• Bebben84

Bf Maj 2015

Ciconiidae skrev 2015-02-10 19:58:17 följande:
    Men växtvärken har ju med livmodern att göra, jag tror inte du behöver oroa dig. Jag har knappt haft ngn växtvärk alls, men jag har haft frultansvärda pms smärtor innan och ligger och gråter på golvet vissa månader. Så jag undrar om min livmoder är lite "härdad".
    Vet men tänkte om den måste växa pga stor bebis :O. Jag hade ingen växvärk alls med dotter nr 1. Och det verkar vara ovanligt att ha det i v26 efter att ha hört mig runt hos vänner som varit gravida. Ingen hade haft det. Ska till bm på torsdag. Får se vad hon säger.
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-02-10 22:41:37 följande:
    Det är inte sammandragningar? Hoppas bm kan ge dig ett bra svar, tror inte att du behöver oroa dig. :)
    Nä dom har jag också mycket av. Så pass att jag fick åka och kolla tappen.
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-02-10 22:58:09 följande:
    Ajdå, du har inte haft mkt tur med din graviditet. Skönt att veta att ngt riktigt, riktigt underbart väntar en på slutet. :)
    Jag som tycker att jag haft sån tur haha! Jo men lite oflyt har jag väl haft i denna graviditet men what to do liksom? :D
  • Bebben84
    Serah skrev 2015-02-11 14:47:49 följande:
    Hade det en natt tror jag. Men har knappt känt nån växtvärk innan. Förutom i början av graviditeten då.

Det är väl ändå ganska individuellt. Du kanske har växtvärk men det betyder ju inte at du har en monsterbebis i magen ^^ kanske bara är lite träning inför det som komma skall?

Ang rörelserna som jag var orolig över så levde han rullan igår på lvällen. :) likadant nu också, i skrivande stund, så är det full fart på magen. Eller ja, bebisen ;)

Sa till bm idag att jag känner mig väldigt trött på senaste tiden, men då sa hon att järnvärdet kollar vi nästa gång, vi har ju en så bra planering vi ska följa. Eeh, sa jag då. Jag har problem med tröttheten nu! Så jag sa att jag ville kolla. Och jo, visst var den låg, 101 var det på. Fick lyssna på litens hjärta också. Men även om jag har en enorm mage redan nu så låg jag ändå lite under på sf kurvan. Trodde jag skulle vara på övre :p

Trivs ni med er bm? Jag kan känna ibland att jag inte gör det men jag orkar inte byta
    Nä jag hoppas att det inte betyder stor bebis :). Skönt att bebisen rör sig för fullt igen :).

Din bm låter extremt nonchalant! Om du som väldigt gravid säger att du är jättetrött ska hon verkligen kolla järnvärdet!! Arg jag blir!! Är ju vanlig rutinkoll att göra det!

Min bm är en ängel! Med min första graviditet bytte jag halvvägs eftersom jag inte var nöjd och det var ett väldigt bra beslut.
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-02-11 17:06:33 följande:

Var till bm idag! Har ett sf-mått på hela 27cm i vecka 25 (24+2), tydligen så bär jag lillsnuttan väldigt högt upp, knappt så bm kände nå bebis under naveln utan hon ligger över naveln och min livmoder går nästan kant i kant med mina revben (där av min tunga andning), hade ett blodtryck på 110/75, ett järnvärde på 108 och ett blodsocker på 4,4 så jag fick lite skäll att jag inte skött mina järntabletter och att jag iprincip bara äter 1ggn om dagen (där av lågt blodsocker). jag hade även gått upp ca 8kg redan! Är just nu sjukskriven till sista mars pga kraftig foglossning!

Jag ska kolla mitt sf-mått imorgon. Tror den kommer ligga på runt 27 på mig med. Vägde mig idag hemma och jag har gått upp 10 kilo :O. Men tycker det mesta satt sig på magen och brösten :)
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-02-11 17:49:56 följande:
    Jag vägde mig samma dag jag plussade hemma och från det har jag gått upp 11kg, men utifrån bms vägningar så har jag gått upp 8kg så jag går efter det smile5.gif hoppas inte stort sf-mått tyder på stor bebis, men jag tror inte det.. Vi har alla varit väldigt små i min familj..jag var tyngst av mina 4syskon och jag vägde 2650g och sambon vägde 3300g, dessutom är jag bara 157cm kort så hoppas jag inte ska trycka ut en 4-5kg bebis :-P
    Jag vägde mig inte innan bm men gissar på att jag gick upp några kilo innan. Men kör samma taktik som du och räknar endast med dom kilon från vägningen på inskrivningen :D. Min kompis som födde för 3 veckor sedan gick upp nästan 20 kilo. Men hon har redan tappat 15 av dom :O. Hoppas jag har samma tur!

Nä hoppas inte heller på att stort sf-mått betyder stor bebis. Lite min mardröm. Har bett om ett ul i v37 för att kolla hur stor hon är.
  • Bebben84
    Blicka skrev 2015-02-11 20:18:35 följande:

Ska till bm imorgon. Får se hur det ärenden mina värden, mått o vikt. Är rätt nöjd med min bm, men ska träffa en annan imorgon som också är bra.

Jag ska också få träffa en annan imorgon eftersom min underbara bm är sjukskriven :(
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-02-12 06:14:53 följande:
    Kan man be om det? Nått du får bekosta själv eller? Ska också be om det isåfall.. Min mardröm är också en stor bebis då jag själv är rätt så liten (158cm 56kg innan graviditet).
    Jag vad om det eftersom jag är rädd för att göda ett stort barn. Jag vågar inte säga hur det är i resten av landet men jag bekostar det inte.
  • Bebben84

Så. Besök hos bm klart! Sf-mått 25 (strax över medel) och järnvärde 123 så klart godkänt. Dock anmärkte hon lite på det jag kallat växvärk senaste tiden. Tydligen har man inte det i v26. Så är antagligen någon form av förvärkar. Ska träffa läkare nästa vecka som ska undersöka saken närmare.

• Bebben84
    Titt ut skrev 2015-02-12 09:30:50 följande:
    Jag var och mätte sf-måttet i måndags och mitt låg också på 25 mitt i kurvan sa hon till mig. Det ska helst ligga mellan 24-26 cm. Jag hade gått upp 7 kg sen inskrivning. 
    Hoppas växvärken eller förvärkarna försvinner och kommer tillbaka senare istället. Du får uppdatera oss när du varit hos läkaren.
    Tack :) I will!
Svar på tråden Bf Maj 2015