• Bebben84

Bf Maj 2015

kanien skrev 2015-01-15 19:37:06 följande:

Jag hade gått upp 5kg förresten smile1.gif

Jag har gått upp 7,5 :O
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-01-15 19:26:36 följande:

Jag fick ju redan för flera månader sedan order om att ta två järntabletter per dag resten av graviditeten. Jag tar dock 1 per vecka typ.. Spelar det någon roll om jag inte tar dom? Känner mig inte speciellt trött och har ingen huvudvärk

Kroppen behöver ju järn så är nog bra om du tar dom :). Kan ju också bli så att du hastigt blir dålig. Jag hade inte vågat chansa. Jag tar 2 järntabletter om dagen och två aco gravid. Bebisen behöver det också :)
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-16 19:16:43 följande:

Ja det är minnen för livet :P man får bara försöka vända allt som händer till det bästa, det suger och man börjar undra om det aldrig ska vara nog, ofattbart att det kan fortsätta hända nya saker hela tiden, men... Finns fortfarande alltid någon som har det värre. Man måste bara lyckas hitta något positivt i allt som händer :)

Behandlar ingenting under graviditeten, de tog ju för givet att det skulle bli missfall igen men tji fick de, så allt blir uppskjutet till efter förlossningen, försökte dock få mer info om vad som ska hända sen vid senaste besöket men de ville ta det i v 30 istället så bara att vänta... Känns fortfarande overkligt allting, går mest som i en dimma nu när jag väntar, men är så lycklig att jag bär på en sån fighter :)

Vet hur det är :/. Fick samma besked i början på 2014 efter en rutinkontroll. Min värld rasade samman. Fick göra en så kallad konisering, en operation där man tar bort den sjuka delen av livmoderhalsen. Så min tapp är kortare nu. Vilket KAN påverka graviditeten på slutet så jag kommer få gå på extra kontroll av den. Kommer även resten av mitt liv behöva lämna cellprov några ggr per år. Och kommer skiten tillbaka måste jag dessvärre operera bort ALLT. Men jag hoppas att vi hinner skaffa våra två barn innan dess så man kan hantera det lättare.

Min väninna som gick igenom samma sak för ett par år sedan fick just tillbaka sin och står just nu i det valet :(. Vi är ju bara 30 år och vill kunna vara fertila i några år till :(. Men självklart frisk.
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-16 20:25:39 följande:
    Känns helt absurt att man ska behöva genomgå sånt här som så unga, det kunde väl kommit lite senare, ni är 30 och jag är 28 år :/

Men det ska bli bra, hoppas innerligt vi båda hinner få något barn till innan det isf blir aktuellt! :)
    Ja det känns så jäkla orättvist. Men vi håller hoppet uppe och hoppas det bästa för oss alla i riskzonen <3
  • Bebben84
    Sabine skrev 2015-01-16 22:44:07 följande:
    Det blev en Emmaljunga double viking 2014 års modell. Beginners hade erbjudande så fick vagnen med en sittdel och en liggdel, Vitt chassi och gråa delar för 5999:-

Min son kommer vara 18 månader nu när den nya lilla bebisen kommer så känns skönt att ha en syskonvagn men har även kvar vagnen som vi hade till honom när han var nyfödd. Skönt att slippa gå med syskonvagnen om han inte är med.

Har sett att det vart prat om vikt här i gruppen jag kollar aldrig min vikt själv utan väger mig enbart när jag är hos bm. När jag gick med min son gick jag upp 5 kg totalt och allt försvann samma dag ;)

Men denna gången är min craving polkagrisar förra gången var det vindruvor får se hur mycket jag går upp denna gången!! Haha
    Oj 5 kg totalt var inte mycket :O

Jag väger mig inte heller hemma. Tycker knappt att jag ska göra det hos bm heller så länge jag ser frisk ut, vilket jag gör. Tränar på gym 3 ggr i veckan och äter bra mat. Självklart blir det lite snacks ibland. Men vill inte fokusera på vikten så länge jag ser ut att gå upp normalt. Lätt att man fokuserar på siffrorna och mår dåligt :/
  • Bebben84

Bara jag som tycker att magen inte växer lika mycket just nu? Är glad över det då det gick så snabbt i början. Blev lite rädd :O. Nu känns den alldeles lagom :)

• Bebben84
    MorCaa skrev 2015-01-18 00:48:41 följande:
    Det är sjukt va våra magar är lika... ;)
    Ja det är dom :D
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-01-18 09:02:28 följande:
    V.14 är denna bild tagen i, så du ser ju själv..tycker nästan magen är mindre nu i v.21, haha.. phpGfA3Au22233.jpg
    Ja den var inte mycket större nu :) men superfin! Jag tycker det är skönt med en period nu när magen inte växer i raketfart :)
  • Bebben84
    mybaby7 skrev 2015-01-19 09:09:03 följande:

Hej alla :) usch va ischas :(( jätte jobbigt! Men ska ej klaga! :) är i veckan 22 och undrar hur ni andra upplever barnet ? Rörelser? Sparkar osv? Jag kände av honom tidigt ( som små fisk snärtar och pirr haha) men nu mera sparkar och kickar liksom. Hehe! Men inet så ofta ändå, men på kvällen/ morgonen och i bland på dagen! Och i bland mkt mindre. Vet ej vad som är normalt? Hur upplever ni ?:) kramar

Jag är i vecka 23 och känner väldigt tydliga sparkar trots moderkakan i framvägg. Känner morgon, mitt på dagen några ggr och sen är det fest i magen på kvällen :). Du känner flera ggr om dagen så du kan vara lugn :). Sen har bebisen vissa lugna dagar också. Men från v25 ska man känna varje dag annars ska man ringa till förlossningen.
  • Bebben84

En av mina bästa vänner är på bb nu. Jag är såååå avundsjuk!! Vill att tiden ska gå snabbt! Sjukt taggad på att föda barn :)

Svar på tråden Bf Maj 2015