• Bebben84

Bf Maj 2015

EmmaK1 skrev 2014-11-19 17:42:59 följande:

Hej allihopa!!

Jag är gärna med i denna tråden också om jag får:)

Jag är gravid i v 15 och beräknad till den 17 maj bor i Borås.

Ska på ultraljud imorgon då jag i måndags och idag har haft små blödningar som jag blir väldigt stressad av. Har inte blött nått i graviditeten innan så blir ju så klart rädd att nått ska va fel:(

Har tyckt att jag känt bebisen ett litet tag nu så vi får hoppas att det jag känt stämmer annars blir det en tung dag imorgon.

Kul att se dig igen Emmak1!

Lär inte kul med blödningen :(. Har ni varit på kub?
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-11-19 21:17:38 följande:

Jaha.. Då kör vi veckans magbild.. ;)

phpI447oQ74662.jpg

Vi har typ identiska magar :D. Fiiiiiiiiin :)
  • Bebben84
    EmmaK1 skrev 2014-11-20 18:27:47 följande:

Var och kollade blödningarna jag haft i veckan och allt såg bra ut och dom kunde inte se vart blödningen kom ifrån. Bebisen mådde hur bra som helst förutom att den hade hicka, var lite häftigt att se faktiskt:)

Allt känns bra nu iaf så nu kan man fortsätta njuta av det lilla livet i magen:)

Åh vad härligt!!!!!! :)
  • Bebben84

Bara jag som har extrem växvärk? Nästintill varje dag. Hade jag inte med min dotter.

• Bebben84
    Ciconiidae skrev 2014-11-20 22:09:17 följande:

Jag har alltid haft dödens mensvärk, så tänkte att jag också borde vara känslig. Men det kanske snarare härdat för jag har inte kännt något mer än ytterst lite de allra första veckorna. Men magen har ju uppenbarligen växt på mig iaf. :)

Jag hade varken växvärk eller ömma bröst med dottern. Nu har jag både och. Växvärk vaaaarje dag. Och det kan göra ganska ont till och från. Känner även av att det drar i ligamenten. Så sjukt olika det kan vara. Vi har ju typ likadana magar men känner så olika. Ganska häftigt :)
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2014-11-21 10:03:21 följande:

Igår köpte jag lite mammakläder och idag har jag mina mammatights på mig. Det är såå skönt! Kanske är lite tidig, vecka 16 imorgon. Har ni börjat använda mammakläder ännu?

Yes i V6 var jag tvungen att köpa mammakläder. Magen kom tidigt.
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-24 08:52:40 följande:

1,5 vecka kvar till RUL, känns som en evighet! Ska bli så spännande och så himla läskigt! Någon mer som är spänd och orolig för RUL?

Åh vad nära det är för dig!! Själv har jag RUL den 19 dec. Evighet dit :/. Jättespänd! Har gjort kub och det gick så bra som det bara kunde men på RUL kollar dom annat som tex hjärtat. Det gör mig spänd och lite rädd. Sen ska vi kolla könet också vilket är så sjuuuuukt spännande! Ska ni kolla könet? :)
  • Bebben84

Tycker alla verkar känna sin bebis sparka här inne utom jag :). Är mitt andra barn men har moderkakan i framvägg vilket självklart dämpar.

V15 (14+4)

• Bebben84
    Nelly88 skrev 2014-11-25 22:38:47 följande:
    Hade du moderkakan i framvägg förra graviditeten också? Är lite nyfiken för jag hade det förra gången och funderar på om jag har det denna gången också (har inte rul förrän 30/12, har varken varit på vul eller kub).
    Ja jag hade det sist också och hade hoppats på att då uppleva att inte ha den fram men det är ju inget man kan bestämma så :). Min kompis som haft både fram och uppe har sagt att det är sååååå skönt att ha den fram tydligen och att jag var lyckligt lottad. Så får väl tro henne :)
Svar på tråden Bf Maj 2015