nån enstaka gång bara.. Tycker det är rätt skönt med tanke på att min yngsta körde karate i magen mest hela tiden.. Det slutade med att jag blev så trött och förbannad så jag "ruskade" om magen för att få honom att sluta... :P
    Haha! Jag ruskar om magen ibland :D
  • Bebben84
    Titt ut skrev 2015-01-04 17:20:40 följande:

Mitt första barn sparkade jättemycket i magen, full fart hela dagen. Andra barnet var cool lugn och låg mest och tog det lungt. Nu med tredje så är sparkarna och rörelserna någonstans mitt emellan smile1.gif Det sägs ju att så som barnet är i magen brukar den bli utanför magen och det stämmer med båda mina barn smile1.gif

Jag kommer gå hem 2 månader innan bf havandeskapspenning (gravidpenning som det heter nu) pga mitt tunga jobb (hantverkaryrke) Vilket jag även gjorde med mina 2 andra barn. Men vi får se hur länge det går, har ju foglossning och har börjat få onda sammandragningar vid ansträngning. Blev sjukskriven runt vecka 18-20 med mina andra barn och jag är i vecka 21 nu, så lite rekord för mig nu smile1.gif

Ja jag har hört det också och det stämmer på min dotter. Lugn i magen, lugn utanför magen. Vänner son haft vilda bebisar i magen har fått vildingar sen också :) så är helt inställd på att jag kommer föda en liten virvelvind :)
  • Bebben84
    Pillow skrev 2015-01-04 21:21:58 följande:

Jag är i v 22, jag älskar att sova på magen o undrar om nån vet om man får det egentligen? Sover ni på magen?

Önskar jag kunde men helt omöjligt :/
  • Bebben84

Någon som börjat med stödstrumpor? Tänkte nog köpa mig ett par. Har inte blivit svullen än men lika bra att köpa innan svullnaden kommer. Bra mot åderbråck också :)

• Bebben84
    pco skrev 2015-01-05 09:28:13 följande:

Jag som ska ha barn för första gången har kollat runt vad folk vart nöjda med o vad de inte varit nöjda med och kommit fram tror vi till att skaffa oss en Emmaljunga vagn edge duo. Dels för att den har lång sufflett och det är inbyggd myggnät och även solskydd, den är stabil och det ingår sittdel och många säger att den är stabil och sen är den fin oxå :) elr så funderar vi på Emmaljunga black någonting heter den och den har allt som 2014 men skillnaden är att när hon är 4-5 mån o nyfiken o vill se lite men ändå för liten för sittdel så kan man höja liggdelen upp ett snäpp men vi får väl se.

När ska ni köpa vagn?

Jag måste bara få fråga en sak, ursäkta om det blir lite äckligt. Sen jag blev gravid har jag fram till för två dagar sedan varit jätte hård i magen och nu plötligt raka motsatsen, jätte lös o magen bara vänder sig o jag måste springa på engång. Är det nåt som kan bli runt denna veckan i grav? Elr kan det vara järntabletterna som spökar?

Vi har köpt en vagn redan :). Beställde från Holland. Blev en joolz Earth edition i färgen elephant grey. Både ligg och sitter. Köpte även alla tillbehör på en gång. Skötväska, myggnät, solskydd och åkpåse.
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-05 12:23:49 följande:
    Vi väntar preliminärt en Naemi :) mellannamnen är dock inte klara än (sen får man ju se när hon föds, förra dottern skulle heta Sabina men när hon föddes var det en Tindra så bara att byta :P)
    Fint :) jag har en Naomi hemma :)
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-01-05 13:08:33 följande:

Hej, såg denna tråd nu. 
    Jag är 22 år, bor i Avesta och har bf 21 maj :) 
    Kul med denna tråd och kan bolla om allt möjligt. 

Välkommen! Vi har bf samma dag :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-01-05 19:02:50 följande:

Om man har ett stillasittande kontorsjobb så är det väl föräldrapenning man måste ta ut för att vila innan förlossning? Så segt att behöva ta föräldradagar innan bebis är född smile4.gif Men att jobba in i det sista när magen redan är stor som en boll och ryggen värker känns ju inte heller så kul..

Eller bli sjukskriven. Det kommer jag bli.
Svar på tråden Bf Maj 2015